Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
Консультації
В словах тільки українські літери, мінімальна довжина слова 3 символи
Пошук в тексті
Bідібрати результати за темою за тегами
Останні запити та відповіді сортувати за
Очистити
03.08.2021 Запитання      Тема: Переговорна процедура закупівлі Розширений перегляд
342 / 379
Державне підприємство «Укрмедпроектбуд» є замовником будівництва сучасного лікувального-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит». Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 31 травня 2021 р. № 583-р «Про затвердження плану заходів з підготовки та відзначення 30-ї річниці незалежності України» затверджено План заходів з підготовки та відзначення 30-ї річниці незалежності України, яким зобов’язано забезпечити реалізацію загальнодержавних проектів, зокрема, завершення будівництва нового лікувально-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні “Охматдит” МОЗ. Законом України від 03.06.2021 № 1530-IX «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель» (пункт 21 частина 1) внесено зміни такого змісту: «Установити, що до 24 серпня 2021 року замовники, визначені Кабінетом Міністрів України, можуть здійснювати закупівлю товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення підготовки та проведення заходів з відзначення 30-ї річниці незалежності України, згідно з переліком товарів, робіт і послуг, затвердженим Кабінетом Міністрів України, за переговорною процедурою, встановленою статтею 40 цього Закону. При цьому замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через п’ять днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю». Постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 712 «Деякі питання закупівлі товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення підготовки та проведення заходів з відзначення 30-ї річниці незалежності України»: - Затверджено перелік товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення підготовки та проведення заходів з відзначення 30-ї річниці незалежності України. - Установлено, що замовником, у значенні, наведеному в Законі України «Про публічні закупівлі», який може здійснювати закупівлю товарів, робіт і послуг, необхідних для завершення будівництва нового лікувально-діагностичного комплексу Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит» Міністерства охорони здоров’я України в рамках забезпечення підготовки та проведення заходів з відзначення 30-ї річниці незалежності України є державне підприємство «УКРМЕДПРОЕКТБУД». Таким чином, закупівля обладнання, включеного до переліку товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення підготовки та проведення заходів з відзначення 30-ї річниці незалежності України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 712 може здійснюватися державним підприємством «УКРМЕДПРОЕКТБУД» за переговорною процедурою. Водночас, застосування переговорних процедур регламентує стаття 40 Закону України «Про публічні закупівлі». При цьому, Законом України від 03.06.2021 № 1530-IX «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель» не визначено за якою саме підставою, серед встановлених частиною 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» має відбутися закупівля товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення підготовки та проведення заходів з відзначення 30-ї річниці незалежності України. Враховуючи наведене вище, з метою забезпечення законності та прозорості закупівель зазначеного вище переліку обладнання, Підприємство просить роз'яснити: -за якою саме підставою (з встановлених частиною 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі») державне підприємство «УКРМЕДПРОЕКТБУД» може оголосити переговорні процедури з метою закупівлі обладнання, що увійшло до переліку товарів, робіт і послуг, необхідних для забезпечення підготовки та проведення заходів з відзначення 30-ї річниці незалежності України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 14 липня 2021 року № 712
Відповідь
03.08.2021 Запитання      Тема: Переговорна процедура закупівлі Розширений перегляд
163 / 178
Доброго дня. Просимо надати роз'яснення щодо співпраці із замовником, при підписанні твердої договірної ціни, коли в результаті виконання умов договору виникає необхідність проведення коригування проектно-кошторисної документації та перегляду договірної ціни, у зв'язку із збільшенням вартості матеріалів, а також збільшенням об'ємів робіт. Договір із замовником, підписано за результатами переговорної процедури, яка була результатом відсутності учасників (окрім нашого підприємства) на конкурентних торгах(тендері).
Відповідь
29.07.2021 Запитання      Тема: Переговорна процедура закупівлі Розширений перегляд
245 / 259
Музеем комунальної форми власності, в якому зберігаються музейні предмети державної частини Музейного фонду України, була проведена закупівля послуг з охорони та обслуговування сигналізації з застосуванням переговорної процедури на підставі відсутності конкуренції з технічних причин (все обладнання встановлене та нележить Управлінню поліції охорони) та на підставі п. 16 Постановою Кабінету Міністрів України від 21 листопада 2018 року № 975 «Про затвердження категорій об’єктів державної форми власності та сфер державного регулювання, які підлягають охороні органами поліції охорони на договірних засадах» , так як в музеї зберігається вогнепальна та холодна зброя (є відповідний дозвіл оформлений в поліції на зберігання зброї). Чи вірно визначений вид процедури?
