Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню
Консультації з питань публічних закупівель
Запит від Радченко Станіслав Миколайович
Тема: Інше
Тема розширена: Відповідність умов договору про закупівлю змісту тендерної пропозиції
Суть питання: У зв’язку із необхідністю визначення питання щодо відповідності умов договору про закупівлю вимогам Закону України «Про публічні закупівлі», просимо надати відповідь на наступне:
Чи є порушенням ч. 4, ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», укладання договору про закупівлю за результатами процедури закупівлі із визначення ціни за одиницю товару, що є предметом такого договору, у національній валюті України гривні, в той час, як відповідно до відомостей визначених у тендерній документації, валютою у якій повинна бути зазначена ціна тендерної пропозиції учасника є іноземна валюта - долар США, а отже тендерна пропозиція учасника надана в іноземній валюті. Умовами тендерної документації та договору про закупівлю передбачено, що розрахунки здійснюватимуться у національній валюті України гривні. Згідно з умовами договору про закупівлю визначено загальну ціну договору у гривні із зазначенням грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті.
Зважаючи на наведене, чи не суперечить умовам Закону України «Про публічні закупівлі» (ч. 4, ст. 41), договір про закупівлю, якщо валютою тендерної пропозиції поданої учасником є долар США (тобто, відповідає вимогам тендерної документації), а умовами договору про закупівлю передбачено визначення ціни за одиницю товару у гривні, загальну ціну договору про закупівлю визначено у гривні із зазначенням грошового еквівалента у доларі США, і чи не є це відмінністю умов договору про закупівлю від змісту тендерної пропозиції?
Відповідь на запит 2576/2020

Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.

Поряд з цим тендерна пропозиція подається учасником процедури закупівлі замовнику відповідно до вимог тендерної документації (пункт 32 частини першої статті 1 Закону).

Відповідно до частини четвертої статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.

Перелік підстав для відхилення визначений статтею 31 Закону та є вичерпним.

Водночас рішення про відхилення  приймаються замовником самостійно.

Разом з тим зазначаємо, що ураховуючи частину другу статті 19 Конституції України, та відповідно до норм Закону, Положення про  Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (зі змінами), до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу не належить визначення правомірності дій замовників в конкретних випадках.  

Відповідь надано: Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Теги: Тендерна документація
Чи була ця відповідь корисною для вас? Так Ні
Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2