31.07.2022
Запитання Тема: Інше
Мною, Мозговою О.І., було надіслано заявку на отримання матеріальної допомоги у розмірі 6500 грн в рамках програми Є Підтримка через додаток "Дія" 30.03.2022р,тобто в установлені терміни. Заявка прийнята до розгляду і схвалена.
Проте,до сьогоднішнього моменту зазначена матеріальна допомога мною не отримана на жоден рахунок.
Разом з тим,у додатку "Дія" зазначено,що кошти зараховані.
Прошу надати відповідь коли,де і яким чином я можу отримати зазначену допомогу.
Відповідь
Шановний користувачу, повідомляємо Вас, що інформаційний ресурс Уповноваженого органу направлений на поширення інформації щодо застосування законодавства про публічні закупівлі, а запити, що надходять на нього знаходяться у відкритому доступі. Зважаючи на те, що Ваше питання не відноситься до компетенції департаменту публічних закупівель, конкурентної політики та гуманітарної сфери Мінекономіки, у разі наявності питань щодо отримання 6,5 тисяч гривень в рамках програми єПідтримка пропонуємо ознайомитися з інформацією за покликанням:
29.07.2022
Запитання Тема: Відкриті торги
Міністерство економіки України
Про надання роз’яснення
Для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт та послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України "Про публічні закупівлі", Замовником комунальним підприємством «Черкаська служба чистоти» Черкаської міської ради застосовується ПРИМІРНА МЕТОДИКА визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 18.02.2020 № 275.
Одним з головних чинників який впливає на розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг є офіційний курс гривні, особливо, курсова різниця - різниця, яка є наслідком перерахунку однакової кількості одиниць іноземної валюти в національну валюту України при різних валютних курсах в різний момент часу.
Зміни офіційного курсу гривні використовується інформація про офіційний курс валют, яка розміщена на офіційному вебсайті Національного Банку України.
Протягом останнього часу офіційний курс гривні та курсова різниця змінюється ледве не щоденно, що прямо впливає на ціну предмету закупівлі.
Враховуючи можливе коливання курсу, час який займає процедура проведення відкритих торгів, тендерну процедуру без внесення змін щодо вартості предмета закупівлі, неможливо провести.
Просимо Вас надати роз’яснення, як точно визначити очікувану вартість предмета закупівлі у зв’язку з постійною зміною курсу валют та курсової різниці в умовах військового стану в Україні.
Відповідь
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в листі від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06
“Щодо укладення, виконання, змін та розірвання договору про закупівлю" та у запиті
№2698/2020, які
розміщені на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланнями:
https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F69987-06https://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=ae24e67e-7164-488d-bd8f-f657b8a7d2d7&lang=uk-UAВодночас зазначаємо, що відповідно до абзаців 8-11 пункту 2 розділу III "Методики визначення очікуваної вартості" примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономрозвитку від 18.02.2020 № 275 (зі змінами) (далі - примірна методика), для розрахунку очікуваної вартості закупівлі товарів/послуг іноземного походження закупівельні ціни минулих періодів коригуються з урахуванням зміни курсу валют. Зміна офіційного курсу гривні розраховується у відсотках до іноземної валюти країни виробника товару або надавача послуги за такий період: з дати укладання договору (додаткової угоди) до дати розрахунку очікуваної вартості аналогічного/ідентичного товару чи послуги. Для розрахунків зміни офіційного курсу гривні використовується інформація про офіційний курс валют, яка розміщена на офіційному вебсайті Національного Банку України.Очікувана вартість закупівлі товарів/послуг іноземного походження визначається із застосуванням коефіцієнта, який розраховується за наведеною формулою.
Водночас пропонуємо до перегляду відео курс
“Професійно про закупівлі”, в якому також розглянуто тему :
“Укладення, зміна, розірвання договору про закупівлю, процес звітування про його виконання” та
"Формульне ціноутворення", що доступно за посиланням:
https://www.me.gov.ua/Documents/MoreDetails?lang=uk-UA&id=e06d0d8f-a4ab-43a4-b89b-facd80ee66cd&title=VideoKursprofesiinoProZakupivli
21.07.2022
Запитання Тема: Планування закупівель
Доброго дня. Питання, щодо проведення закупівлі в умовах воєнного стану. Комунальне підприємство (міські автобуси) отримало фінансування від міської ради у сумі 2,9 млн грн. на придбання палива підприємством. Залишку палива, що є на підприємстві на даний час, вистачить на 1 місяць роботи. Тому є нагальна потреба і необхідність придбати за рахунок виділених коштів достатній запас палива, що забезпечить безперебійну роботу підприємства до кінця 2022 року.
