Міністерство економіки України

Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню

Запит від Шматько Руслана

Тема: Інше
Тема розширена: Самостійне декларування відсутності підстав, установлених пунктом 47 Особливостей, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 (Особливості)
Суть питання: Відповідно до пункту 47 Особливостей: Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту.
1) Чи зобов'язана ФОП підтверджувати відсутність підстав, що визначені підпунктами 2 та 6 пункту 47 Особливостей? 2) Чи зобов'язана ЮО підтверджувати відсутність підстав, що визначені підпуктом 5 пункту 47 Особливостей? 3) Як діяти Замовнику у разі не підтвердження учасником ЮО відсутності підстави, що визначена підпунктом 6 пункту 47 Особливостей (що для керівника учасника процедури закупівлі), а підтвердження учасником ЮО відсутності підстави, що визначена підпунктом 5 пункту 47 Особливостей (що для фізичної особи)? Чи можна у такому разі застосувати пункт 43 Особливостей для усунення невідповідностей в інформації, поданій учасником ЮО (для підтвердження відсутності підстави, що визначена підпунктом 6 пункту 47 Особливостей) та яким чином учасник може усунути таку невідповідність?
Відповідь на запит 411/2023
Шановний користувачу, повідомляємо, Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону.
Питання щодо застосування вимог статті 17 Закону та пункту 47 Особливостей висвітлено в листах від 08.12.2022 № 3323-04/78667-06 "Щодо особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування"  (Щодо вимог статті 17 Закону), від 23.06.2022 № 3323-04/40967-06 “Щодо застосування статті 17 Закону у зв'язку із введенням воєнного стану”, від 03.06.2020 № 3304-04/34835-06  “Щодо застосування статті 17 Закону”,  від 28.02.2023 № 3323-04/8463-06 "Щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (Щодо підстав для відмови учаснику процедури закупівлі та відхилення тендерної пропозиції),  розміщених на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланнями:
https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=78667
https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3323-04%2F40967-06
https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3483 
https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=8463
Додатково зазначаємо, пунктом 47 Особливостей визначено вичерпний перелік підстав зя яких замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі. При цьому відповідно до абзаців 16 та 17 пункту 47 Особливостей учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7, абзацу чотирнадцятого цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції. Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті (крім абзацу чотирнадцятого цього пункту), крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу шістнадцятого цього пункту. 
При цьому перелік підстав, визначений пунктом 47 Особливостей, містить розмежування підстав, що підтверджуються  юридичними особами та підстав, які підтверджуються  фізичними особами.
У свою чергу, питання щодо виправлення невідповідностей розглянуте в запиті №т361/2022 та листі від 17.05.2023 № 3323-04/22523-06 "Щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (Щодо застосування 24 годин на усунення невідповідностей), що розміщені на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланням:
https://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=36f98094-2d59-43d8-a50e-307cee5a941b&lang=uk-UA
https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=22523
Водночас, оскільки наказом Мінекономіки від 07.04.2020 № 648 веб-порталом Уповноваженого органу з питань закупівель визначено інформаційно-телекомунікаційну систему “PROZORRO” за адресою в мережі Інтернет: www.prozorro.gov.ua, а відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу є державне підприємство “ПРОЗОРРО” (далі – ДП “ПРОЗОРРО”), з питань технічної реалізації в електронній системі закупівель вимог законодавства, у тому числі щодо виправлення невідповідностей, слід звертатись до адміністратора системи ДП “ПРОЗОРРО”.
Принагідно інформуємо, що за посиланням https://infobox.prozorro.org/articles/vidpovidi-na-zapitannya-shchodo-vipravlennya-nevidpovidnostey на Prozorro Інфобокс міститься стаття, в якій розглянуте питання: "Чи підпадає самодекларування під 24 години на виправлення?".

Відповідь надано: Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Теги: Особливості закупівель Відмова в участі у процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону
Чи була ця відповідь корисною для вас?
Так Ні
https://freegeoip.net/json