Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Консультації з питань публічних закупівель
В словах тільки українські літери, мінімальна довжина слова 3 символи
Пошук в тексті
Bідібрати результати за темою за тегами
Останні запити та відповіді сортувати за
Очистити
22.08.2023 Запитання      Тема: Виконання договору Розширений перегляд
1165 / 1186
Підпунктом 8 пункту 13 Постанови № 1178 від 12.10.22 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі” визначена можливість укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: 8) у замовника після укладення договору про закупівлю виникла необхідність у закупівлі додаткових робіт чи послуг, пов’язаних з предметом закупівлі основного договору, в того самого виконавця робіт/надавача послуг. Можливість і умови виконання таких додаткових робіт чи надання послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, укладеному за результатами проведення закупівлі. Закупівля додаткових робіт чи послуг у того самого виконавця робіт/надавача послуг здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення закупівлі; Просимо надати роз‵яснення на наступне питання в контексті вищезгаданого підпункту 8 пункту 13 Постанови № 1178: Чи існують в чинному законодавстві України обмеження по обсягам та/або вартості вже виконаних робіт на об‵єкті будівництва щодо можливості проведення коригування проектної документації та затвердження змін до завдання на проектування у зв‵язку з виявленням в процесі будівництва на об‵єкті необхідності виконання додаткових обсягів та видів робіт.
Відповідь
22.08.2023 Запитання      Тема: Відкриті торги Розширений перегляд
1572 / 1580
Відповідно до роз’яснень, наданих у листі Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 28.12.2017 № 3304-06/48844-06, розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі не регулюється законом і здійснюється замовником самостійно, виходячи зі специфіки такого предмета, умов та обставин здійснення конкретної закупівлі. При цьому очікувана вартість згідно з наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» від 08.02.2020 № 275 визначається як «розрахункова вартість предмета закупівлі на конкретних умовах поставки із зазначенням інформації про включення/невключення до очікуваної вартості податку на додану вартість (ПДВ) та інших податків і зборів». Виходячи з вищезазначеного замовники у разі якщо предмет закупівлі є об’єктом оподаткування ПДВ визначають його очікувану вартість із урахуванням ПДВ, і відповідно в оголошенні про проведення процедури закупівлі очікувана вартість предмета закупівлі, як правило, зазначається із ПДВ. У такому випадку в електронній системі закупівль за технічною реалізацією незалежно від того, чи визначив учасник конкретної процедури закупівлі ціну своєї тендерної пропозиції з ПДВ або без ПДВ, вона відображатиметься з ПДВ. Оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації, шляхом застосування електронного аукціону (частина 1 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі»). У разі зазначення в оголошенні про проведення процедури закупівлі очікуваної вартості процедури закупівлі з ПДВ і встановлення замовником єдиного критерію оцінки – «ціна», найбільш економічно вигідна тендерна пропозиція визначатиметься електронною системою закупівель без урахування того, чи включив учасник у ціну своєї тендерної пропозиції ПДВ. І як вже зазначалося вище, ціна тендерної пропозиції кожного учасника процедури закупівлі визначатиметься автоматично з ПДВ. Таке технічне рішення, впроваджене адміністратором електронної системи закупівель, в свою чергу, може спотворювати результати електронного аукціону за умови подання учасниками тендерних пропозицій для участі в конкретній процедурі закупівлі з урахуванням ПДВ і без ПДВ. Так, наприклад, ДП «НАЕК «Енергоатом» було оголошено процедуру закупівлі, очікувана вартість якої визначена з ПДВ. Для участі в процедурі закупівлі тендерні пропозиції були подані трьома учасниками. За результатами аукціону найбільш економічно вигідною було визначено тендерну пропозицію з ціною 36 100 000,00 грн. з автоматично поставленою електронною системою закупівель позначкою «з ПДВ». Проте, як виявилося за результатами розгляду тендерної пропозиції (цінової), поданої відповідно до вимог тендерної документації переможцем процедури закупівлі, ціна тендерної пропозиції переможця сформована ним без урахування ПДВ. При цьому переможець зареєстрований як платник ПДВ (на момент подання тендерної пропозиції реєстрація була призупинена відповідно до пункту 9 підрозділу 8 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України). Тоді як цінові пропозиції інших двох учасників були подані і сформовані з урахуванням ПДВ і становили 36 400 000,00 грн з ПДВ і 36 850 000,00 грн з ПДВ. Керуючись пунктом 13 частини 1 статті 9 Закону України «Про публічні закупівлі» просимо надати роз’яснення щодо порядку дій замовника в окресленій вище ситуації, які мають забезпечити дотримання встановлених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» принципів здійснення публічних закупівель, зокрема принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них. Надати рекомендації, в якій спосіб забезпечити рівність для участі платників ПДВ та не платників ПДВ в одній процедурі закупівель.
Відповідь
22.08.2023 Запитання      Тема: Планування закупівель Розширений перегляд
1478 / 1465
При плануванні закупівлі транспортних послуг (60170000-0: Прокат пасажирських транспортних засобів із водієм) установам, які утримуються за рахунок коштів державного бюджету, необхідно дотримуватися граничних витрат, визначених постановою КМУ від 04.04.2001 №332 "Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп'ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного бюджету" (далі- Постанова). Пунктом 5 Постанови визначено, що державні органи, а також установи та організації, які утримуються за рахунок державного бюджету, укладають договори оренди легкових автомобілів, вартість яких не перевищує граничних сум витрат, затверджених цією постановою. Прошу надати роз"яснення: граничну суму витрат, визначену Постановою у розмірі (1200,0 тис.грн для членів КМУ), має не перевищувати сума договору на закупівлю транспортних послуг чи вартість автомобіля, яким буде надано транспортні послуги? Чи включає ця сума ПДВ?
