|
06.09.2018
|
Запитання
Тема:
Тендерна документація
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня!
Замовник у проекті договору на закупівлю в тендерній документації передбачив наступну умову:
«У випадках передбачених п. 2, п. 7 ч. 4 ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», ціна за одиницю Товару (за 1 літр) не може бути збільшена впродовж 30 календарних днів з моменту укладення цього Договору».
Чи є вказана умова, що включена до проекту договору правомірною?
Оскільки навіть ЗУ «Про публічні закупівлі» передбачена можливість зміни ціни за одиницю товару після укладення договору, тим паче на такі товари як нафтопродукти, коливання цін на які відбувається постійно як в сторону зниження, та і в сторону збільшення цін.
На яких підставах можливо оскаржити вказаний пункт проекту договору замовника в тендерній документації?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Ураховуючи вимоги пункту 29 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.
Згідно з пунктом 7 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити проект договору про закупівлю з обов'язковим зазначенням порядку змін його умов.
З огляду на викладене, замовник самостійно визначає в тендерній документації порядок зміни умов договору про закупівлю, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, керуючись принципами здійснення закупівель та з дотриманням законодавства.
У свою чергу, відповідно до частини першої статті 23 Закону фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за 10 днів до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації та/або звернутися до замовника з вимогою щодо усунення порушення під час проведення процедури закупівлі. Усі звернення за роз’ясненнями та звернення щодо усунення порушення автоматично оприлюднюються в електронній системі закупівель без ідентифікації особи, яка звернулася до замовника.
Замовник повинен протягом трьох робочих днів з дня їх оприлюднення надати роз’яснення на звернення та оприлюднити його на веб-порталі Уповноваженого органу відповідно до статті 10 цього Закону згідно з частиною першою статті 23 Закону.
Крім того, виходячи зі змісту пункту 27 частини першої статті 1 Закону, фізична чи юридична особа з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, має право подати скаргу до органу оскарження, керуючись статтею 18 Закону.
Порядок оскарження процедур закупівель визначений статтею 18 Закону.
|
|
06.09.2018
|
Запитання
Тема:
Тендерна документація
|
Розширений перегляд
|
|
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні
закупівлі», у разі, якщо технічна специфікація містить посилання на конкретного
виробника, вона повинна містити вираз «або еквівалент».
Повідомте, будь ласка:
1.Яке правове значення вкладається у вираз «або еквівалент» при наявності
його у технічній специфікації?
2.Які існують конкретні критерії визначення еквіваленту товару у сфері
державних закупівель на практиці?
3.Як учасники процедури закупівлі й контролюючі органи можуть визначати
який саме товар є еквівалентом для товару, зазначеного в технічній специфікації?
4.Чи може замовник самостійно визначати який товар є еквівалентом для
вказаного у технічній специфікації товару?
Приміром, посилаючись на можливість еквівалентності товару, підтверджену у
технічній специфікації виразом «або еквівалент», видавництво запропонувало
поставити медичному університету книги, які відповідають усім вимогам технічної
специфікації, окрім вимоги щодо грифу.
Так, у специфікації міститься вимога щодо наявності у книгах грифу МОН
(Міністерства освіти й науки України), а у книзі зазначений гриф МОЗ (Міністерства
охорони здоров’я). Медичний університет згоден прийняти книгу з грифом МОЗ як
еквівалент книги з грифом МОН. Проте, чи буде поставка і прийняття таких книг у
якості еквіваленту законним?
Також, чи буде законним поставка і прийняття у якості еквіваленту книг, які
відповідають усім вимогам технічної специфікації, окрім вимоги щодо грифу – гриф
відсутній?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Водночас повідомляємо, що на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель, за посиланнями
http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&pageNumber=2&fCtx=inName&fSort=date&fSdir=desc
http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&pageNumber=5&fCtx=inName&fSort=date&fSdir=desc
http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&pageNumber=9&fCtx=inName&fSort=date&fSdir=desc
розміщено листи 16.11.2017 № 3304-06/41825-06 "Щодо надання узагальнених рекомендацій для складання тендерної документації", від 07.02.2017 № 3302-06/3812-06 "Щодо розробки тендерної документації", від 02.08.2016 № 3302-06/24156-06 “Щодо оскарження, здійснення контролю та моніторингу закупівель”, які містять відповіді на питання.
