|
24.06.2024
|
Запитання
Тема:
Інше
|
Розширений перегляд
|
|
Доброго дня! По данній закупівлі на сайті неможливо перевірити декларацію по назві запропонованого товару, а згідно наказу ми повинні шукати по назві: Відповідно до НАКАЗу МОЗ України від 21.12.2022 № 2311 «Про внесення змін до Порядку ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів Читати далідля діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режим доступу до них» 21.12.2022 № 23112. У Реєстрі осіб містяться такі відомості:
1) про особу, відповідальну за введення виробів в обіг:
найменування юридичної особи або прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) фізичної особи - підприємця, відповідальної за введення виробів в обіг (виробник або уповноважений представник) код ЄДРПОУ або індивідуальний податковий номер;
місцезнаходження (місце реєстрації) особи, відповідальної за введення виробів в обіг (адреса, телефон, електронна адреса);
виробник (українською мовою та англійською мовою (за наявності));
місцезнаходження виробника (адреса, телефон, факс, електронна адреса, країна);
поточний рахунок особи, відповідальної за введення виробів в обіг (за наявності).
2) про медичні вироби або активні медичні вироби, які імплантують, або медичні вироби для діагностики in vitro:
відомості про особу, відповідальну за введення виробів в обіг (ідентифікатор);
вироби їх назви та за наявності інформація щодо типу, виду, марки, моделі, коду за каталогом, відомості про реагенти (українською мовою та англійською мовою (за наявності));
опис виробів (характеристика, призначення) (за наявності);
декларація про відповідність та у разі наявності сертифікат відповідності;
код та назва виробів, відповідно до Національного класифікатора НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 05 лютого 2019 року № 159 (за наявності);
код виробів згідно ДСТУ EN ISO 9999:2021 Засоби допоміжні для осіб з обмеженням життєдіяльності (далі - ISO 9999) (за наявності). Вони подали Швидкий тест на виявлення 10 видів наркотичних речовин, сеча, касета для занурення (Boson, 1L26M3). Як нам перевірити по назві цей тест? Згідно з класифікатором повинна бути назва виробу, клієнт не надав інформацію стосовно моделі яка в специфікації а надав тест на алкоголь ще й по слині, а не по сычи, як замовлялось. Чи можемо ми такого учасника дискваліфікувати?
Згорнути |
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (із змінами) (далі – Особливості), які прийняті на виконання вимог Закону. Так, згідно з пунктом 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до пункту 11-1 Особливостей замовники, які є закладами охорони здоров’я або структурними підрозділами з питань охорони здоров’я обласних та Київської міської державних (військових) адміністрацій, здійснюють закупівлі лікарських засобів, які в установленому законом порядку зареєстровані в Україні, та медичних виробів за переліком згідно з додатком 1, вартість яких становить або перевищує 50 тис. гривень, такі закупівлі здійснюються з використанням електронного каталогу відповідно до Порядку формування та використання електронного каталогу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2020 р. № 822 (Офіційний вісник України, 2020 р., № 75, ст. 2407), з урахуванням положень, визначених Особливостями. Водночас відповідно до підпункту 10 пункту 4 Положення про Міністерство охорони здоров’я України (далі - МОЗ), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2015 № 267 (із змінами) (далі - Положення) МОЗ відповідно до покладених на нього завдань у сфері охорони здоров’я затверджує:порядок ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, перелік відомостей, які зберігаються в ньому, та режим доступу до них та відповідно до пункту 8 Положення, МОЗ у межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України і постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує та контролює їх виконання. Також виходячи з норм Положення, постанов Кабінету Міністрів України від 11.10.2021 № 1093 “Деякі питання реалізації експериментального проекту стосовно діяльності централізованої закупівельної організації у сфері охорони здоров’я” та від 14.09.2020 № 822 “Про затвердження Порядку формування та використання електронного каталогу” (зі змінами), ДП “Медичні закупівлі України” є централізованою закупівельною організацією, яка забезпечує формування та супроводження електронного каталогу в електронній системі закупівель для медичних виробів та лікарських засобів, у тому числі здійснює кваліфікацію постачальника до електронного каталогу, та належить до сфери управління Міністерства охорони здоров’я, яке є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує, зокрема формування та реалізацію державної політики у сфері охорони здоров’я. Тому, щодо порушеного питання застосування наказу МОЗ України від 21.12.2022 № 2311 "Про внесення змін до Порядку ведення Реєстру осіб, відповідальних за введення медичних виробів, активних медичних виробів, які імплантують, та медичних виробів для діагностики in vitro в обіг, форми повідомлень, переліку відомостей, які зберігаються в ньому, та режиму доступу до них" (зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 1.01.2023 № 57/39113), необхідно звертатися до МОЗ. Ураховуючи частину другу статті 19 Конституції України, а також відповідно до норм Закону та Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (зі змінами), до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу не належить визначення правомірності дій суб’єктів сфери публічних закупівель в конкретних випадках.