Відповідь
22.08.2023 Запитання      Тема: Зміна істотних умов договору Розширений перегляд
1903 / 1878
За результатами проведеного аукціону (ідентифікатор закупівлі в Prozorro UA-2023-01-11-002970-а) між ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» та AT «ДНІПРОВСЬКА ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ» укладено договір про постачання електричної енергії споживачу (АТ «ДНІПРОВСЬКА ТЕЦ») №42400025 від 01 лютого 2023 (далі - Договір). Пунктом 2.6 розділу 2 Договору визначено порядок внесення змін до його умов («п.2.6. Істотні умови цього Договору не можуть змінюватися після підписання цього Договору і до виконання Сторонами своїх зобов’язань в повному обсязі, крім випадків, які визначені «Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» затвердженими постановою КМУ №1178 від 12.10.2022.».) З 01.02.2023 (з моменту укладання Договору) електрична енергія постачалася за ціною 4,50 грн./кВт*год. з ПДВ. З 01.04.2023 (Додаткова угода №1 від 09.05.23.) - 4,559964 грн./кВт*год. з ПДВ. З 01.07.2023 (Додаткова угода №2 від 09.08.23.) - 4,625784 грн./кВт*год. з ПДВ. ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» звернулось до AT «ДНІПРОВСЬКА ТЕЦ» з пропозицією збільшити ціну за 1 кВт*год електричної енергії з 11.08.2023 року та встановити її на рівні 5,628613 грн. з ПДВ (проект Додаткової угоди №3), посилаючись на інформацією з офіційного сайту ДП "ОПЕРАТОР РИНКУ" https:/ywww.oree.com.ua якщо середньозважена ціна купівлі-продажу електричної енергії на ринку "на добу наперед" (РДН) та "внутрішньодобовому" ринку (ВДР) ОЕС України за період з 01.02.2023 по 30.06.2023 становила - 3,05846 грн/кВт*год без ПДВ, то з 1 липня 2023 почала зростати та за період з 01.07.2023 по 10.08.2023 склала - 3,81688 грн/кВт*год без ПДВ. Відповідно у відсотковому відношенні коливання ціни на електричну енергію у порівнянні вищезазначених періодів 2023 року складає 24,80%. 1. Чи є інформація «про збільшення ціни за 1 кВт*год електричної енергії» з офіційного сайту ДП "ОПЕРАТОР РИНКУ" https:/ywww.oree.com.ua документальним підтвердженням коливання ціни у розумінні підпункту 2 пункту 19 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування? 2. Чи правомірною буде підписання АТ «ДНІПРОВСЬКА ТЕЦ» Додаткової угоди №3?
Відповідь
22.08.2023 Запитання      Тема: Планування закупівель Розширений перегляд
1350 / 1301
Черкаський інститут пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля Національного університету цивільного захисту України (ідент. код 39117736) (далі - Інститут) є відокремленим структурним підрозділом (без статусу юридичної особи) Національного університету цивільного захисту України (код ЄДРПОУ 08571363) з кодом 610 - філія  (інший відокремлений підрозділ) згідно Класифікатора організаційно-правових форм господарювання. При закупівлі товарів, робіт та послуг Інститут керується Законом України “Про публічні закупівлі” та постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 “Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України , на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування” (із змінами, далі – Особливості). Відповідно до пункту 15 Особливостей за рішенням замовника його відокремлений підрозділ може здійснювати закупівлю самостійно для задоволення своїх потреб. У такому випадку предмет закупівлі визначається замовником окремо для відокремленого підрозділу. Інформація про потребу в закупівлі, що повинна бути здійснена відокремленим підрозділом, вноситься до річного плану замовника. З цього питання Мінекономіки надано листом роз'яснення від 08.12.2022 року № 3323-04/78667-06. Зокрема, щодо закупівель відокремленими підрозділами (філіями та представництвами) вказується, що “філії, представництва та інші відокремлені підрозділи юридичних осіб можуть здійснювати закупівлю товарів, робіт і послуг самостійно для задоволення власних потреб, за наявності рішення замовника – юридичної особи. У такому випадку предмет закупівлі визначається замовником окремо для відокремленого підрозділу, а спосіб закупівлі обирається в залежності від вартісних меж предмета закупівлі, визначеного для відокремленого підрозділу.” Відповідно до підпункту 99 пункту 4 Положення про Міністерство розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, що затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 р. № 459 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 11 вересня 2019 р. № 838) Мінекономіки відповідно до покладених на нього завдань надає роз’яснення щодо застосування законодавства у сфері державних закупівель. З огляду на вищевикладене, просимо надати роз'яснення з наступних питань: 1. Чи означає право Інституту як відокремленого підрозділу “здійснювати закупівлю самостійно для задоволення потреб такого підрозділу” та визначення предмету закупівлі “замовником окремо для відокремленого підрозділу” можливість Університету як юридичної особи не враховувати сумарно для Університету і Інституту заплановану очікувану вартість закупівлі при визначенні способів проведення закупівель згідно пункту 10 Особливостей? 2. В який спосіб та яким документом має бути оформлено рішення замовника – юридичної особи про закупівлю товарів, робіт і послуг самостійно для задоволення потреб відокремленого підрозділу — Інституту? Начальник інституту Віктор ГВОЗДЬ
Відповідь
Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2