|
08.11.2017
|
Запитання
Тема:
Інше
|
Розширений перегляд
|
|
Як отримати з Міністерства економічного розвитку і торгівлі лист на дозвіл в участі в спеціалізованих торгах? Які необхідно подати для цього документи?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Згідно з пунктом 20 частини першої статті 1 Закону публічна закупівля (далі – закупівля) – придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому Законом.
При цьому питання участі у спеціалізованих торгах не відносяться до компетенції Мінекономрозвитку як Уповноваженого органу у сфері публічних закупівель.
|
|
25.01.2017
|
Запитання
Тема:
Оприлюднення інформації про закупівлю
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня, надайте будь-ласка відповідь на наступне питання.
Наприклад у відділі який займається проведенням закупівель працює 5 осіб які не є членами тендерного комітету та жоден з них не є секретарем або головою тендерного комітету. Чи мають дані працівники оприлюднювати інформацію на майданчиках та відповідно накладати від свого імені електронні цифрові підписи?
Дякую.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідь на аналогічне звернення міститься у запиті 48/2016 що розміщене на інформаційному ресурсі за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=e641b43b-0c64-479e-95d2-80d7c3d6a864&lang=uk-UA, а також у запиті 141/16, що розміщене на інформаційному ресурсі за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=242d1e14-4fc0-4075-98d5-097b1f8aaafe&lang=uk-UA
|
|
26.02.2021
|
Запитання
Тема:
Зміна істотних умов договору
|
Розширений перегляд
|
|
До затвердження кошторису Замовник, маючи планові вартісні показники, провів переговорну процедуру закупівлі послуг з централізованого водопостачання та уклав із Учасником договір з періодом надання послуг з 01.01.2021 р по 31.12.2021 р., обсяг послуг (який дорівнює обсягу минулого року) – 20 000 куб.м. (за місяць споживається 1666, 7 куб.м. = 20 000 куб.м./12) , тариф 13,344 грн./куб. м., на суму договору 266880 грн. Після укладення договору замовник отримав затверджений кошторис, у якому на послуги з водопостачання виділено лише 200 164 грн. При зверненні до Казначейства для реєстрації зобов’язань, Казначейство відмовило у реєстрації та повернуло замовнику договір у зв’язку із тим, що сума договору перевищує суму кошторисних призначень. Річний обсяг послуг замовник зменшити не може, оскільки він зазначений з розрахунку максимальної економії споживання послуг, тобто обсяг послуг не може бути меншим 1666, 7 куб.м. на місяць та меншим 20 000 куб.м. за рік.
Просимо надати більш детальне роз’яснення з наступних питань:
1. Чи потрібно замовнику у такому випадку відміняти процедуру закупівлі та проводити нову процедуру на менший період надання послуг, оскільки мінімальний обсяг споживання послуг не може бути менший 1666, 7 куб.м.? І чи має право замовник потім додатково провести закупівлю на залишившийся термін до кінця 2021року та на підставі яких документів, якщо за річним кошторисом кошти будуть вже використані?
2. Чи мають право сторони змінити істотні умови договору, а саме зменшити період надання послуг (при цьому зменшиться обсяг послуг по договору та сума договору), незалежно від того, що переговорна процедура була проведена на весь бюджетний рік (12 місяців)? (Приклад: договір буде з періодом надання послуг з 01.01.2021 р. по 30.09.2021р., обсяг послуг за місяць залишиться незмінним1666, 7 куб.м., але за рахунок зменшення періоду надання послуг з 12 місяців на 9 місяців загальний обсяг по договору зменшиться – 15000,3 куб.м., тариф 13,344 грн./куб. м., відповідно і сума договору зменшиться - 200164 грн.). На які статті Закону України «Про публічні закупівлі», сторони повинні посилатись у додатковій угоді до договору у такому випадку для подальшої реєстрації такої угоди у Казначействі? Та чи зможуть потім сторони знов змінити додатковою угодою період надання послуг у бік збільшення та на підставі чого?
