|
16.09.2020
|
Запитання
Тема:
Відкриті торги
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня. Замовником було проведено переговорну процедуру закупівлі відповідно до абз. 4 п. 3 ч. 2 ст. 40 Закону України “Про публічні закупівлі” (у редакції Закону № 114-ІХ від 19.09.2019), а саме - виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендеру, що оскаржується. Що робити Замовнику в даному випадку з тендером, який був оскаржений: у разі укладення договору про закупівлю за результатами аукціону, чи потрібно вносити зміни до договору, в частині зменшення обсягів закупівлі (враховуючи обсяг закупівлі переговорної процедури)?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в листі від 03.10.2020 № 3304-04/60124-06 “Щодо переговорної процедури закупівлі”, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=60124
|
|
15.09.2020
|
Запитання
Тема:
Переговорна процедура закупівлі
|
Розширений перегляд
|
|
Відповідно до пункту 8 частини 6 статті 40 Закону "Про публічні закупівлі" (далі - Закон) повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію: обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Враховуючи викладене вище, керуючись пунктом 13 частини 1 статті 9 Закону прошу надати консультацію, а саме надати тлумачення (визначення, роз’яснення) в розумінні Закону понять:
- Експертні документи – що це?
- Нормативні документи – що це?
- Технічні документи – що це?
- Інші документи – що це?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що аналогічна відповідь міститься у запиті 1224/2020 за посиланням https://me.gov.ua/InfoRez/Details?id=37481daf-7b78-4d99-b6de-1d7191b15584&lang=uk-UA
Водночас звертаємо увагу, що у розділі Консультації з питань закупівель реалізована можливість пошуку інформації. У разі якщо аналогічне за змістом питання надходило до Інформаційного ресурсу, відповідь на нього розміщена у цьому розділі. У зв’язку з цим пропонуємо попередньо користуватися пошуком у зазначеному розділі.
|
|
15.09.2020
|
Запитання
Тема:
Переговорна процедура закупівлі
|
Розширений перегляд
|
|
В мене, як члена Територіальної виборчої комісії виникли сумніви щодо порядку укладання договору із підприємством (типографією), предметом якого буде друк бюлетнів для голосування на місцевих виборах 25.10.2020. З одного боку ч. 2 ст. 242 Виборчого кодексу України каже про те, що це має бути у переговорній процедурі, з іншого боку члени комісії пропонують готовути тенедрну доументацію із зазначенням технічних умов, оголошення торгів і далі по процедурі проведення торгів.
Яким чином ТВК необхідно обрати виробника бюлетенів (особливо з урахуванням доволі стистилих термінів)?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (у редакції Закону № 114-ІХ від 19.09.2019) (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Водночас відповідь на питання міститься в листі від 03.10.2020 № 3304-04/60124-06 “Щодо переговорної процедури закупівлі”, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=60124
Разом з тим ураховуючи пункт 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі (товари, роботи чи послуги) визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку.
При цьому порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі - Порядок).
Так, згідно з пунктом 18 розділу II "Особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг" Порядку визначення предмета закупівлі товарів і послуг, необхідних для підготовки та проведення виборів Президента України, виборів народних депутатів України, місцевих виборів, здійснюється за обсягом, номенклатурою та місцем поставки товарів або надання послуг (зокрема для кожної виборчої комісії або груп виборчих комісій) окремо щодо кожних виборів.
|
|
14.09.2020
|
Запитання
Тема:
Переговорна процедура закупівлі
|
Розширений перегляд
|
|
Чи може замовник провести переговорну процедуру закупівлі з теплопостачання на очікувану вартість та без затвердженого тарифу (ціни) органами державної виконавчої влади, або органами місцевого самоврядування? Якщо ні, то яка відповідальність і хто буде нести відповідальність за дане порушення?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Відповідно до частини першої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі.
Згідно з частиною сьомою статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Разом з тим питання, порушене у запиті, не є предметом регулювання цього Закону.
|
|
10.09.2020
|
Запитання
Тема:
Переговорна процедура закупівлі
|
Розширений перегляд
|
|
Підкажіть будь ласка, якщо проводимо переговорну процедуру за абзацом 4 п. 3 ст. 40 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі - Закон), а саме на період оскарження прийнятих рішень замовником, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків очікуваної вартості тендеру, чи означає це, що в подальшому очікувана вартість конкурентної процедури закупівлі (тендеру) повинна бути зменшена на ці 20 відсотків? Також прошу пояснити, якщо проведено процедуру закупівлі за вищенаведеною нормою, з учасником який допущений до аукціону, але під час оскарження в АМКУ, останній зобов'яже відмінити допуск такого учасника до аукціону, чи буде це означати порушення Закону щодо проведення з таким учасником переговорної процедури? Також прошу надати роз'яснення, що може слугувати достатнім обгрунтуванням "нагальності" закупівлі в розрізі вказаної норми Закону? Заздалегідь вдячний за відповідь.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Відповідно до пункту 3 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо у замовника виникла нагальна потреба здійснити закупівлю у разі, зокрема оскарження прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника щодо триваючого тендера після оцінки тендерних пропозицій учасників, в обсязі, що не перевищує 20 відсотків від очікуваної вартості тендера, що оскаржується.
При цьому істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених частиною п`ятою статті 41 Закону.
Отже, у разі укладення договору про закупівлю за результатами тендеру, який був оскаржений, сторони вносять зміни до договору про закупівлю в частині зменшення обсягів закупівлі та ціни договору у разі проведеної переговорної процедури закупівлі та укладення договору про закупівлю відповідно до вимог Закону.
Поряд з цим замовник самостійно приймає рішення щодо учасника(ів) переговорної процедури закупівлі. Водночас відповідь щодо обґрунтування нагальної потреби міститься у запиті 1105/2020 (питання 2) за посиланням https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=1bca130f-a4ac-4963-a727-8ef756f4138f&lang=uk-UA
|