Міністерство економіки України

Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню

Запит від ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "СОК ТРЕЙД"

Тема: Тендерна документація
Тема розширена: роз'яснення Закону України "Про публічні закупівлі"
Суть питання: Відповідно до ч. 4 ст. 41 Закону України "Про публічні закупівлі" (далі-Закон) умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.
Частиною 3 статті 22 Закону встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
При цьому Законом не регламентовано, як вирішувати питання, якщо в тендерній документації не міститься умови щодо перерахування вартості товару у гривні до визначеного валютного еквівалента на відповідну дату, а на етапі укладення договору Продавець наполягає на таких умовах, з чим не погоджується Замовник.
На підставі вищевикладеного,прошу надати роз’яснення, щодо тлумачення норм Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
Чи може Продавець, який виграв торги наполягати на вказівці в умовах договору, щодо здійснення перерахунку вартості товару у гривні до визначеного валютного еквівалента на відповідну дату?
Чи може Замовник відмовитися від укладання договору, якщо Сторонами не досягнути згоди щодо умови договору стосовно перерахунку вартості товару у гривні до визначеного валютного еквівалента на відповідну дату?
Відповідь на запит 1358/2020

Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

Ураховуючи вимоги пункту 31 частини першої статті 1 Закону, тендерна документація розробляється та затверджується замовником і повинна містити перелік складових, визначених частиною другою статті 22 Закону.

При цьому тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.

 

Згідно статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, зокрема  проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов.

Водночас абзацом другим частини третьої статті 22 визначено, що тендерна документація може містити правила зазначення в договорі про закупівлю грошового еквівалента в національній чи іноземній валюті за офіційним курсом, установленим Національним банком України станом на дату проведення електронного аукціону.

Поряд з цим відповідно до частини шостої статті 33 Закону замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, протягом строку дії його пропозиції, не пізніше ніж через 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі. 

У свою чергу, згідно з частиною четвертою статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.

Тому визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті можливе у разі, якщо така умова була передбачена тендерною документацією та проектом договору замовника. При цьому договір про закупівлю укладається відповідно до тих вимог тендерної документації , згідно яких учасником подана пропозиція, що визнана найбільш економічно вигідною.

Поряд з цим перелік підстав відхилення тендерних пропозицій визначений частиною першою статті 31 Закону.

Так, відповідно до абзацу другого пункту 3 частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю.

Відповідь надано: Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Теги: Тендерна документація
Чи була ця відповідь корисною для вас?
Так Ні
https://freegeoip.net/json