Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Консультації з питань публічних закупівель
В словах тільки українські літери, мінімальна довжина слова 3 символи
Пошук в тексті
Bідібрати результати за темою за тегами
Останні запити та відповіді сортувати за
Очистити
12.04.2021 Запитання      Тема: Зміна істотних умов договору Розширений перегляд
4267 / 4241
За результатами проведення тендеру у 2019 році між Департаментом будівництва, містобудування та архітектури Вінницької обласної державної адміністрації, правонаступником котрого, в теперішній час, є Управління будівництва Вінницької обласної державної адміністрації (далі – Замовник) та міським комунальним підприємством «Аварійно-диспетчерська служба» укладено Підрядний договір на виконання робіт по об’єкту: «Реконструкція нежитлових приміщень універсальної концертної зали існуючої будівлі по вул. Театральна, 15 в м. Вінниці» від 06.11.2019 року № 19 (UA-2019-10-04-001184-c) (далі – Підрядний договір). Відповідно до розпорядження Голови Вінницької обласної державної адміністрації від 22 грудня 2020 року № 800 «Про передачу функцій замовника» державному підприємству «Архітектурно-будівельний інжиніринг» від Управління будівництва Вінницької обласної державної адміністрації передано функції замовника з виконання робіт, у тому числі, за об'єктом: «Реконструкція нежитлових приміщень універсальної концертної зали існуючої будівлі по вул. Театральна, 15 в м. Вінниці». Враховуючи зазначене, виникла потреба в заміні замовника у Підрядному договорі з Управління будівництва Вінницької обласної державної адміністрації на державне підприємство «Архітектурно-будівельний інжиніринг». Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 512 Цивільного кодексу України кредитор у зобов'язанні може бути замінений іншою особою внаслідок передання ним своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги). Відповідно до частини 3 статті 510 Цивільного кодексу України якщо кожна із сторін у зобов'язанні має одночасно і права, і обов'язки, вона вважається боржником у тому, що вона зобов'язана вчинити на користь другої сторони, і одночасно кредитором у тому, що вона має право вимагати від неї. Відповідно до частини 1 статті 516 Цивільного кодексу України заміна кредитора у зобов'язанні здійснюється без згоди боржника, якщо інше не встановлено договором або законом. Отже, як слідує зі змісту вказаних норм, зміна замовника передбачена законодавством. Проте, як вищевказувалось, Підрядний договір укладений за результатами тендеру. Відповідно до пункту 12 та 13 частини 1 статті 9 Закону України «Про публічні закупівлі» основними функціями Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства є, у тому числі: надання узагальнених відповідей рекомендаційного характеру щодо застосування законодавства у сфері закупівель та надання безоплатних консультацій рекомендаційного характеру з питань закупівель на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу. Враховуючи зазначені норми права та обставини що склались, просимо надати відповідь: чи є правові підстави здійснення заміни замовника в Підрядному договорі, укладеному за результатами тендеру, з Управління будівництва Вінницької обласної державної адміністрації на державне підприємство «Архітектурно-будівельний інжиніринг» та чи не суперечить чинному законодавству здійснення відповідної заміни. Одночасно просимо вказати правові підстави можливості чи заборони такої заміни.
Відповідь
12.04.2021 Запитання      Тема: Інше Розширений перегляд
3025 / 3081
У зв’язку з прийняттям Кабінетом Міністрів України розпорядження від 24 березня 2021 року № 233-р "Про визначення державного підприємства "Українські спеціальні системи" централізованою закупівельною організацією" (далі – розпорядження), передбачені Держстатом як замовником у розумінні Закону України "Про публічні закупівлі" закупівлі: "48610000-7 Системи баз даних (Послуги з постачання програмного забезпечення системи керування базами даних)", "48760000-3 Пакети програмного забезпечення для захисту від вірусів (Комплексний антивірусний та антиспамовий захист інформаційних ресурсів)", відповідно до додатка 1 до розпорядження, мають обов’язково здійснюватися через централізовану закупівельну організацію (далі – ЦЗО), а саме через державне підприємство "Українські спеціальні системи". Звертаємо увагу на те, що додаток 1 до розпорядження має назву "Перелік товарів, закупівля яких через централізовану закупівельну організацію є обов’язковою", у той час як відповідно до основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник", затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку та торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749, вищезазначені предмети закупівель належать до виду закупівлі – послуги. Крім того, оскільки придбання програмного забезпечення, що є предметами вищезазначених закупівель, Держстат здійснюватиме на правах користування, то відповідно до підпункту 12 підпункту 2.2.4 пункту 2.2 глави 2 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12 березня 2012 року № 333 (зі змінами), оплата здійснюватиметься за кодом економічної класифікації видатків 2240 "Оплата послуг (крім комунальних)". Наведене свідчить про неузгодженість між нормативно-правовими актами та містить ознаки правової колізії, що унеможливлює їх виконання без допущення порушень. Закупівля ліцензій програмного забезпечення системи керування базами даних термінова, тому що Держстату необхідно завершити її до кінця травня, оскільки це пов’язано з реалізацією заходів у рамках іншого договору щодо технічної підтримки, супроводження, адаптації нового сервісу та постачання пакетів оновлень програмного комплексу Єдиної інформаційно-аналітичної системи фінансово-господарської діяльності органів державної статистики. Ураховуючи неузгодженість між нормативно-правовими актами, а також нагальну потребу у здійсненні вищезазначених закупівель послуг, просимо надати роз’яснення щодо можливості Держстату як Замовнику самостійно здійснити вищезазначені закупівлі послуг без передачі закупівель ДП "Українські спеціальні системи" як ЦЗО.
