Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Консультації з питань публічних закупівель
В словах тільки українські літери, мінімальна довжина слова 3 символи
Пошук в тексті
Bідібрати результати за темою за тегами
Останні запити та відповіді сортувати за
Очистити
23.02.2024 Запитання      Тема: Інше Розширений перегляд
157 / 160
1. УНПЦЕХ ТЕОіТ МОЗ України має потребу в закупівлі лікарських засобах аптечного виробництва/виготовлення, зокрема, натрію хлорид розчин 10% і хлоргексидин розчин 0,5%. Згідно з положеннями п.11-1 Особливостей у разі коли замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів та медичних виробів за переліком згідно з додатком, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822. Натрію хлорид (Sodium chloride) (код АТХ - B05XA03) і Хлоргексидин (Chlorhexidine) (код АТХ - D08AC02) включені до Переліку лікарських засобів та медичних виробів, закупівля яких здійснюється закладами охорони здоров’я, структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій з використанням електронного каталогу (далі - Перелік). Отже, замовник повинен здійснити закупівлю вказаних лікарських засобів виключно з використанням електронного каталогу. Разом з тим, електронний каталог містить специфікації лише для лікарських засобів, що пройшли державну реєстрацію. Згідно з положеннями статті 9 Закону України «Про лікарські засоби» не підлягають державній реєстрації лікарські засоби, які виготовляються в аптеках за рецептами лікарів та на замовлення лікувально-профілактичних закладів із дозволених до застосування діючих та допоміжних речовин. Відповідні категорії/специфікації для Натрію хлорид та Хлоргексидин аптечного виробництва/виготовлення в каталозі станом на 23.02.2024 відсутні, у зв’язку з чим виникає питання: як медичний заклад, зважаючи на норми п.11-1 Особливостей щодо закупівлі через електронний каталог, повинен здійснити закупівлю лікарських засобів аптечного виробництва/виготовлення, якщо електронні каталоги не містять відповідних категорій/специфікацій для таких товарів? 2. Чи не означає відсутність в електронному каталозі відповідних категорій/специфікацій для лікарських засобів аптечного виробництва/виготовлення, що на такі лікарські засоби не поширюються норми пункту 11-1 Особливостей з причини відсутності державної реєстрації і, відповідно, вони повинні закуповуватися за загальними правилами, зокрема, шляхом проведення відкритих торгів? Так, в Перелік відносно лікарського засобу включено код АТХ та Міжнародна непатентована назва (далі - МНН) лікарського засобу. Тобто, закупівлі через електронний каталог підлягають лікарські засоби не тільки відповідної МНН, а також які мають відповідний код АТХ. Слід зазначити, що код АТХ можуть мати лише лікарські засоби, що підлягають державні реєстрації. Зокрема, це випливає з наступних нормативно-правових актів: - наказ Міністерства охорони здоров'я України від 29.07.2003 № 358 «Про затвердження форми та опису реєстраційного посвідчення на лікарський засіб»; - наказ Міністерства охорони здоров'я України від 24.05.2005 №226; - наказ Міністерства охорони здоров'я України від 26.08.2005 №426; - наказ Міністерства охорони здоров'я України від 17.11.2016 №1245. З урахуванням викладеного, лікарські засоби аптечного виробництва/виготовлення не мають відповідного коду АТХ. Отже, відсутність коду АТХ вказує на те, що такі лікарські засоби не підлягають обов’язковій закупівлі через електронний каталог. З огляду на викладене, прошу надати відповідь на питання: якщо лікарський засіб за МНН включений до Переліку лікарських засобів та медичних виробів, закупівля яких здійснюється закладами охорони здоров’я, структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій з використанням електронного каталогу, але немає відповідного коду АТХ, чи може такий лікарський засіб бути закуплений шляхом проведення відкритих торгів?
Відповідь
23.02.2024 Запитання      Тема: Тендерний комітет або уповноважена особа Розширений перегляд
108 / 116
Відповідно до ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» та Постанови КМУ від 12.10.2022 № 1178 уповноважена особа, на яку покладено обов’язки за організацію та проведення процедур закупівель, має право на доплату за додаткове навантаження. Згідно прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» скасовані стимулюючі надбавки державним службовцям за інтенсивність та особливо важливу роботу. Враховуючи зазначені зміни в законодавстві (з 01.01.2024 року), просимо надати роз’яснення щодо механізму призначення доплати за виконання функцій уповноваженої особи – державного службовця та можливий розмір такої доплати.
