|
13.11.2023
|
Запитання
Тема:
Тендерний комітет або уповноважена особа
|
Розширений перегляд
|
|
За якою процедурою повинна здійснюватися закупівля послуг з зовнішнього аудиту для підприємств, що становлять суспільний інтерес. ст.29 ЗУ «Про аудит фінансової звітності та
аудиторську діяльність» передбачає проведення конкурсу аудиторським комітеттом Товариства і оголошення про нього на сторінці компанії. Поданням на розгляд Наглядовій двох кандидатів та затвердження кандидата на проведення аудитом Зборами Акціонерів. Також, в цій же статті вимагається дотримуватися порядку, визначеному Законом України "Про публічні закупівлі". Одночасне виконання цих двох вимог є неможливим, якщо оголошувати тендер- переможець один і угода укладається незалежно від рішення Зборів Акціонерів. Якщо ж не оголошувати тендер на Прозорро тоді вийде недотримання вимог до підприємств що є замовником відповідно до ЗУ "Про публічні закупівлі". Яким чином повинен проводитися відбір зовнішнього аудитора? Шляхом оголошення тендеру на Прозорро чи конкурсу на офіційній сторінці підприємсива що становить суспільний інтерес
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на аналогічне питання міститься у запиті № 1150/2022, що знаходиться на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланням: https://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=861a92c5-ba1d-47b0-96a5-6ad317fa91aa&lang=uk-UAВодночас звертаємо увагу, що у розділі Консультації з питань закупівель реалізована можливість пошуку інформації. У разі якщо аналогічне за змістом питання надходило до інформаційного ресурсу, відповідь на нього розміщена у цьому розділі. У зв’язку з цим пропонуємо попередньо користуватися пошуком у зазначеному розділі.
|
|
06.09.2023
|
Запитання
Тема:
Інше
|
Розширений перегляд
|
|
Відповідно Постанови КМУ 822 Запит цінової пропозиції формується при наявності 2 і більше пропозицій.Як бути з позиціями лікарських засобів на суму більше 50 тисяч,які є у Постанові КМУ 1178 та у каталозі, однак у каталозі пропозиція лише одного виробника.Тобто ,необхідно оголошувати запитом,але запит не формується через відсутність 2 пропозицій? Яким чином можливо закупити зазначені позиції.Звертатись до ДП "Медичні закупівлі", однак в каталозі позиції вже є.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в листі від 04.08.2023 № 3323-04/40119-06 "Щодо внесення змін до особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування", розміщеному на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланням: https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=40119
|
|
31.07.2023
|
Запитання
Тема:
Інше
|
Розширений перегляд
|
|
Абзац другий пункту 2 Постанови Кабінету Міністрів від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами (надалі – «Постанова №1178») передбачає, що заборона здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг не поширюється на учасників закупівель, частки в статутному капіталі 10 і більше відсотків яких передані в управління Національному агентству з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів (АРМА).
Водночас, пунктом 1 Постанови № 1178 затверджено особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (надалі – «Особливості закупівель»), пункт 47 яких містить перелік випадків, у яких замовник приймає рішення про відмову учаснику процедури закупівлі в участі у відкритих торгах та зобов’язаний відхилити тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі. Серед підстав для відмови зазначено:
11) учасник процедури закупівлі або кінцевий бенефіціарний власник, член або учасник (акціонер) юридичної особи - учасника процедури закупівлі є особою, до якої застосовано санкцію у вигляді заборони на здійснення нею публічних закупівель товарів, робіт і послуг згідно із Законом України «Про санкції».
Тобто, між положеннями підпункту 11 пункту 47 Особливостей закупівель та абзацу другого пункту 2 Постанови № 1178 є колізія – в Особливостях закупівель не передбачено винятків та можливості участі у публічних закупівлях для юридичних осіб, частки в статутному капіталі 10 і більше відсотків яких передані в управління АРМА (на відміну від положення абзацу другого пункту 2 Постанови № 1178).
Просимо Мінекономіки надати роз’яснення щодо того, яка норма права має застосовуватись для випадків участі у публічних закупівлях учасників, активи яких передані в управління АРМА – абзац другий пункту 2 Постанови № 1178 (у поточній редакції) чи підпункт 11 пункту 47 Особливостей закупівель?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на Ваше звернення міститься в листі Мінекономіки від 16.08.2023 № 3323-04/42699-07, що додається.
|
|
28.07.2023
|
Запитання
Тема:
Інше
|
Розширений перегляд
|
|
21.07.2023 набрала чинності постанова Уряду № 736 від 18.07.2023 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету Міністрів України», у зв’зку з чим внесено зміни до Постанови № 1275 від 11.11.2022 «Про затвердження особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану» (далі — Постанова № 1275) та Особливостей здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану (далі — Особливості оборонних закупівель). У замовників оборонної сфери виникає чимало питань, просимо надати роз’ясненя:
3. Відповідно до пункту 7 Особливостей оборонних закупівель відповідальною за організацію та проведення оборонних закупівель може бути уповноважена особа/інша особа державного замовника та/або колегіальний орган, що утворюється державним замовником та складається не менше ніж із трьох осіб такого державного замовника. Порядок організації діяльності такого колегіального органу визначається державним замовником. Для проведення відкритих торгів і спрощених закупівель оборонному замовнику обов'язково потрібно призначати уповноважену особу?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідно до статті 11 Закону України “Про публічні закупівлі” відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником одним з таких способів: 1) шляхом покладення на працівника (працівників) із штатної чисельності функцій уповноваженої особи як додаткової роботи з відповідною доплатою згідно із законодавством; 2) шляхом введення до штатного розпису окремої (окремих) посади (посад), на яку буде покладено обов’язки виконання функцій уповноваженої особи (уповноважених осіб); 3) шляхом укладення трудового договору (контракту) згідно із законодавством. Відповідно пункту 7 постанови Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2022 р. № 1275 "Деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану" відповідальною за організацію та проведення оборонних закупівель може бути уповноважена особа/інша особа державного замовника та/або колегіальний орган, що утворюється державним замовником та складається не менше ніж із трьох осіб такого державного замовника. Отже, під час здійснення оборонних закупівель державний замовник може обирати, хто саме буде відповідати за здійснення вищезазначених закупівель - уповноважена особа або колегіальний орган, що утворюється державним замовником у складі не менше ніж із трьох осіб такого державного замовника.
|
|
27.03.2023
|
Запитання
Тема:
Інше
|
Розширений перегляд
|
|
Наразі здійснення закупівель здійснюється згідно ном Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі — Закон) з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості).
У Особливостях з врахуванням всіх внесених змін не визначено яку інформацію має зазначити замовник у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей згідно норми «24 години на виправлення», що передбачено пунктом 40 Особливостей.
У зв’язку з чим виникає питання, чи зобов’язаний замовник у повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей обов’язово вказувати інформацію передбачену частиною 16 статті 29 Закону?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі”, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), яка прийнята Урядом на виконання вимог Закону. Отже, у разі якщо замовником у розумінні Закону передбачено придбання товарів, робіт і послуг, така закупівля, здійснюється відповідно до вимог Закону з урахуванням Особливостей. Відповідно до пункту 40 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо. Враховуючи вищенаведене, замовник, у період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, формує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей з урахуванням положень Особливостей.
|