• Перейти до основного вмісту

Міністерство економіки,
довкілля та сільського господарства України

Уряд оголошує початок прозорих концесійних конкурсів морських портів "Ольвія" та "Херсон"

Сьогодні, 12 вересня, були оголошені концесійні конкурси щодо надання в концесію майна морських портів "Ольвія" (Миколаїв) та "Херсон". Зазначені концесійні проекти були підготовлені за активної роботи Мінінфраструктури, проектного офісу "SPILNO", Європейського банку реконструкції та розвитку та  Міжнародної фінансової корпорації.                        

Разом з цим, Мінекономрозвитку брало активну участь в процесі підготовки вказаних проектів на всіх етапах, починаючи від розгляду концептуальних записок до участі у проведенні аналізу ефективності та роботи конкурсних комісій. Варто зазначити, що серед головних переваг концесії є те, що об'єкти концесії, в які інвестує приватний партнер,  в тому числі і новостворені, залишаються у власності держави. Водночас, приватний партнер бере на себе обов'язок сплачувати концесійні платежі до бюджету незалежно від результатів його господарської діяльності.

Таким чином, держава, передавши свої активи у концесію, одночасно вирішує проблему інвестування і модернізації об'єктів концесії, кваліфікованого управління ними та зростання бюджетних надходжень як від сплачених податків, так і від концесійних платежів.  

"Оголошення перших концесійних конкурсів у портовій інфраструктурі  є проривом до реалізації у нашій країні масштабних інфраструктурних проектів та є початком переходу економіки на новий рівень розвитку і зростання", - прокоментував подію Міністр розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України Тимофій Милованов.    

Так, реалізація проекту у морському порту Ольвія  за весь період дії договору концесії надасть змогу залучити інвестиції у сумі 17,3 млрд грн та забезпечить ріст надходжень до бюджетів усіх рівнів в сумі 58 млрд грн, зокрема від надходжень  концесійних платежів в сумі 19,5 млрд. грн.                

В свою чергу, реалізація проекту у морському порту Херсон за весь період дії договору концесії сприятиме залученню інвестицій у сумі 1,37 млрд грн та росту надходжень до бюджетів усіх рівнів в сумі 14,3 млрд грн, зокрема, надходження концесійних платежів складуть близько 2,8 млрд грн.

Водночас, на концесіонера  покладатимуться зобов’язання, щодо:

  • пайової участі у розвиток інфраструктури міст - не менше ніж 5% від загальної кошторисної вартості об’єктів нового будівництва, реконструкції та капітального ремонту (Херсон) та 5 % від загальної кошторисної вартості нового терміналу (Ольвія);

  • забезпечення обсягів перевалки вантажів у 2030 році на рівні, не меншому, ніж  1,36 млн т. за рік (Херсон) та 2,83 млн т. за рік (Ольвія);

  • забезпечення співфінансування робіт стосовно капітального ремонту дорожнього покриття у містах Миколаїв та Херсон.

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json