Відповідь
22.02.2024 Запитання      Тема: Зміна істотних умов договору Розширений перегляд
547 / 555
відповідно до даних електронної системи закупівель ProZorro, шляхом відкритих торгів проведена закупівля послуг з ремонту автомобільної дороги загального користування державного значення Т-26-08 Сторожинець - КПП "Красноїльськ” переможцем якої було визначено - ТОВ «ШБУ-77». Для проведення робіт (надання послуг) з поточного середнього ремонту автомобільної дороги Т-26-08 Сторожинець - КПП "Красноїльськ" між Службою автомобільних доріг у Чернівецькій області та ТОВ «ШБУ-77» укладено договір №20 від 28.05.2021. За умовами п.3.1 Договору, вартість робіт (договірна ціна) за цим договором визначається конкурсною пропозицією Виконавця, є твердою і складає 454 333,3 тис. грн., крім того ПДВ 90 866,7 тис. грн., що разом з ПДВ – 545 200,0 тис. гривень. Згідно Договірної ціни, яка складена в поточних цінах станом на 11 травня 2021 року і є Додатком №1 до Договору від 28.05.2021 №20, вартість будівельних робіт всього - 545200,0 тис. грн., в тому числі: прямі витрати - 445457,9 тис. грн. (заробітна плата - 10316,9 тис. грн., вартість матеріальних ресурсів - 409284,7 тис. грн., вартість експлуатації будівельних машин і механізмів - 25856,3 тис. грн.), загальновиробничі витрати - 6292,2 тис. грн.; прибуток - 2349,7 тис. грн., кошти на покриття адміністративних витрат будівельно-монтажних організацій - 233,5 грн. грн., ПДВ - 90866,7 тис. гривень. Кошти на покриття додаткових витрат пов’язаних з інфляційними процесами на момент укладення договору до Договірної ціни та кошторису - не закладались (хоча законом така вимога передбачена). У листопаді 2021 року службовими особами ТОВ «ШБУ-77» спільно із службовими особами Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області проведено коригування проектної документації (кошторису) та Договірної ціни по цьому об’єкту. При цьому, вказані зміни не оформлялися додатковою угодою. Так, до скоригованої договірної ціни до вказаного Договору на суму 545 200,0 тис. грн., з ПДВ, яку було складено в поточних цінах станом на 11.05.2021 року - скориговано в частині зменшення витрат (шляхом виключення з ПКД цілих розділів робіт) на будівельні роботи та внесення коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами на суму -33 363,1 тис. гривень. На покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами ТОВ «ШБУ-77» оплачено за рахунок коштів державного бюджету - 29 138,8 тис. грн. Відповідно до ч.ч. 4, 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених Законом. Відповідно до вищенаведеного, з метою повного та всебічного розслідування кримінального провадження, а також зібрання доказів, що вказують на вчинення кримінального правопорушення, виникла необхідність в отриманні роз’яснення, щодо визначених законодавством підстав для внесення змін до істотних умов договору у вищеописаному випадку, а саме щодо зміни договірної ціни договору №20 від 28.05.2021 в частині включення до неї коштів на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами, не передбачених ціновою (тендерною) пропозицією переможця відкритих торгів
Відповідь
22.02.2024 Запитання      Тема: Предмет закупівлі Розширений перегляд
166 / 169
Доброго дня! Замовник- юридична особа, що відповідає ознакам п.4 ч.1 ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі", має намір укласти договір про надання послуг з адвокатської діяльності (державне підприємство). 1.Чи має право замовник отримувати послуги з правничої допомоги адвоката, з врахуванням наявності штатного юриста? 2.Якщо так, за яких умов державне підприємство матиме право звернутися по отримання правничої допомоги адвоката? 3.Чи достатньо укласти прямий договір із адвокатом та опублікувати звіт на Прозорро?
Відповідь
22.02.2024 Запитання      Тема: Інше Розширений перегляд
173 / 188
Добрий день! Умовами тендерної документації щодо закупівлі електричної енергії на 2022 рік було передбачено внесення забезпечення виконання договору. Постачальник виконав вказане зобов’язання, договір було укладено. Умовами закупівлі та Договором зазначено, що терміни постачання електроенергії становлять – з 01.01.2022 року по 31.12.2022 р. В зв’язку із збройною агресією рф та захопленням виробничих потужностей, Замовник, з 01.08.2022 року, зупинив господарчу діяльність та оголосив простій. Про це було повідомлено Постачальника, який із вказаної дати завершив постачання електроенергії та припинив нарахування її вартості. При цьому, змін до Договору про закупівлю щодо коригування терміну постачання та фактичного обсягу електричної енергії сторонами не вносились, Додаткові угоди не укладались. В 2023 році рішенням господарського суду, на користь Постачальника із Замовника було стягнуто заборгованість за спожиту електроенергію у червні та липні місяці 2022 року. Після набрання судовим рішенням чинності, Постачальник звернувся з вимогою щодо повернення грошового забезпечення виконання договору. Вимога аргументована тим, що стягнення із Замовника заборгованості за спожиту електроенергію є начебто одночасно підтвердженням виконання Постачальником умов Договору. Тобто, на теперішній час умови Договору не є відкоригованими щодо обсягу та терміну постачання, загальної вартості; договір не визнаний в установленому законом порядку недійсним або нікчемним; питання щодо визнання договору виконаним та повернення грошового забезпечення в суді не розглядались. Чи є у Замовника підстава для повернення у 2024 році грошового забезпечення виконання договору на постачання електроенергії у 2022 р. вже поза межами його дії при зазначених обставинах?
Відповідь
Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2