|
|
21.06.2024
|
Запитання
Тема:
Виконання договору
|
Розширений перегляд
|
|
Між 5 ДЕРЖАВНИМ ПОЖЕЖНО-РЯТУВАЛЬНИМ ЗАГОНОМ ГОЛОВНОГО УПРАВЛІННЯ ДЕРЖАВНОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ З НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ У ХМЕЛЬНИЦЬКІЙ ОБЛАСТІ (надалі – 5 ДПРЗ. Споживач) та ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ПРИКАРПАТЕНЕРГОТРЕЙД» (надалі – ТОВ «ПРИКАРПАТЕНЕРГОТРЕЙД», Постачальник) Договір про постачання електричної енергії споживачу № 2024/159 від 31.01.2024 року.
Даний Читати даліДоговір укладено відповідно до та в період дії постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі – Особливості) (надалі разом – Постанова 1178).
Відповідно до абзацу першого та третього пункту 19 Особливостей, істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення.
24.01.2024 року Велика Палата Верховного суду України прийняла Постанову (Справа №922/2321/22, провадження №12-57гс23), у якій зазначила, що «…56. У будь-якому разі ціна за одиницю товару не може бути збільшена більше ніж на 10 % від тієї ціни товару, яка була визначена сторонами в договорі за результатами процедури закупівлі, незалежно від кількості та строків зміни ціни протягом строку дії договору. Тобто під час дії договору про закупівлю сторони можуть неодноразово змінювати ціну товару в бік збільшення за наявності умов, встановлених у статті 652 ЦК України та пункті 2 частини п`ятої статті 41 Закону № 922-VIII, проте загальне збільшення такої ціни не повинно перевищувати 10 % від тієї ціни товару, яка була визначена сторонами при укладенні договору за результатами процедури закупівлі.…».
Постачальник посилаючись на вищезазначений Висновок не бажає піднімати ціну електричної енергії більше ніж на 10 % від початкової ціни, а бажає розірвати договір.
5 ДПРЗ заперечує проти розірвання договору, та вважає, що даний висновок не розповсюджується на правовідносини, які склалися між нами, оскільки договір укладено відповідно до Особливостей, а Особливості не містять обмеження щодо підняття ціни на 10 %.
Враховуючи вищщезазначене маємо наступні питання:
1. Чи розповсюджуються положення Висновку на наші правовідносини, які виникли за Договором про постачання електричної енергії споживачу № 2024/159 від 31.01.2024 року?
2. Чи правомірно збільшувати ціну електричної енергії більше ніж на 10% від початкової ціни, відповідно до абзацу першого та третього пункту 19 Особливостей?
3. Чи має право Постачальник розірвати Договір в односторонньому порядку, якщо Договір не містить такої підстави для його розірвання?
Згорнути |
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад. З 19.10.2022 на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі – Особливості) на виконання вимог Закону. Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Згідно з статтею 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості, як, зокрема, проект договору про закупівлю з обов’язковим зазначенням порядку змін його умов. Згідно з пунктом 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпунктів 13 та 15 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків визначених цим пунктом. Так, підпунктом 7 пункту 19 Особливостей передбачено випадок внесення змін до істотних умов у разі зміни зокрема середньозважених цін на електроенергію на ринку “на добу наперед”, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни. Також зазначаємо, що у наведеному випадку можливе як збільшення, так і зменшення суми договору без зміни обсягу. Крім цього, підпунктом 2 пункту 19 Особливостей передбачено внесення змін у разі погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення. Таким чином, зміна істотних умов договору про закупівлю, у тому числі відповідно до підпунктів 2 та 7 пункту 19 Особливостей, може здійснюватися у випадках та порядку, що були передбачені проектом договору та договором про закупівлю з урахуванням Особливостей. Принагідно інформуємо, що наказом Мінекономіки від 07.05.2024 № 11712 затверджені методичні рекомендації щодо особливостей здійснення публічних закупівель у сфері електроенергетики на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Ці рекомендації розроблені з метою формування єдиного підходу до організації публічних закупівель електричної енергії, підготовки тендерної документації та проекту договору про закупівлю (договору про постачання електричної енергії споживачу) і мають рекомендаційний характер. Ознайомитись з наказом можна за посиланням: https://bit.ly/44BMU1GВодночас, ураховуючи частину другу статті 19 Конституції України, а також відповідно до норм Закону та Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (зі змінами), до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу не належить визначення правомірності дій суб’єктів сфери публічних закупівель в конкретних випадках.