Відповідь
09.04.2021 Запитання      Тема: Інше Розширений перегляд
4391 / 4683
У 2011 р селищною радою створено комунальне підприєство "Комунал-Сервіс", метою створення підприємства є, в тому числі, санітарна очистка і прибирання селища, вивезення побутових відходів з території селища, експлуатація доріг, переходів, інженерний захист об’єктів благоустрою, ремонтно-будівельні роботи на об’єктах благоустрою, здійснення перевірок щодо екологічного забруднення.. Згідно рішення від 2011 р «Про вилучення об’єктів благоустрою та передачу повноважень на постійне утримування, експлуатацію» та акту передачі об’єктів благоустрою КП «Комунал-Сервіс» , на баланс комунального підприємства «Комунал-Сервіс» передано об’єкти зовнішнього благоустрою, а саме: вулиці, провулки, тротуари, сквери, парки, кладовища, тощо, які підлягають прибиранню відповідно даної закупівлі. Відповідно до п.1 п. «а» ст.30 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» та п.6. п.«а» ст. 30 даного Закону, до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: управління об'єктами житлово-комунального господарства, побутового, торговельного обслуговування, транспорту і зв'язку, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного утримання та ефективної експлуатації, необхідного рівня та якості послуг населенню та вирішення питань збирання, транспортування, утилізації та знешкодження побутових відходів, знешкодження та захоронення трупів тварин. Частиною третьою статті 20 «Про благоустрій населених пунктів» передбачено, що фінансування місцевих програм з благоустрою населених пунктів проводиться за рахунок коштів відповідних місцевих бюджетів. У 2021 року селищною радою затверджено Програму благоустрою території відповідної територіальної громади на 2021-2023 роки, згідно якої кошти з місцевого бюджету перераховуються отримувачу бюджетних коштів комунальному підприємству, що є балансоутримувачем комунального майна. Заходи, передбачені Програмою, буде виконувати саме комунальне підприємство. Відповідно до статті 22 Бюджетного кодексу України для здійснення програм та заходів, які реалізуються за рахунок коштів бюджету, бюджетні асигнування надаються розпорядникам бюджетних коштів. За обсягом наданих прав розпорядники бюджетних коштів поділяються на головних розпорядників бюджетних коштів та розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня. Далі, частиною 6 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», цей Закон не застосовується у випадку, якщо замовники, визначені у пункті 4 частини першої статті 2 цього Закону, здійснюють закупівлі таких предметів закупівлі: товари, роботи і послуги, що виробляються, виконуються чи надаються на користь замовника або групи замовників афілійованим підприємством виключно для забезпечення діяльності такого замовника або групи замовників в окремих сферах господарювання. Водночас вимоги цього Закону не розповсюджуються на відносини суб"єктів щодо проведення конкурсів та укладені договори, які не є договорами про закупівлю у розумінні Закону та не передбачають здійснення придбання замовниками товарів, робіт і послуг. Таким чином, прошу надати розяснення чи прошу роз’яснити чи для перерахування коштів місцевою радою комунальному підприємству, що є балансоутримувачем об’єктів благоустрою, необхідним є проведення процедур закупівлі, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі»
Відповідь
08.04.2021 Запитання      Тема: Відкриті торги Розширений перегляд
4488 / 4539
1. Чи має достатніх правових підстав Товариство у випадку закупівлі незапланованих (аварійних) робіт (послуг) з ремонту техніки /товарів (запчастин), застосувати положення пп.3 частини 7 ст. 3 Закону, а саме: придбати роботи (послуги) без застосування порядку проведення спрощених закупівель якщо існує нагальна потреба у здійсненні закупівлі? Чи не будуть кваліфікуватися дії Товариства, як порушення у разі здійснення протягом календарного року таких закупівель та перевищення вартісних меж, встановлених цією ж статтею у разі сумування зазначених закупівель за одним кодом ДК 021:2015 «ЄЗС»? 2. Якщо все ж таки Товариство (Замовник) проведе спрощену закупівлю/відкриті торги на основні види ремонтів автотранспортних засобів та спецтехніки чи можлива дозакупівля у того самого учасника-переможця такої процедури на підставі п.5 ч.7 ст. 3 Закону аналогічних робіт(послуг) з ремонту транспорту, не врахованих при проведенні вищезазначених процедур? 3. При придбанні замовником товарів, робіт, послуг без застосування порядку проведення спрощених закупівель на підставах встановлених ч.7 ст.3 Закону, зокрема п.1 – чи можливе придбання за таким договором товарів, робіт, послуг з лінійки продукції (чи аналогічних робіт, послуг), що підпадає під зазначений код при закупівлі в межах суми укладеного договору?
Відповідь
07.04.2021 Запитання      Тема: Тендерна документація Розширений перегляд
3296 / 3245
Шановні, прошу надати консультацію з наступного питання. Відповідно до Вашого наказу 14.12.2020 № 2628 у назві валюти, у якій надається гарантія, зазначається валюта, у якій надається гарантія, та її цифровий і літерний код відповідно до Класифікатора іноземних валют та банківських металів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 04 лютого 1998 року № 34. В наказі № 34 немає цифрового та літерного коду гривні. Тобто, якщо в наказі № 34 не зазначено цифрового та літерного коду гривні виходить, що замовники не вправі вимагати надання гарантії в гривні?
Відповідь
Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2