Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню
Консультації з питань публічних закупівель
Запит від Комунальне некомерційне підприємство Харківської обласної ради "Обласна клінічна психіатрична лікарня №3"
Тема: Зміна істотних умов договору
Тема розширена: Роз'яснення за висновком моніторингу
Суть питання: Звернення за роз’ясненням.

У Коммунальному некомерційному підприємстві Харківської обласної ради «Обласна клінічна психіатрична лікарня №3» було проведено моніторинг ID – М -2020-09-07-0000042 Північно – східним офісом Держаудитслужби щодо закупівлі продуктів харчування. У висновку було встановлено порушення в частині змін до договору про закупівлю (укладання додаткових угод) ,а зокрема :
«Відповідно до наданих Замовником в ході моніторингу копій документів та пояснень, підстави внесення змін до істотних умов договору в частині коригування ціни за одиницю товару Замовником обґрунтовується підвищенням ціни на підставі отриманих ним довідок Головного управління статистики у Харківській області про середні ціни за місяць, а не на дату і не по окремих видах товарів або конкретних виробників».
Також у висновку вказано:
- « … що дані Головного управління статистики є первинною базою для розрахунків індексів споживчих цін і відповідно до мети спостереження не призначені для інших цілей, для оцінки тендерних пропозицій, та визначення переможців під час проведення торгів згідно з процедурами, встановленими Законом.»
- «…довідка не містіть даних про діапазон цін та їх коливання на ринку і тому не може бути підставою для укладання додаткових угод.»

Просимо Вас надати відповідь чи правомірні вимоги надані у висновку Північно – східного офісу Держаудитслужби ID – М -2020-09-07-0000042, якщо організація щомісяця отримає Довідки Головного управління статистики у Харківський області для визначення коливання цін порівняно з попереднім місяцем, для укладання додаткових угод, що до коригування ціни товару. Чи існує конкретна організація яка надає довідки щоб уникати в подальшому порушень, встановлених у висновку Північно – східного офісу Держаудитслужби.

03.10.2020р.
Відповідь на запит 2342/2020

Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

Згідно з частиною першою статті 8 Закону моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).

Згідно з частиною десятою статті 8 Закону у разі незгоди замовника з інформацією, викладеною у висновку, він має право оскаржити висновок до суду протягом 10 робочих днів з дня його оприлюднення, про що зазначається в електронній системі закупівель протягом наступного робочого дня з дня оскарження висновку до суду. Замовник зазначає в електронній системі закупівель про відкриття провадження у справі протягом наступного робочого дня з дня отримання інформації про відкриття такого провадження та номер такого провадження.

Мінекономіки як Уповноважений орган здійснює регулювання та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель у межах повноважень, визначених статтею 9 Закону.

Так,  на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланням https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3302-06%2F34307-06 розміщено лист від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 "Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю", який містить відповідь щодо документального підтвердження зміни істотних умов договору. Позиція Мінекономіки з цього питання залишилася незмінною.

Крім цього, на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F55553-06%20 розміщено лист від 21.12.2019 № 3304-04/55553-06 “Щодо набрання чинності та введення в дію нової редакції Закону”, яким зокрема, повідомлялося, що узагальнені відповіді рекомендаційного характеру щодо застосування вимог нової редакції Закону будуть поступово готуватися та розміщуватися на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу після введення його в дію.

Наразі Мінекономіки готує узагальнену відповідь щодо зміни істотних умов договору про закупівлю, ураховуючи численні запити, що надходять від користувачів Інфоресурсу. У зв'язку з цим, просимо Вас очікувати відповідь в узагальненому листі, який буде розміщений на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу.

Разом з цим зазначаємо, що ураховуючи частину другу статті 19 Конституції України, та відповідно до норм Закону, Положення про  Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (зі змінами), до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу не належить встановлення правомірності вимог Держаудитслужби. 

Відповідь надано: Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Теги: Зміна істотних умов
Чи була ця відповідь корисною для вас? Так Ні
Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2