Міністерство економіки України

Головна / Діяльність / Регуляторна діяльність / Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
Меню

Звіт про повторне відстеження результативності постанови Кабінету Міністрів України від 28 липня 2021 року № 819 "Про затвердження Порядку та методології проведення оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями"

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер

Постанова Кабінету Міністрів України від 28  липня 2021 року № 819 "Про затвердження Порядку та методології проведення оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями" (далі – постанова).

2. Назва виконавця заходів з відстеження

Міністерство економіки України.

3. Цілі прийняття акта

Основною метою прийняття постанови є встановлення порядку та методології оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями, що дозволить належним чином здійснювати Мінекономіки оцінку проектів із значними інвестиціями, за результатами якої буде підготовлений висновок про доцільність/недоцільність реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями та укладення спеціального інвестиційного договору.

Постановою визначається процедура та методологія проведення оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями.

4. Строк виконання заходів з відстеження

З 10.11.2023 по 10.12.2023.

5. Тип відстеження (базове, повторне або періодичне)

Повторне відстеження.

6. Методи одержання результатів відстеження

Аналіз та збір статистичних даних.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалася результативність, а також способи одержання даних

Відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося відповідно до вимог Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" шляхом проведення аналізу кількості поданих заявок, висновків про доцільність/недоцільність реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями та прийнятих відповідних рішень.

8. Кількісні та якісні значення показників результативності акта

Показниками результативності регуляторного акта є кількість поданих заявок, висновків про доцільність/недоцільність реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями, кількість укладених спеціальних інвестиційних договорів, реалізованих інвестиційних проектів із значними інвестиціями.

Протягом року після набрання чинності регуляторним актом відстеження було здійснено за такими показниками:

розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, – 0 ;

кількість суб’єктів господарювання, на яких поширювалася дія акта (заявники), – на всіх потенційних заявників – суб’єктів господарювання;

рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень акта – високий;

кількість поданих проектів із значними інвестиціями (заявок), які надійшли до уповноваженого органу (Мінекономіки) для проведення їх оцінки, – 2;

кількість висновків про доцільність/недоцільність реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями – надано один висновок про недоцільність реалізації інвестиційного проекту із значними інвестиціями та відмову в укладанні спеціального інвестиційного договору та припинено проведення оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями відповідно до абзацу восьмого частини першої статті 8 Закону України “Про державну підтримку інвестиційних проектів із значними інвестиціями в Україні” (далі – Закон) та пункту 8 Порядку та методології проведення оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 28.07.2021 № 819;

кількість укладених спеціальних інвестиційних договорів – 0;

кількість реалізованих інвестиційних проектів із значними інвестиціями – 0.

Постанову опубліковано в Офіційному віснику України від 25.09.2021 (2021 р.,
№ 65, стор. 66, стаття 4116, код акта 106597/2021), Урядовому кур
єрі від 11.08.2021 № 154 та оприлюднено на офіційному вебпорталі Верховної Ради України.

Водночас необхідно зауважити, що у зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України указом Президента України було введено воєнний стан в Україні, що вплинуло на інвестиційну активність потенційних заявників – суб’єктів господарювання, кількість поданих інвестиційних проектів із значними інвестиціями для проведення оцінки, і, як наслідок, на кількість укладених спеціальних інвестиційних договорів та реалізованих інвестиційних проектів із значними інвестиціями.

9. Оцінка результатів реалізації акта та ступеня досягнення визначених цілей

Постанова потребує внесення змін у зв’язку з прийняттям Закону України від 09.08.2023 № 3311-ІХ “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями” (далі – Закон № 3311-ІХ).

Законом № 3311-ІХ внесено зміни до Закону для стимулювання залучення зовнішніх та внутрішніх інвестицій шляхом спрощення вимог до інвестиційних проектів із значними інвестиціями, удосконалення форм державної підтримки для реалізації таких проектів для створення сприятливих умов для залучення більшого кола інвесторів та збільшення кількості інвестиційних проектів із значними інвестиціями тощо.

Наразі Мінекономіки здійснюються заходи щодо внесення змін до чинних підзаконних нормативно-правових актів, які визначають механізм надання державної підтримки для реалізації інвестиційних проектів із значними інвестиціями, зокрема стосовно затвердження Порядку та методології проведення оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями (далі – Порядок) у новій редакції, урегулювання спрощеної процедури та втрати чинності постановою Кабінету Міністрів України від 28 липня 2021 року № 819.

Новою редакцією Порядку передбачено:

уточнення граничного строку оцінки та переліку документів, що входять до складу заявки;

урахування передбаченого Законом права заявника здійснити значні інвестиції в об’єкти інвестування до дати подання заявки до Мінекономіки та визначення документів, які в такому випадку подаються разом із заявкою і підтверджують обсяг здійснених значних інвестицій в об’єкт інвестування;

уточнення підстав для припинення проведення оцінки за результатами першого етапу оцінки;

уточнення повноважень державних органів під час проведення оцінки;

виключення економічних показників, аналізу вигід і витрат;

урегулювання процедури доопрацювання поданих заявником документів під час другого етапу оцінки, а також передбачення переговорів для доопрацювання спеціального інвестиційного договору;

оновлення форми заявки та висновку за результатами проведення оцінки інвестиційного проекту із значними інвестиціями.

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json