Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Діяльність / Регуляторна діяльність / Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
ЗВІТ про повторне відстеження результативності наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 14.08.2013 № 967 “Про питання надання висновків щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування цін (тарифів) на товари, роботи і послуги, щодо яких запроваджено державне регулювання цін (тарифів)”
29.02.2016 | 10:41 | Департамент управління державною власністю та розвитку промисловості.

1. Вид та назва регуляторного акта, результативність якого відстежується, дата його прийняття та номер

Наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України “Про питання надання висновків щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування цін (тарифів) на товари, роботи і послуги, щодо яких запроваджено державне регулювання цін (тарифів)” від 14.08.2013 № 967, зареєстрований в Мін’юсті 06.09.2013 за № 1545/24077 (далі – наказ).

2. Назва виконавця заходів з відстеження результативності

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.

3. Цілі прийняття наказу

Наказ розроблено відповідно до Положення про Державну інспекцію України з контролю за цінами (далі – Держцінінспекція), затвердженого Указом Президента України від 30.03.2012 № 236, Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого Указом Президента України від 31.05.2011 № 634, з метою встановлення детального і прозорого механізму реалізації завдання Держцінінспекції з надання висновків щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування цін (тарифів) на товари, роботи і послуги, щодо яких запроваджено державне регулювання цін.

Наказ встановлює організаційні та правові засади подання і розгляду документів для отримання висновків  щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування:

тарифів на виробництво теплової енергії, її транспортування та постачання, централізоване опалення і постачання гарячої води, централізоване водопостачання та водовідведення, послуги з вивезення побутових відходів та утримання будинків і споруд та прибудинкових територій;

оптово-відпускних цін для суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з виробництва та/або реалізації соціально значущих продовольчих товарів, зміни цін на які відповідно до законодавства підлягають декларуванню.

4. Строк виконання заходів з відстеження

З 01.12.2015 по 25.12.2015.

5. Тип відстеження (базове, повторне або періодичне)

Повторне відстеження.

6. Методи одержання результатів відстеження

Статистичний.

7. Дані та припущення, на основі яких відстежувалась результативність, а також способи одержання даних

Відстеження результативності регуляторного акта здійснювалося шляхом аналізу інформації наданої Держцінінспекції стосовно виданих нею висновків щодо розрахунку економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування: оптово-відпускних цін для суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з виробництва та/або реалізації соціально значущих продовольчих товарів, зміни цін на які підлягають декларуванню; тарифів на окремі види житлово-комунальних послуг.

8. Кількісні та якісні значення показників результативності наказу

Показники результативності

Базове

2014 рік

Повторне

2015 рік

Кількість виданих Держцінінспекцією висновків щодо розрахунку економічно обґрунтованих планованих витрат під час формування: оптово-відпускних цін для суб’єктів господарювання, які провадять діяльність з виробництва та/або реалізації соціально значущих продовольчих товарів, зміни цін на які підлягають декларуванню; тарифів на окремі види житлово-комунальних послуг.

 

 

0

 

 

0

9. Оцінка результатів реалізації регуляторного акта та ступеня досягнення визначених цілей:

Відповідно до законодавства, зокрема законів України “Про житлово-комунальні послуги”, “Про місцеве самоврядування”, державне регулювання тарифів на житлово-комунальні послуги здійснюють НКРЕКП і органи місцевого самоврядування відповідно до їхніх повноважень.

Згідно з порядками формування тарифів на житлово-комунальні послуги, затвердженими постановами КМУ від 26.07.2006 № 1010 та від 01.06.2011 № 869, органи місцевого самоврядування встановлювали тарифи на житлово-комунальні послуги на підставі висновку Держцінінспекції щодо розрахунків економічно обґрунтованих планованих витрат, пов’язаних з наданням відповідних послуг, у порядку, затвердженому Мінекономрозвитку.

КМУ постановою від 17.07.2014 № 269 вніс зміни до вищезазначених постанов, згідно з якими скасовані повноваження Держцінінспекції з надання відповідних  висновків. Це рішення було прийнято з ініціативи Держцінінспекції, яка звернулася до Уряду з проханням призупинити зазначені повноваження до вирішення питання утворення територіальних органів та кадрового забезпечення Інспекції для їх реалізації.

Проте, в рамках виконання постанови Кабінету Міністрів України від  10.09.2014 № 442 “Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади” та розпорядження Кабінету Міністрів України від  24.10.2014 № 1063 “Про утворення комісії з ліквідації Державної інспекції з контролю за цінами” на сьогодні Держцінінспекція знаходиться в стадії ліквідації, а функції із здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін передбачається покласти на Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, що утворюється (положення про зазначену службу затверджено постановою КМУ від 02.09.2015 № 667).

Ураховуючи викладене, наказ потребує скасування, як такий, що втратив актуальність у зв’язку із ліквідацією Держцінінспекції та покладенням її функцій із здійснення державного контролю (нагляду) за дотриманням вимог щодо формування, встановлення та застосування державних регульованих цін на Державну службу України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.

Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2