Як правильно та швидко зробити процедуру закупівлі, враховуючи, що є намір придбання палива на різних АЗС міста, за для того, щоб запобігти ризики відсутності постачання на ту, чи іншу АЗС.?
В органах державного казначейства відмовляються прийняти до розгляду договори, що будуть укладені з постачальника на іншу суму, аніж профінансовано міською радою. Тобто Казначейство вимагає, щоб договір був укладений на всю суму 2,9 млн грн.
Враховуючи потребу підприємства, чи є можливість здійснення закупівлі за спрощеною процедурою на 1 млн грн., що надасть підприємству запас палива на 1,5-2 місяці, а на решту виділених коштів провести відкриті торги?
Відповідь
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в листах від 03.09.2020 № 3304-04/54160-06 “Щодо планування закупівель”, від 19.07.2022 № 3323-04/50213-06 "Щодо змін, внесених до порядку закупівель у період воєнного стану" та у запиті № 688/2020, розміщених на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланнями:
13.07.2022
Запитання Тема: Інше
Внаслідок агресії РФ зруйновано громадську будівлю, що знаходиться на балансі громади, належить до комунальної власності та розташовану на земельнвй ділянці, що належить громаді . Благодійний фонд за рахунок власних, 100% приватних коштів має намір відновити зруйновану будівлю . Співфінансування - немає ! Проєктно-кошторисну документацію виготовляє фонд власним коштом . . Після закінчення бкдівництва фонд має намір передати будівлю громаді безкоштовно . Чи підпадає даний випадок під дію Закону про публічні закупівлі ? Чи потрібно оголошувати тендер ? Дякую .
08.07.2022
Запитання Тема: Виконання договору
Між Замовником та Генпідрядником за результатами проведення закупівлі було укладено договір на виконання робіт з будівництва.
Пунктом 11.5 Договору визначено, що Генпідрядник забезпечує виконання своїх зобов’язань за Договором у розмірі 1 (одного) відсотку від суми Договору у формі депозиту безвідсоткового шляхом перерахування коштів на розрахунковий (реєстраційний) рахунок Замовника.
Згідно п. 11.6 Договору забезпечення виконання договору про закупівлю повертається після виконання Генпідрядником своїх зобов’язань за цим Договором стосовно якості і строків виконання робіт, а також у разі набрання законної сили судовим рішенням, яким цей Договір визнано недійсним.
Також п. 11.7 Договору передбачено, що забезпечення виконання договору про закупівлю не повертається у разі, якщо Генпідрядник не виконав усі умови договору стосовно якості робіт і строків згідно положень Договору.
Відповідно до частини 2 статті 27 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закону) замовник повертає забезпечення виконання договору про закупівлю:
1) після виконання переможцем процедури закупівлі/спрощеної закупівлі договору про закупівлю;
2) за рішенням суду щодо повернення забезпечення договору у випадку визнання результатів процедури закупівлі/спрощеної закупівлі недійсними або договору про закупівлю нікчемним;
3) у випадках, передбачених статтею 43 цього Закону;
4) згідно з умовами, зазначеними в договорі про закупівлю, але не пізніше ніж протягом п’яти банківських днів з дня настання зазначених обставин.
Крім цього, пунктом 8.1. Договору передбачено, що Сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов’язань за цим Договором у разі виникнення обставин непереборної сили, які не існували під час укладання Договору та виникли поза волею Сторін (аварія, катастрофа, стихійне лихо, епідемія, епізоотія, війна тощо).
Згідно п. 8.4 Договору у разі коли строк дії обставин непереборної сили продовжується більше ніж 10 днів, кожна зі сторін в установленому порядку має право розірвати цей договір.
Офіційним листом від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1. Торгово-промислова палата України на підставі ст. ст. 14, 14¹ Закону України “Про торгово-промислові палати в Україні” від 02.12.1997 № 671/97-ВР, засвідчила форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану.
Враховуючи вищевикладене, просимо надати відповідь на питання:
1. Чи повертається забезпечення виконання договору Генпідряднику у разі розірвання Договору у зв’язку з виникненням обставин непереборної сили, з врахуванням п. 8.1 Договору?