Міністерство економіки України

Дерегуляція сприятиме розвитку бізнесу та зменшить корупційні ризики, - Юлія Свириденко

Дерегуляція сприятиме розвитку бізнесу та зменшить корупційні ризики, - Юлія Свириденко

Міжвідомча робоча група з питань прискореного перегляду інструментів державного регулювання господарської діяльності рекомендувала скасувати майже 45% інструментів держрегулювання у сферах компетенції Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів і підпорядкованих центральних органів виконавчої влади. Ще майже 45% інструментів – ліцензій, дозволів, погоджень і т.ін. запропоновано осучаснити.

Відповідні рішення ухвалено на засіданні МРГ з дерегуляції, яку очолюють Перший  віцепрем’єр-міністр - Міністр економіки України Юлія Свириденко та Віцепрем’єр-міністр – Міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.

Триває ревізія регуляторного поля. В рамках створення вільного регуляторного середовища два беззаперечних пріоритети. Перший – максимально, наскільки можливо, зменшити кількість документів, що регулюють роботу бізнесу. Другий – спростити та осучаснити ті з них, що є необхідними для захисту суспільства. 

“За результатами розгляду МРГ рекомендувала скасувати чи змінити загалом близько 90% інструментів регулювання в сферах компетенції Міндовкілля та органів центральної влади, підпорядкованих міністерству. Майже 45% мають бути скасовані. Відтак ми залишаємо ті інструменти, що відзеркалюють відповідні інструментами Європейського союзу, враховують сучасні світові тренди в сфері захисту довкілля та клімату,  відповідають вимогам ”зеленого переходу” чи потрібні для захисту суспільних інтересів”, - зазначила Перший  віцепрем’єр-міністр - Міністр економіки України Юлія Свириденко.

Так, зокрема, рекомендовано скасувати погодження: 

  • договору оренди землі в комплексі з розташованим на ній водним об’єктом;
  • технологічного проекту повернення супутньо-пластових вод нафтогазових родовищ до підземних горизонтів; 
  • межі зон санітарної охорони водних об’єктів.

Також МРГ рекомендувала скасувати дозволи:

  • на здійснення у межах санітарно-захисних зон сільськогосподарської, лісогосподарської та іншої виробничої діяльності, спрямованої на одержання товарної продукції, а також будівництво об’єктів соціального та громадського призначення, проведення наукових досліджень у межах санітарно захисних зон;
  • на проведення робіт на землях водного фонду (крім експлуатаційного днопоглиблення) у межах прибережних захисних смуг уздовж морів, морських заток і лиманів, у внутрішніх морських водах, лиманах і територіальному морі;
  • процедуру внесення відомостей про суб’єктів господарювання до Державного реєстру суб’єктів господарювання, які здійснюють приймання та/або розбирання транспортних засобів, що утилізуються.

Чверть інструментів, які запропоновано скасувати, дублюють оцінку впливу на довкілля. Як, наприклад, погодження плану заходів щодо забезпечення охорони навколишнього природного середовища, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій, погодження проектів щодо розмірів смуг відведення та режимів користування ними, погодження місця будівництва підприємств, споруд та інших об'єктів, а також впровадження нової техніки, технології, матеріалів і речовин, що впливають або можуть вплинути на стан тваринного світу тощо.

Частина з інструментів, запропонованих до скасування, є застарілими. Деякі – просто втратили актуальність. На певні дозволи з моменту їх впровадження взагалі жодного разу не було запитів.

Скасування та оптимізація чинних регуляторних інструментів суттєво зменшить витрати бізнесу. Наприклад, ініційовані зміни ДБН та порядку затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи, згідно з якими вимоги щодо розробки оцінки впливів на навколишнє середовище в рамках розробки проектної документації мають бути скасовані. У разі, якщо об’єкт чи діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля, суб’єкти господарювання можуть використовувати Звіт з оцінки впливу на довкілля. Це рішення дозволить зекономити підприємству до 400 тис.грн. – саме стільки коштує розробка розділу “Оцінка впливів на навколишнє середовище”.

45% інструментів мають бути осучаснені. Зокрема, близько 40% – оцифровані. 

«Таким чином, ми мінімізуємо вплив людського фактору на ухвалення рішень та, відповідно корупційні ризики. І це теж є одним з ключових завдань нашої роботи з дерегуляції», - зазначила Юлія Свириденко. 

Серед запропонованих до оцифрування документів, приміром, дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів, держреєстрацію (перереєстрацію) пестицидів і агрохімікатів,  погодження нормативів водопостачання. Удосконалити дозвіл на спеціальне водокористування, зокрема, розробити сервіс онлайн розрахунку ГДС (гранично-допустимих скидів речовин), Єдиний реєстр з оцінки впливу на довкілля, дані якого мають бути переведені у форми відкритих полів задля забезпечення можливості інтеграції з іншими інформаційно-комунікаційними системами і т.ін.

Нагадаємо, на першому засіданні МРГ рекомендувала Кабінету Міністрів скасувати та оцифрувати близько 70% чинних інструментів державного регулювання (дозволів, ліцензій, декларацій погоджень тощо) у галузях, в яких формування політики здійснює Міністерство економіки. Таке безпрецедентне рішення має на меті суттєво розширити економічні свободи в Україні та стимулювати розвиток підприємництва.  В подальшому МРГ розгляне та запропонує рішення щодо оптимізації інструментів, якими опікуються інші міністерства та відомства.

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json