Міністерство економіки України

Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню

Консультації з питань публічних закупівель

Введіть текст для пошуку в консультаціях або відповідях
Умова пошуку
Область пошуку
Додаткова умова пошуку
Область пошуку
Шукати за номером звернення
Номер
Рiк
Bідібрати результати
За темою
За тегами
Останні запити та відповіді
Сортувати за
 
Очистити
28.08.2018
Запитання      Тема: Інше
Може ли відокремлений підрозділ (Філія) підприємства, який не має статусу юридичної особи, брати участь у державних закупівлях, а саме подати пропозицію на закупівлю, на підставі довіреності головного підприємства?
Відповідь
07.09.2020
Запитання      Тема: Тендерна документація
Згідно з частиною 7 статті 17 Закону у разі якщо учасник процедури закупівлі має намір залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців в обсязі не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю у випадку закупівлі робіт або послуг для підтвердження його відповідності кваліфікаційним критеріям відповідно до частини третьої статті 16 цього Закону, замовник перевіряє таких суб’єктів господарювання на відсутність підстав, визначених у частині першій цієї статті. Питання стосовно застосування положень вищезазначеної статті Закону: 1) Чи вірно Мін’юст розуміє, що у зазначеному положенні Закону йде мова лише про тих субпідрядників/співвиконавців, вартість робіт/послуг кожного з яких становить не менше ніж 20 відсотків від вартості договору про закупівлю? По-перше, такий висновок зроблено з положень пункту 15 частини першої статті 19 Закону: «У звіті про результати проведення закупівлі з використанням електронної системи закупівель обов’язково зазначаються повне найменування та місцезнаходження кожного суб’єкта господарювання, який буде залучений переможцем, з яким укладено договір про закупівлю, до надання послуг як співвиконавця або виконання робіт як субпідрядника, в обсязі не менше ніж 20 відсотків вартості договору про закупівлю - у разі закупівлі робіт або послуг. У зазначеній вище статті чітко зрозуміло, що критерій «не менше ніж 20%» від вартості договору про закупівлю має визначатися щодо кожного с субпідрядників/співвиконавців окремо. По-друге, зазначене тлумачення логічно випливає з того, що у випадку, наприклад, коли залучається 10 субпідрядників, і у 9 з них вартість послуг становить менше ніж 20% від вартості договору про закупівлю, а лише у одного – 35%, то перевірка, про яку, йдеться, стосується тільки останнього. 2) Серед іншого, на підставі пункту 7 частини другої Закону, Мін’юст є замовником, який застосовує переговорну процедуру закупівлі як виняток у разі закупівлі юридичних послуг, пов’язаних із захистом прав та інтересів України під час врегулювання спорів щодо розгляду в закордонних юрисдикційних органах справ за участю іноземного суб’єкта та України, на підставі рішення Кабінету Міністрів України Оскільки розгляд таких справ відбувається за кордоном і ведеться майже виключно на англійській мові, то у комерційних пропозиціях учасників переговорної процедури закупівлі майже завжди присутні суми запланованих витрат на субпідрядників/співвиконавців – локальних (українських або іноземних) юридичних радники компаній, на оплату наданих ними юридичних послуг. Питання ж стосується тих сум запланованих витрат на послуги, які зазначаються у комерційних пропозиціях учасників процедур закупівлі окремим підрозділом, як технічні витрати (відшкодування витрат на відрядження, авіа перельоти, готелі, таксі, переклади, послуги з міжнародних поштових пересилань, оплату доступу до онлайн правових баз, експертизи, тощо). Всі роботи та послуги, які перелічуються як технічні, не є юридичними послугами, які надаються з метою захисту і представництва інтересів держави Україна в судовому або арбітражному провадженні, але технічно необхідні для належного і своєчасного надання учасником процедури закупівлі та його субпідрядниками/співвиконавцями юридичних послуг замовникові (включаючи експертів, бо вони не представляють у судових/арбітражних провадженнях будь-яку сторону, а надають незалежні експертні висновки з того чи іншого питання, і такий висновок може як посилювати позицію України, так і послаблювати її). Чи правильно розуміється Мін’юстом, що відшкодування таких технічних витрат не вважається залученням субпідрядників/співвиконавців, адже вказані витрати не є юридичними послугами?
Відповідь
26.04.2021
Запитання      Тема: Інше
Доброго дня! Просимо надати роз’яснення з наступних питань: 1. Якщо сума конкретної закупівлі по товару складає 30 тис грн, але на рік передбачено за даним ДК 130 тис. грн - яким чином проводити дану закупівлю на 30 тис грн- шляхом запиту цін або шляхом закупівлі через кошик (у конкретного постачальника) ? 2.   Закупівля складається з декількох позицій (наприклад, бензин (40 тис) та дизельне паливо (40 тис). Загальна сума закупівлі становить 80 тис. Враховуючи те, що провести запит цін на декілька позицій неможливо, яким чином проводити закупівлю :  шляхом запиту цін або шляхом закупівлі через кошик (у конкретного постачальника) ? *у разі якщо можна провести через кошик, там є можливість закупити декілька товарів одразу (у одного постачальника). таким чином закупівля через кошик буде на суму 80 тис грн. Чи не виникне запитань від контролюючих органів. (edited) 3. Чи потрібно робити звіт про виконання договору та оприлюднювати повідомлення про внесення змін у разі проведення закупівлі шляхом запиту цін пропозицій? 4. Чи розповсюджується ст.41 щодо причин внесення змін до договору на закупівлі шляхом запиту цін? *У разі, якщо ні, то замовник може вносити зміни до договору по будь-яких причинах, навіть збільшення суми договору, збільшення обсягу товару і т.д.? 5. Чи можна укласти прямий договір з постачальником та оприлюднити звіт, у разі якщо закупівля шляхом запиту цін не відбулася 2 рази? 6. Чи може замовник в закупівлі шляхом запиту цін вказувати конкретну торговельну марку або виробника ? По аналогії зі спрощеними - там Закон дозволяє це робити.
Відповідь
06.07.2018
Запитання      Тема: Відкриті торги
Відповідно до ч. 3 ст. 17 ЗУ "Про публічні закупівлі": Переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, повинен надати замовнику та завантажити до прозорро документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6 і 8 частини першої цієї статті. Якщо останній день надання вищезазначених документів припадає на суботу, зокрема 07.07.2018р., чи маємо ми можливість завантажити дані документи у понеділок, 09.07.2018 р.? У зв'язку з тим, що останній день випадає на неробочий день, ми в праві завантажувати ці документи у перший робочий день наступний за вихідним, тобто понеділок ? Підтвердить таку можливість.
Відповідь
10.05.2018
Запитання      Тема: Зміна істотних умов договору
Через який період часу після підписання договору можливо змінювати ціну за одиницю товару? Потрібно чекати 90 днів з дати розкриття чи ні?
Відповідь

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json