|
11.08.2020
|
Запитання
Тема:
Оскарження процедур закупівель
|
Розширений перегляд
|
|
Відкриті торги UA-2020-07-20-007005-b. В торгах приймало участь два учасника. Перший учасник не подав жодного документу на торги. Незважаючи на це, Замовник в 14год.29хв.10.08 завантажуе протокол №136,в якому визначае переможцем ТОВ"Артпостач" на підставі того, що документи від учасника були надіслані на електронну пошту Замовника і відображені у протоколі. І тільки у 17год.55хв.10.08 документи ТОВ"Артпостач"зявляються на майданчику.
Питання: чи мае право Замовник на підставі вищевикладеного визначати переможцем ТОВ"Артпостач"?
Чи мае перспективу звернення до АМКУ зі скаргою на підставі цих фактів?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Згідно з пунктом 6 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити зокрема інформацію про кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Відповідно до частини першої статті 26 Закону тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель (далі – система). При цьому учасник процедури закупівлі має право внести зміни до своєї тендерної пропозиції або відкликати її до закінчення кінцевого строку її подання без втрати свого забезпечення тендерної пропозиції. Такі зміни або заява про відкликання тендерної пропозиції враховуються, якщо вони отримані системою до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій (частина восьма статті 26 Закону).
У свою чергу, виходячи зі змісту пункту 30 частини першої статті 1 Закону фізична чи юридична особа, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право звернутись до органу оскарження.
Порядок оскарження процедур закупівлі визначений статтею 18 Закону.
|
|
17.04.2019
|
Запитання
Тема:
Відкриті торги
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня.
Учасник процедури закупівлі,у складі тендерної пропозиції, пропонує товари (а саме посуд скліний - стакани 0,250мл.)виробництва Росії. Чимає право замовник відхилити таку пропозицію? Згідно ухвали від 10.04.2019 КМУ розширив перелік російських товарів що заборонено на ввезення в Україну (в тому числі на скляні ємності), але ухвала ще не вступила в законну силу. Дякуємо за відповідь.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, Закон України “Про публічні закупівлі” установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Водночас повідомляємо, що відповідь на питання міститься в листі від 10.04.2019 № 3304-04/15309-06 “Щодо застосування санкцій”, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F15309-06
Водночас відповідно до статті 117 Конституції України Кабінет Міністрів України в межах своєї компетенції видає постанови і розпорядження, які є обов’язковими до виконання.
При цьому постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.2015 № 1147 “Про заборону ввезення на митну територію України товарів, що походять з Російської Федерації” визначено перелік товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації. Постанова Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 року N 306 "Про внесення змін до переліку товарів, заборонених до ввезення на митну територію України, що походять з Російської Федерації" набрала чинності з 22.04.2019.
У свою чергу, статтею 58 Конституції України встановлено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшують або скасовують відповідальність особи.
|
|
18.01.2021
|
Запитання
Тема:
Переговорна процедура закупівлі
|
Розширений перегляд
|
|
Чи можна змінювати умови договору про закупівлю електричної енергії по переговорній процедурі(зокрема, ціну за одиницю товару, умови оплати, додаток - комерційну пропозицію щодо постачання електричної енергії ) після проведення двох відкритих торгів, які не відбулися через відсутність учасників
І чи вимагати документи на підтвердження ст.16 та 17 ЗУ "Про публічні закупівлі", забезпечення договору та інші вимоги, які передбачалися у тендерній документації по відкритих торгах?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в листі від 03.10.2020 № 3304-04/60124-06 “Щодо переговорної процедури закупівлі”, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланням: https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=60124
|
|
28.05.2019
|
Запитання
Тема:
Оприлюднення інформації про закупівлю
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня! Чим зумовленно зобов'язання Замовників в системі електронних публічних закупівель заповнювати нове електронне поле “класифікація суб’єктів господарювання” (на прикладі публікації Звіту про укладені договори)? Адже ПЛАНОМ ЗАХОДІВ Розпорядження КМУ № 292-р від 10.05.2018 року передбачено "запровадження у картці реєстрації УЧАСНИКА в електронній системі закупівель окремого поля щодо категорії суб’єкта господарювання залежно від кількості працюючих та доходів від будь-якої діяльності за рік". Тобто мова йде саме про зобов'язання для УЧАСНИКА, а не ЗАМОВНИКА. Наказом МЕРТУ № 490 (зі змінами) заповнення данного поля Замовником не передбачено, а без його заповнення - створення закупівлі на майданчику неможливе. Як бути Замовникам в даному випадку? Де брати дані про класифікацію Учасників, і чим має керуватись тендерний комітет, вимагаючи у відповідальних за укладення договору осіб вищезазначену інформацію для публікації Звіту про укладені договори??
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
У свою чергу, Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 № 292-р “Деякі питання реалізації Стратегії розвитку малого і середнього підприємництва в Україні на період до 2020 року” затверджено План заходів з реалізації Стратегії розвитку малого і середнього підприємництва в Україні на період до 2020 року, одним із заходів якого є запровадження у картці реєстрації учасника в електронній системі закупівель окремого поля щодо категорії суб'єкта господарювання залежно від кількості працюючих та доходів від будь-якої діяльності за рік в рамках завдання розширення доступу малого і середнього підприємництва до публічних закупівель.
Поряд з цим зазначаємо, що питання функціонування електронної системи закупівель розглянуто в листі від 07.02.2017 № 3302-06/3810-03 “Щодо електронної системи закупівель”, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3810-03 Тому, оскільки відповідальним за забезпечення функціонування та наповнення веб-порталу є ДП “ПРОЗОРРО”, щодо технічних питань, у тому числі пов’язаних з реалізацією в системі вимог законодавства, користувачам системи необхідно звертатись до зазначеного підприємства, як адміністратора системи.
|
|
13.11.2018
|
Запитання
Тема:
Відкриті торги
|
Розширений перегляд
|
|
чи є порушенням строків оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, протокол про визначення переможця було оприлюднено протягом одного дня з дня прийняття рішення (29.10.2018), але не було дожато кнопки, і закупівля мала статус кваліфікація. 12.11.2018 це було виявлено, ще раз оприлюднено протокол від 29.10.2018 (дожато всі кнопки)і система змінила статус на розглянутий. Також 12.11.2018 було загружено укладений договір від 12.11.2018 (в системі Прозорро статус - проект). Чи необхідно відміняти торги, чи можна загрузити укладений договір 23.11.2018?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно до частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює на веб-порталі Уповноваженого органу в порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, зокрема договір про закупівлю - протягом двох днів з дня його укладення, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю - протягом одного дня з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі.
Згідно з частиною першою статті 31 Закону замовник відміняє торги в разі, зокрема порушення порядку оприлюднення оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір, передбаченого цим Законом.
При цьому рішення приймається замовником самостійно. Разом з тим, згідно з частиною другою статті 38 Закону за порушення вимог, установлених цим Законом в частині прийнятих рішень, вибору і застосування процедур закупівлі, відповідальність несуть члени тендерного комітету або уповноважена особа (особи) персонально.
|