|
06.05.2020
|
Запитання
Тема:
Планування закупівель
|
Розширений перегляд
|
|
Відповідно до листа №1227 від 24.04.2020 року Департаменту внутрішнього аудиту МОУ.
Відповідно дослідження даного департаменту надано висновок що нами проведено поділ предмету закупівлі на частини. Чи являється це поділом предмету закупівлі, а тим паче порушення Закону про публічні закупівлі. Дякую!
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Згідно з частиною першою статті 4 нової редакції Закону планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель. Водночас частиною першою статті 4 нової редакції Закону передбачена можливість внесення змін до річного плану закупівель. При цьому форма внесення змін до річного плану закупівель, періодичність і характер таких змін законодавством не визначені та не обмежені.
Таким чином, замовник може вносити зміни до річного плану відповідно до наявного фінансування, потреби у товарах, роботах, послугах тощо, до здійснення відповідної закупівлі в залежності від конкретних випадків.
Поряд з цим відповідно до частини десятої статті 3 Закону забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом. Замовник не має права ділити предмет закупівлі на частини з метою уникнення проведення процедури відкритих торгів/спрощених закупівель або застосування цього Закону, зокрема положень частини третьої статті 10 цього Закону.
При цьому предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
З огляду на викладене, замовникові слід керуватись відповідними вартісними межами, встановленими Законом для здійснення закупівель. Про способи пропонуємо ознайомитись в запиті за посиланням https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=a3d0cc9d-aca6-4025-951d-16f77eacfcf4&lang=uk-UA
|
|
06.05.2020
|
Запитання
Тема:
Інше
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня, нашим підприємством був укладен договір на розробку містобудівної документації населенного пункту до вступу в дію нової редакції ЗУ "Про публічні закупівлі". Випадково ми дізнались, що договір замовником небув зареєстрован відповідно до вимог законодавства. Прошу пояснити, що нам робити в цьому випадку, ми вже приблизно на 35 відсотків виконали роботу. Щиро дякуємо за відповідь.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь стосовно порушення виконання договірних зобов’язань міститься у запиті 1105/2019 за посиланням https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=65a4756f-0840-47d1-b4d6-3b860a95fe7c&lang=uk-UA
Разом з тим з питання відсутності реєстрації договору в органах Державної казначеської служби України пропонуємо звернутися безпосередньо до замовника.
|
|
06.05.2020
|
Запитання
Тема:
Допорогові закупівлі
|
Розширений перегляд
|
|
Якщо у мене один договір, але до нього є три накладних, і в цих 3-х накладних різні товари, до прикладу, це і миючі засоби, і шпаклівка, і арматура, і запчастини і масла до машини.... і тд, то як мені зробити звіт про договір про закупівлю, як визначити в цьому звіті ДК?Якщо вже на руки мені передали ці накладні і договір,вже підписані з печаткою, але ще неоплачені, що в такому випадку робити? робити звіт про договір про закупівлю взявши якийсь загальний ДК чи як? Сума разом по 3 договорах 15000 грн.
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в листі від 05.05.2020 № 3304-04/28729-06 "Щодо спрощених закупівель", розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням: https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F28729-06
|
|
06.05.2020
|
Запитання
Тема:
Оприлюднення інформації про закупівлю
|
Розширений перегляд
|
|
Згідно листа МЕРТ 3304-04/28729-06 від 05.05.2020 "Щодо спрощених закупівель" надано роз'яснення щодо обов’язкового оприлюднення замовниками звіту про договір про закупівлю, укладений без використання системи (далі – звіт) у випадку здійснення такої закупівлі на суму від 0,01 до 50 тисяч гривень.
Питання: Підприємство закупляє за готівку 5 л питної води за наявності потреби (раз на 3 дні, раз на тиждень). Визначити потребу води питної на весь рік не можливо з технічних причин. З огляду на вищезгадане роз'яснення чи необхідно підприємству для закупівлі кожних 5 л води очікуваною вартістю 2,0 грн
а)вносити зміни у річний план
б)створювати протокол уповноваженої особи
в)публікувати звіт про укладений договір в електронній системі закупівель
якщо дії а-б-в разом коштують для підприємства більше ніж вартість предмету закупівлі?
|
|
Відповідь
|
|
Водночас повідомляємо, що вичерпна відповідь в межах компетенції Уповноваженого органу міститься в листі від 05.05.2020 № 3304-04/28729-06 "Щодо спрощених закупівель", розміщеному на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням:https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F28729-06
При цьому всі рішення про закупівлю, у тому числі щодо визначення потреби та предмета закупівлі, приймаються замовником самостійно. Згідно з статтею 44 Закону України "Про публічні закупівлі" відповідальність за порушення вимог цього Закону несуть службові (посадові) особи, уповноважена особа замовника та керівники замовників.
Крім цього, виходячи зі змісту пункту 21 Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166 (зі змінами), оператор авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика може надавати послуги, зокрема замовникам, і повинен забезпечити для усіх користувачів на безоплатній основі рівний доступ до інформації про закупівлі, включаючи надання можливості спостерігати за перебігом проведення аукціону в інтерактивному режимі реального часу, інформаційну підтримку, зокрема ознайомлення з переліком замовників, інформацією про закупівлі, точне визначення часу та дати подання і зміни будь-яких документів, які підлягають оприлюдненню, а також забезпечити можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення закупівлі та виконання інших вимог, встановлених Законом.
|
|
06.05.2020
|
Запитання
Тема:
Планування закупівель
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня!
Згідно із ст. 11 Закону "Уповноважена особа планує закупівлі та формує річний план закупівель в електронній системі закупівель".
Якщо на підприємстві призначено декілька уповноважених осіб може одна особа затвердити загальний консолідований план і оприлюднити його, чи кожна особа повинна затверджувати план за своїм напрямком і оприлюднювати його у вигляді додатків до плану?
|
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланням https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=24218 розміщено лист від 10.04.2020 № 3304-04/24218-06 “Щодо організації закупівельної діяльності замовника”.
При цьому консолідацію потреб організації в цілому у закупівлі товарів, робіт та послуг може здійснювати будь-яка особа або підрозділ, визначені замовником.
|