Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
Меню
Консультації
Запит від Управління спільної комунальної власності територіальних громад Вінницької області
Тема: Допорогові закупівлі
Суть питання: Управління розмістило оголошення про проведення допорогової закупівлі. В останній день періоду уточнень було поставлено запитання-вимогу товариством, яке своїх пропозицій не подавало. Управлінням надана відповідь, в якій помилково не вірно вказано дати прийому пропозицій.
Змін до тендерної документації Управління не вносило, відповідно Системою було визначено період уточнень, прийом пропозицій.
Пропозицію було подано лише одним учасником-іншим товариством, які і були визнані переможцем.
Товариство, яке ставило запитання, звернулося до суду про скасування даної закупівлі, оскільки дати прийому пропозицій вони брали з наданої відповіді, а не з Системи.
Запитання- Чи є підстави для скасування закупівлі?
Додатково: UA-2019-12-05-003347-b

Відповідь на запит 399/2020

Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону.

Водночас у разі здійсненні закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, з метою відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт для укладення договору з використанням електронної системи закупівель (далі – система), застосовується Інструкція про порядок використання електронної системи закупівель у разі здійснення закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, затверджений наказом Державного підприємства “ПРОЗОРРО” від 19.03.2019 № 10 (далі – Інструкція).

Пунктом 1 Розділу ІІ Інструкції визначено, що придбання товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, шляхом здійснення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг), виконавця робіт із використанням електронної системи закупівель для укладення договору про закупівлю (далі – закупівля) передбачає такі етапи: оголошення про проведення закупівлі; період уточнення інформації, зазначеної в оголошенні про проведення закупівлі; подання пропозицій учасниками; електронний аукціон; розгляд пропозицій учасників; визначення переможця закупівлі та завершення закупівлі.

Так, відповідно до пункту 4 Розділу ІІ Інструкції фізична/юридична особа на етапі періоду уточнень до кінця строку його завершення має можливість звернутися до замовника через систему за роз'ясненням щодо інформації, розміщеної під час оголошення про закупівлю та щодо вимог до предмета закупівлі та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення.

Поряд з цим, виходячи зі змісту пунктів 3 та 4 Розділу ІІ Інструкції, замовник відповідає на вищезазначені питання та має можливість вносити зміни в інформацію та документи щодо закупівлі до початку етапу подання пропозицій учасників.

У свою чергу, відповідно до пунктів 13 та 14 розділу ІІ Інструкції замовник протягом 30 днів після закінчення строку подання пропозицій завершує закупівлю в системі шляхом підписання договору про закупівлю або її відміни.  У разі відміни придбання товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, шляхом здійснення відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг), виконавця робіт із використанням електронної системи закупівель для укладення договору про закупівлю (далі – закупівля), замовник зазначає підстави про таку відміну шляхом заповнення відповідних полів та завантаження окремого файлу з відповідною інформацією.

Отже, замовник самостійно приймає рішення щодо закупівлі відповідно до  Інструкції та керуючись при цьому принципами закупівель, визначеними статтею 3 Закону.

Водночас, виходячи зі змісту статті 124 Конституції України особа може звернутися до суду. При цьому згідно зі статтею 129-1 Конституції України суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов’язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Відповідь надано: Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Теги: Допорогові закупівлі
Чи була ця відповідь корисною для вас? Так Ні
Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2