При цьому зазначаємо, що відповідь на аналогічне питання міститься у запиті 767/2017 за посиланням http://www.me.gov.ua/inforez/Details?id=47c6732b-d7f3-40ac-9fbb-11ce7bc8577b&lang=uk-UA
Разом з тим інформуємо, що ураховуючи частину другу статті 19 Конституції України, та відповідно до норм Закону, Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459, до компетенції Мінекономрозвитку не належить визначення правомірності дій в конкретних випадках.
|
|
05.09.2018
|
Запитання
Тема:
Тендерна документація
|
Розширений перегляд
|
|
Наше підприємство має намір взяти участь у державній закупівлі за оголошенням UA-2018-09-03-001313-a- Двигуни та їх частини, та UA-2018-08-23-001313-a-двигуни та їх частини.
Замовник ПАТ "Укрзалізниця", філія "Енергоремтранс". Замовник в ДКТ визначає характеристики предмету закупівлі, оригінал якої виготовляється в Російській Федерації, водночас в ДКТ визначено, у разі походження товарів з РФ, надати підтвердження Міністерства економічного розвитку і торгівлі щодо неможливості їх заміщення іншими згідно Розпорядження КМУ №829 від 11.09.2014.
Просимо Вас надати розяснення стосовно підтвердження Міністерства економічного розвитку і торгівлі щодо неможливості їх заміщення іншими.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, оскільки на аналогічне питання, викладене у запиті № 852/2017, відповідь надавалася, пропонуємо ознайомитись за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=e9850a89-1ef2-4146-88a9-8aa98cd24047&lang=uk-UA
|
|
29.08.2018
|
Запитання
Тема:
Тендерна документація
|
Розширений перегляд
|
|
У відповідях на питання до закупівлі UA-2018-08-14-000804-b, Замовник вказує, що для підтвердження стажу роботи охоронників необхідно надати копії наказів про призначення. В той же час, тендерна документація не передбачає надання таких наказів. Просимо надати пояснення: чи є обов'язковими для надання такі документи, якщо вони не вимагаються тендерною документацією?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Відповідно до пункту 30 частини першої статті 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Виходячи з пункту 2 частини другої статті 22 Закону інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством повинна містити тендерна документація.
При цьому учасник процедури закупівлі, право чи законні інтереси якого порушуються унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, має право оскарження у відповідності до абзацу першого частини другої статті 18 Закону, яким передбачено, що скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення торгів, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
|
|
20.08.2018
|
Запитання
Тема:
Тендерна документація
|
Розширений перегляд
|
|
06.08.2018 відбулись відкриті торги на закупівлю навантажувачів.17.08.2018 було оприлюднено намір укласти договір з переможцем. На єтапі укладання (погодження) договору було виявлено помилку в тендерній документації на закупівлю, яка відобразилась в документах переможця, з яким укладається договір. Суть помилки відмінність року виготовлення навантажувачів (2 навантажувача з 5-ти) в формі цінової пропоззиції з технічною частиною та додатком до договору (специфікацією) Рік виготовлення вірний у технічній частині та додатку до договору в формі ціновій пропозиції рік вказано невірно. Чи можливо укласти додаткову угоду після укладання договору в які можливо відкоригувати. Підкажіть будь ласка, що робити замовнику в даному випадку.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.
Пунктом 29 частини першої статті 1 Закону визначено, що тендерна документація – документація щодо умов проведення публічних закупівель, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу на веб-порталі Уповноваженого органу та авторизованих електронних майданчиках.
Поряд з цим тендерна пропозиція – пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації (пункт 30 частини першої статті 1 Закону).
У свою чергу, відповідно до пункту 5 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю – договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі та передбачає надання послуг, виконання робіт або набуття права власності на товари.
При цьому відповідно до частини четвертої статті 36 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі.
Таким чином, замовник укладає договір про закупівлю з учасником-переможцем відповідно до тих вимог, які визначені у тендерній документації.
У свою чергу, перелік підстав відміни замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, визначений статтею 31 Закону та є вичерпним. Зокрема відповідно до абзацу третього частини першої статті 31 Закону замовник відміняє торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства з питань публічних закупівель.
Водночас повідомляємо, що на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель, за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?lang=uk-UA&id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&pageNumber=7&fCtx=inName&fSort=date&fSdir=desc розміщено лист від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 “Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю”, у якому розглянуто у тому числі питання зміни істотних умов договору у випадку покращення якості предмета закупівлі.
|