Міністерство економіки України

Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню

Запит від Департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи Чернігівської облдержадміністрації

Тема: Допорогові закупівлі
Тема розширена: Зміна у додатку до річного плану закупівель
Суть питання: Добрий день. В зв’язку з тим, що допорогова закупівля не є процедурою закупілі, наш тендерний комітет оформлює додаток до річного плану закупівель у паперовому вигляді (протокол) наступним чином:
1. …..
…..
7. Процедура закупівлі: - ;
8. Орієнтовний початок проведення процедури закупівлі: - ;
…..
після чого оприлюднює додаток на веб-портале уповноваженого органу. Оскільки в електронній системі відсутня можливість внесення у відповідні поля пробілу, то замість пробілу вносимо в поле ТИП ПРОЦЕДУРИ: допорогова закупівля, а в поле ОРІЄНТОВНИЙ ПОЧАТОК ПРОВЕДЕННЯ ЗАКУПІВЛІ: січень (наприклад).
1. Чи є порушенням законодавства внесення пробілів до п.7 та 8 додатку до річного плану закупівель?
2. Враховуючи те, що в п.8 додатку до річного плану закупівель (в протоколі) значиться пробіл, чи є порушенням законодавства, якщо додаток до річного плану закупівель був оприлюднений, наприклад, у січні, а закувіля відбулася у липні, при цьому змини до додатку до річного плану закупівель не були оформленні ні в паперовому вигляді ні оприлюдненні на веб-портале уповноваженого органу?
3. Що, відповідно до законодавства, є початком проведення допорогової закупівлі?
Відповідь на запит 54/2020

Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Щодо питань 1,2

Закон застосовується до замовників, за умови, що вартість предмета закупівлі дорівнює або перевищує відповідні вартісні межі, встановлені в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону.

Згідно з частиною першою статті 4 Закону закупівля здійснюється відповідно до річного плану.

У свою чергу, виходячи зі змісту абзацу третього пункту 2 наказу Мінекономрозвитку від 22.03.2016 № 490 “Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель” (далі – Наказ), інформація про закупівлі, очікувана вартість яких не перевищує сум, зазначених в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, вноситься до додатку до річного плану закупівель, що складається за формою річного плану закупівель.

При цьому частиною першою статті 4 Закону передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану. Форма внесення змін до річного плану закупівель/додатку до річного плану, періодичність і характер таких змін законодавством не визначені та не обмежені.

Таким чином, замовник може вносити зміни до річного плану закупівель (додатку до річного плану) відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі в залежності від конкретних випадків.

Крім того, відповідно до частини четвертої статті 11 Закону рішення тендерного комітету або уповноваженої особи оформлюється протоколом. При цьому протокол складається у довільній формі.

Крім того, інформуємо, що питання реалізації в електронній системі закупівель вимог законодавства розглянуто в листі від 07.02.2017 № 3302-06/3810-03 “Щодо електронної системи закупівель”, розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3810-03%20

Щодо питання 3

У разі проведення замовником відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт з використанням системи під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону, застосовується “Інструкція про порядок використання електронної системи закупівель, вартість яких є меншою за вартість, що встановлена в абзацах другому і третьому частини першої статті 2 Закону України “Про публічні закупівлі”” (далі - Інструкція), яка затверджена Наказом ДП “ПРОЗОРРО” від 19.03.2019 № 10.

Так, відповідно до пункту 1 розділу ІІ Інструкції закупівля в електронній системі закупівель передбачає такі етапи:

  • оголошення про проведення закупівлі;
  • період уточнення інформації, зазначеної в оголошенні про проведення закупівлі;
  • подання пропозицій учасниками;
  • електронний аукціон;
  • розгляд пропозицій учасників;
  • визначення переможця закупівлі та завершення закупівлі.

Отже, у разі проведення замовником відбору постачальника товару (товарів), надавача послуги (послуг) та виконавця робіт з використанням системи, початком проведення закупівлі є оголошення про проведення закупівлі.

Відповідь надано: Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Теги: Допорогові закупівлі Оприлюднення інформації про закупівлю
Чи була ця відповідь корисною для вас?
Так Ні
https://freegeoip.net/json