Відповідь
28.07.2021 Запитання      Тема: Переговорна процедура закупівлі Розширений перегляд
219 / 227
Законом №1530 –ІХ внесено зміни до ст.40, так п.8 ч.6 викладено у новій редакції, що не містить сенсового та логічного зв’язку між словосполученням «обгрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» та словосполученням «експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі», навіть не вказано будь-який знак пунктуації або сполучник. Не зрозуміло, що мав на увазі законодавець, викладаючи вимоги п.8 ч.6 ст.40.Можливо треба завантажити будь-які або усі документи, що мають ознаки експертних, технічних, нормативних та ін.документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної закупівлі, або щодо деяких підстав застосування переговорної закупівлі достатньо надати посилання на документи, що вже містяться у ЕСЗ Також в Законі не визначені перелік та терміни технічних, експертних, нормативних та інш.документів, їх зміст та порядок завантаження до повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. У Листі від 03.10.2020 №3304-04/60124 Мінекономіки (далі-Лист), що замовник самостійно визначає документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. У Додатку 1 Листа зазначено, що обґрунтування застосування переговорної закупівлі повинно містити посилання на звіти про результати проведення процедур закупівель у зв’язку з відсутністю достатньої кількості учасників, предметом закупівлі в яких були ті самі товари, роботи і послуги, що є предметом закупівлі у разі застосування переговорної процедури закупівлі. ДАСУ проводить моніторинги та посилається на те, що виключено у п.8 ч.6 ст.40 Закону слова «з посиланням на», робить висновки- повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної закупівлі. Щодо підстави переговорної закупівлі п.1 ч.2 ст.40 Закону - що саме може бути такими експертними, нормативними, технічними та інш. документами? чому ДАСУ вважає порушенням зазначення в обгрунтуванні інформації про звіти про результати процедур закупівель,які автоматично формуються ЕСЗ, наявні в системі за посиланням на номери торгів. Згідно п.3. Порядку від 11.06.2020 № 1082 В будь-якому випадку у разі якщо інформація, розміщена в ЕСЗ шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення ел.полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення ел.полів. Тобто лише та інформація, що автоматично попадає у документи, які складені шляхом заповнення ел.полів, є автентичною. З наведеного вбачається, що на виконання Закону, що діє з 26.06.2021 р. адміністратор системи має допрацювати документи, що автоматично заповнюються в ЕСЗ з ел.полів. Повідомлення про намір укласти договір – цей документ автоматично формує ЕСЗ, до нього не має можливості дозавантажувати документи,вони не є складовою повідомлення. Приклади моніторингів - UA-2021-07-09-005700-c, UA-2021-07-07-001721-b вимоги Закону не виключають можливість наявності посилання в обгрунтуванні на документи -звітів про результати проведення процедур закупівель, не визначається форма обгрунтування та його зміст. Чи може замовник користуватись Листом при проведенні переговорних закупівель за п.1 ч.2 ст.40 Закону? Чи достатньо цього на виконання п.8 ч.6 ст.40 Закону? питання до обгрунтування переговорних закупівель за абз. 4 та 6 п.2 ч.2 ст.40 Закону-чи достатньо посилання на Постанову КМУ, яким визначено постачальника останньої надії, відповідну інформацію з сайта АМКУ на перелік природних монополій? Крім того, виникає складність з отриманням замовниками копій ДСТУ, ТУ – у багатьох випадках це отримання дозволу на копіювання таких стандартів, або навіть їх придбання. Як надавати саме документи, що вимагає ДАСУ?
Відповідь
23.07.2021 Запитання      Тема: Відкриті торги Розширений перегляд
164 / 178
На сьогоднішній день, непоодинокими є випадки ініціювання перевірок, з боку правоохоронних органів, процедур публічних закупівель, з підстав не відповідності останніх ринковим цінам, визначеним експертом у відповідному висновку. При цьому вартість товарів та послуг за цінами визначеними у договорі про закупівлю, укладеного між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі, визначається конкурентним шляхом за результатом розгляду тендерних пропозицій, фактично порівнюється із ринковими цінами, які визначаються за результатом співставлення відкритих пропозицій без врахування умов поставок, які зазначені в тендерній документації. Фактично, формується прикра практика, за якою будь-яка тендерна процедура може бути поставлена під сумнів, на підставі невідповідності ціни договору про закупівлі товарів та послуг за державні кошти ринковим цінам, визначеним експертом. З метою однакового застосування положень чинного законодавства у сфері закупівель за державні кошти, прошу надати консультацію шляхом відповіді на наступні питання: - чи необхідно при проведенні процедури державних закупівель застосовувати ринкові ціни для визначення вартості товарів та послуг, які закуповуються за вказаною процедурою? - чи повинна ціна договору, укладеного за результатами закупівель за державні кошти відповідати / дорівнювати ринковій вартості такого майна? - Чи зобов’язаний замовник процедури закупівель товарів та послуг за державні кошти придбавати майно в межах процедури закупівель за державні кошти саме за ринковою вартістю? - чи вважається різниця між очікуваною вартістю придбаного майна, із його ринковою вартістю, майновими збитками, яких зазнало державне підприємство, чи інший замовник процедур закупівель за державні кошти? - Чи повинно у випадку не відповідності ціни договору, укладеного за результатами процедури закупівель за державні кошти, ринковим цінам на аналогічні товари, відміняти тендер чи визнавати тендер таким, що не відбувся, або здійснювати заходи щодо стягнення різниці із постачальника товарів та послуг?
Відповідь
Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2