3. Чи правомірні дії замовника, який пропонує залишити незмінним період надання послуг, зменшивши обсяг договірного споживання послуг (у тому числі зменшивши обсяги місячного споживання послуг) у зв’язку із чим зменшиться і ціна договору, посилаючись на п.1ч.5 ст.41 Закону України «Про публічні закупівлі»? Та яку відповідальність буде нести замовник, якщо він перевищить місячний обсяг споживання послуг та річний обсяг в цілому, якщо кошторисом сума коштів за перевищення обсягів не передбачена?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в листах від 03.09.2020 № 3304-04/54160-06 “Щодо планування закупівель”, від 24.11.2020 № 3304-04/69987-06 “Щодо укладення, виконання, змін та розірвання договору про закупівлю”, розміщених на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланнями:
https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F54160-06
https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F69987-06
Водночас пропонуємо до перегляду відео курс “Професійно про закупівлі”, в якому також розглянуто тему : “Планування закупівель або що треба знати та розуміти замовникові про планування та визначення предмета закупівлі”, що доступно за посиланням:
https://www.me.gov.ua/Documents/MoreDetails?lang=uk-UA&id=e06d0d8f-a4ab-43a4-b89b-facd80ee66cd&title=VideoKursprofesiinoProZakupivli
Крім цього, зазначаємо, що ураховуючи частину другу статті 19 Конституції України, та відповідно до норм Закону, Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (зі змінами), до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу не належить визначення правомірності дій замовників в конкретних випадках.
|
|
15.06.2020
|
Запитання
Тема:
Тендерний комітет або уповноважена особа
|
Розширений перегляд
|
|
Відповідно до ст. 11 ЗУ «Про публічні закупівлі» відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа.
Відповідно до ч. 4 Прикінцевих та перехідних положень Тендерний комітет до 1 січня 2022 року Замовник може утворювати тендерний комітет (комітети) для організації та проведення процедур закупівель.
Вищевказані процедури закупівель здійснюються з використання електронної системи закупівель. За результатом процедури закупівлі/спрощеної закупівлі укладається Договір.
Згідно до роз’яснення Мінекономіки № 3304-04/28729-06 від 05.05.2020 року «Щодо спрощених закупівель» договір, який передбачає оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не є договором про закупівлю у розумінні ЗУ «Про публічні закупівлі».
Таким чином виникає питання, чи мають право уповноважена особа чи тендерний комітет здійснювати оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель?
В роз’ясненні Мінекономіки № 3304-04/24218-06 від 10,04.2020 «Щодо організації закупівельної діяльності замовника» дане питання не висвітлено.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що аналогічна відповідь міститься у запиті 602/2020 за посиланням https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=2d208b73-be2b-4e4d-9a90-743e5f798d24&lang=uk-UA
|
|
24.10.2019
|
Запитання
Тема:
Відміна торгів або визнання їх такими, що не відбулись
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня! Чи зобов'язана установа повторно оголошувати торги, якщо перші торги були відмінені через відхилення всіх учасників? І чи можуть ці кощти бути використані для виконання договірних зобов'язань за договорами, що будуть укладені без торгів на окремі об'єкти з допороговими сумами, але в межах цільового призначення отриманих коштів?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону.
Згідно з частиною першою статті 12 Закону закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; конкурентний діалог; переговорна процедура закупівлі.
Разом з тим відповідно до частини першої статі 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі.
Отже, у разі відміни замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися у замовника залишається потреба у придбанні товару, виконання робіт або надання послуг, вартість яких дорівнює або перевищує межі, встановлені у частині першій статті 2 Закону, така закупівля здійснюється шляхом застосування однієї з процедур, передбачених статтею 12 Закону.
При цьому згідно Положення про Міністерство фінансів України (далі – Мінфін), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014
№ 375, Мінфін є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, основними завданнями якого є, зокрема здійснення перерозподілу бюджетних асигнувань, затверджених у розписі бюджету та кошторисі, в розрізі економічної класифікації видатків бюджету, а також в розрізі класифікації кредитування бюджету - щодо надання кредитів з бюджету, затверджує разом з головними розпорядниками бюджетних коштів паспорти бюджетних програм; проводить аналіз бюджетного запиту, поданого головним розпорядником бюджетних коштів, стосовно його відповідності меті, пріоритетності та ефективності використання бюджетних коштів; затверджує лімітні довідки про бюджетні асигнування, що містять бюджетні призначення та їх помісячний розподіл.
Тому, з питання зазначеного у запиті, пропонуємо додатково звернутись до вищезазначеного органу виконавчої влади.
|