Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Консультації з питань публічних закупівель
В словах тільки українські літери, мінімальна довжина слова 3 символи
Пошук в тексті
Bідібрати результати за темою за тегами
Останні запити та відповіді сортувати за
Очистити
27.01.2024 Запитання      Тема: Планування закупівель Розширений перегляд
305 / 331
Чи відповідатиме вимогам чинного законодавства оголошення замовником запиту пропозицій для закупівлі товару (електроенергія) на 2024 рік, якщо укладений у попередньому році договір закупівлі аналогічного товару було продовжено на 2024 рік (зі збільшенням ціни договору до 20%) на час, достатній для проведення закупівлі для потреб поточного року?
Відповідь
21.10.2022 Запитання      Тема: Інше Розширений перегляд
1559 / 1541
Доброго дня. Підскажіть будласка закупівлі по постанові 1178 проводяться для забезпечення потреб на період дії воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його закінчення? чи можна провести закупівлю на весь 2023 рік (наприклад електроенергія)?
Відповідь
21.10.2022 Запитання      Тема: Інше Розширений перегляд
1585 / 1461
Доброго дня. Підскажіть будласка закупівлі по постанові 1178 проводяться для забезпечення потреб на період дії воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його закінчення? чи можна провести закупівлю на весь 2023 рік (наприклад електроенергія)?
Відповідь
29.06.2022 Запитання      Тема: Переговорна процедура закупівлі Розширений перегляд
3112 / 3074
замовник може вчиняти будь які дії які прямо не заборенені Законом, до таких дій належить і ч. 3 ст. 631 ЦКУ при переговорній процедурі? Так, ст. 40 Закону. ЗУ "Про публічні закупівл" зазначено підставами проведення переговорної процедури. В Законі не розмежовується і не обмежується можливості застоування ст. 631 при переговорній процедурі, яка не є процедурою закупівель, а є винятком із них. Оскарження переговорної процедури можливе (п.3.ч.4 ст. 18 Закону) в незалежності від підстав її проведення, тому різниці між ними немає. Таким чином з моменту винекнення у замовника підстав для проведення переговорної процедури, останній керується Цивільним та Господарським кодексом, і враховуює особливості визначені в ст. 40 (в нашому випадку "При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації"). Підсумовуючи наведене, можна констатувати, що Закон не містить обмежень для застосування ч. 3 ст. 631 ЦК України до п.1 ч. 2 ст. 40 ЗУ "Про публічні закупівлі", що узгоджується з "відповідь на запит 1413/2021", після виникнення відповідних підстав проведення переговорної процедури. Варто зазначити, що якщо ніхто не прийняв участь у відкритих торгах, то останні ніхто і не оскаржить. Після того як замовник визначиться із контрагентом він ще деякий час буде проводити саму процедуру, але вже чітко буде знати із ким буде укладено договір. Особливо дане питання актуально для послуг які постійно споживаються як приклад: електроенергія яка споживається 24/7/365. Тверження яке лягло в основу "Відповідь на запит 1374/2020" дійсне щодо договору за результатом процедур закупівель. Однак, останній абзац відповіді щодо п.2,4,5. не є обґрунтований, так як не містить такого, а скоріш за все є відсиланням до раніше діючої практики яка була побудована на основі попередньої редакції Закону (відповідь на запит 91/2016).
Відповідь
11.03.2021 Запитання      Тема: Зміна істотних умов договору Розширений перегляд
4546 / 4746
На підставі положень ст.14 ЗУ від 19.09.2019 №114-ІХ «Про публічні закупівлі» (далі ЗУ№114) Управлінням соціального захисту населення Павлоградської міської ради (далі –УСЗН) була проведена спрощена закупівля електроенергії (ID UA-2020-11-18-012338-c). Закупівля електроенергії здійснювалася з двома послугами: з передачі електроенергії та з розподілу електроенергії, про що було зазначено в оголошенні. Договір укладений 22.12.2020 з ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» (ЄДРПОУ 42082379). На дату укладання договору ціна за 1кВт/год електроенергію становила 2,856грн (1,58931+0,24023+0,55046+0,476), у т.ч. тариф на послуги: з передачі електроенергії-0,24023грн; з розподілу електроенергії-0,55046грн; ціна електроенергії 1,58931грн; сума ПДВ 0,476грн {(1,58931+0,24023+0,55046)х 1,2}. У зв’язку із зміною з 01.01.2021 регульованих цін за 1 кВт*год, на послуги з розподілу та передачі електроенергії у відповідності до положень постанови НКРЕКП від 09.12.2020 №2353 «Про встановлення тарифу на послуги з передачі електроенергії ПРАТ«НЕК «УКРЕНЕРГО» на 2021 рік» та положень постанови НКРЕКП від 09.12.2020 №2364 «Про встановлення тарифів на послуги з розподілу електроенергії АТ «ДТЕК ДНІПРОВСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» додатковою угодою (далі-ДУ) збільшена вартість послуг з передачі та з розподілу електроенергії (п.7 ч.5 ст.41 ЗУ№114). Згідно з умовами цієї угоди ціна за 1кВт/год електроенергії збільшилася за рахунок збільшення тарифів і стала 3,09739грн (1,58931+0,29393+0,69792+0,51623), а саме тариф на послуги: з передачі електроенергії - 0,29393грн; з розподілу електроенергії - 0,69792грн; ціна електроенергії 1,58931грн; сума ПДВ - 0,51623грн. Коливання ціни на електроенергію (не враховуючи вартість послуг з розподілу та передачі) відбувається щомісячно. Так, відповідно до даних ДП «Оператор ринку» в січні та в лютому 21 року збільшилася ціни на електроенергію на ринку електроенергії «На добу наперед»(РДН). ТОВ«Дніпровські енергетичні послуги» в лютому надало для узгодження додаткові угоди на збільшення ціни за 1кВт/год електроенергії. Під час визначення нової ціни на електричну енергію ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» керується положеннями п.2 ч.5 ст. 41 ЗУ№114, тобто збільшення ціни здійснюється на товар (товаром в нашому випадку являється електроенергія). В п.5.3. Договору чітко прописано, вартість регульованого тарифу на передачу та на розподіл, тобто при збільшенні ціни на товар регульований тариф залишається не змінним (підставою на збільшення або зменшення тарифу є постанови НКРЕКП). Але, фактично при розрахунку нової ціни за одиницю товару ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» одночасно збільшують на той же відсоток вартість послуг з розподілу та передачі електроенергії. Таким чином, детально розглянувши складові ціни електроенергії УСЗН Павлоградської міської ради не може погодитися на підписання такої угоди, так як розрахунок збільшення ціни на електричну енергію не відповідає вимогам чинного законодавства. В першому і в другому випадку відсутні підстави на збільшення регульованих цін (тарифів) на передачу та розподіл електроенергії. Просимо надати роз’яснення щодо правомірності збільшення ТОВ «Дніпровські енергетичні послуги» вартості регульованих цін (тарифів) на передачу та розподіл електроенергії.
Відповідь
1 2 3 4 5
Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2