Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню
Консультації з питань публічних закупівель
Запит від Департамент розвитку муніципального менеджменту Харківської міської ради
Тема: Інше
Тема розширена: закупівлі централізованою закупівельною організацією
Суть питання: Відповідно до Постанови КМУ від 27 грудня 2018 року № 1216 «Про особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій» (далі – Постанова 1216) зазначено, що орган, який приймає рішення про визначення централізованої закупівельної організації у своєму рішенні може встановити перелік товарів та послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких через таку організацію є обов’язковою.
Рішенням сесії Харківської міської ради від 28.02.2023 № 350/23 затверджено перелік товарів та послуг (крім поточного ремонту) закупівля яких, в інтересах Харківської міської ради, її виконавчих органів, підприємств, установ та організацій, що належать до комунальної власності Харківської міської територіальної громади, обов’язково здійснюється через комунальне підприємство «Централізована закупівельна організація Харківської міської ради».
Враховуючи звернення комунального підприємства «Харківські теплові мережі», що надійшло на ім’я Харківського міського голови (додається), просимо надати роз’яснення: чи може централізована закупівельна організація (у випадках надходження відповідних звернень замовників) організовувати і проводити тендери по закупівлям робіт, зокрема, за кодом ДК 021:2015 – 454540000-4 «Реконструкція»?
Додаткові матеріали:
Відповідь на запит 623/2023
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в листі від 04.08.2023 № 3323-04/40119-06 "Щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", що розміщений на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланням:
https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3323-04%2F40119-06
Так,  Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. 
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – постанова № 1178, Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.
Відповідно до частини тринадцятої статті 11 Закону замовник може здійснити закупівлю товару (товарів) та/або послуги (послуг) через централізовану закупівельну організацію (далі- ЦЗО).
Згідно з пунктом 3 постанови № 1178 замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Згідно з пунктом 7 Особливостей централізовані закупівельні організації, у тому числі утворені під час дії правового режиму воєнного стану в Україні, організовують і проводять в інтересах замовників процедури закупівлі відкриті торги відповідно до цих особливостей та закупівлі за рамковими угодами відповідно до умов, визначених Законом, а також можуть формувати та супроводжувати електронний каталог відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 "Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу". Поряд з цим особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2018 № 1216 “Про Особливості створення та діяльності централізованих закупівельних організацій” (далі - Особливості № 1216).
Виходячи з положень Закону та Особливостей 1216, ЦЗО як замовник, зокрема організовує і проводить тендери в інтересах замовників відповідно до Закону та Особливостей; набуває усіх прав та обов’язків замовників, що визначені Законом; несе відповідальність згідно із законами України.
Відповідно до пункту 6 Особливостей № 1216 орган, який приймає рішення про визначення централізованої закупівельної організації, у своєму рішенні може встановити в межах визначених законодавством повноважень перелік замовників, в інтересах яких проведення тендерів зазначеною організацією є обов’язковим, та перелік товарів, послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких через таку організацію є обов’язковою для визначених рішенням замовників.
Визначення предмета закупівлі здійснюється ЦЗО відповідно до Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15.04.2020  № 708 (далі - Порядок). 
Таким чином, законодавством встановлено імперативну норму, згідно з якою через ЦЗО здійснюються закупівлі товару (товарів) та/або послуги (послуг).
Ураховуючти викладене,  можливість проведення ЦЗО тендерів на закупівлю робіт  в інтересах замовників Законом не передбачена. Тому, орган, який приймає рішення про визначення централізованої закупівельної організації, у своєму рішенні може   встановити саме перелік товарів та/або послуг (крім поточного ремонту), закупівля яких через таку організацію може бути обов’язковою для визначених таким  рішенням замовників.

Відповідь надано: Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Теги: Особливості закупівель
Чи була ця відповідь корисною для вас? Так Ні
Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2