|
|
21.06.2024
|
Запитання
Тема:
Інше
|
Розширений перегляд
|
|
Постановою КМУ від 24.05.2024 № 597, яка набула чинності 28.05.2024,було внесено зміни до:
• Порядку функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166;
• Порядку підтвердження ступеня локалізації виробництва товарів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів Читати даліУкраїни від 02.08.2022 № 861.
Постановою №597 внесено зміни внесено в Порядок підтвердження ступеня локалізації виробництва.
З 28.05.2024 щоб виробнику внести товар до переліку локалізованих, слід надати підтвердження щодо здійснення на території України виробництва не менше одного з елементів товару (зокрема, вузлів, агрегатів, деталей і комплектувальних виробів) та / або використання вузлів, агрегатів, деталей і комплектувальних виробів, виготовлених на території України.
Що це документ? Який орган видає такі документи?
Згорнути |
|
Відповідь
|
|
|
|
21.06.2024
|
Запитання
Тема:
Інше
|
Розширений перегляд
|
|
Платник 1-громадська організація та платник 2 (бюджетна установа, яка сплачує тільки ПДВ) уклали договір з постачальником на отримання товару.
товар закуповується в рамках виконання проекту "Покращення умов реабілітації в інклюзивно ресурсних центрах" в межах Грантової Угоди за Програмою "Кусанове". Чи повинно бюджетній установі проводити публічні закупівлі та яким чином
|
|
Відповідь
|
|
|
|
20.06.2024
|
Запитання
Тема:
Інше
|
Розширений перегляд
|
|
Постановою КМУ від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості) визначено особливий підхід до встановлення кваліфікаційних Читати далікритеріїв для учасників процедури закупівлі.
Пунктом 48 Особливостей передбачено, що під час здійснення закупівлі товарів замовник може не застосовувати до учасників процедури закупівлі кваліфікаційні критерії, визначені ст.16 Закону. У разі закупівлі послуг або робіт замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації щодо їх відповідності кваліфікаційному критерію (кваліфікаційним критеріям) згідно зі ст.16 Закону. Зазначені норми свідчать, що замовнику надано право самостійно визначати потребу в застосуванні кваліфікаційних критеріїв при закупівлі товару (крім передбачених п.29 Особливостей) та кількість застосовуваних кваліфікаційних критеріїв при закупівлі послуг або робіт.
Поряд з цим в АТ «Укрзалізниця» мають місце факти зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних постачальника, в яких отримувачем товарів / послуг є структурні підрозділи товариства. Під перевірку Державної податкової служби України (далі – ДПС) підпадає переважна більшість податкових накладних контрагентів АТ «Укрзалізниця». Система моніторингу і зупинення реєстрації податкових накладних контрагентів ДПС базується на аналізі їх діяльності, а саме – фактичній можливості виконання зазначеними контрагентами своїх зобов’язань у частині постачання товарів / надання послуг. Насамперед проводиться аналіз щодо наявності обладнання і матеріально-технічної бази, працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання, а також документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів.
Зазначене свідчить, що для ДПС основною підставою для блокування податкових накладних є невідповідність контрагентів повному переліку кваліфікаційних критеріїв, визначених ст. 16 Закону.
В той же час, застосування повного переліку кваліфікаційних критеріїв під час здійснення закупівлі не відповідає вимогам Закону, Постанови № 1178, не враховує специфіку конкретного предмету закупівлі, може призвести до оскарження таких умов в АМКУ (як дискримінаційних) та зниженню конкуренції торгів особливо у час, коли багато вітчизняних підприємств постраждали внаслідок військової агресії.
Враховуючи вищезазначене, з метою недопущення встановлення дискримінаційних вимог в тендерній документації та зниження конкуренції закупівель просимо надати роз’яснення щодо доцільності застосування повного переліку кваліфікаційних критеріїв, визначених ст.16 Закону, до кожної здійснюваної закупівлі.
Згорнути |
|
Відповідь
|
|
Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в листі від 08.12.2022 № 3323-04/78667-06 "Щодо особливостей здійснення публічних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування" (Щодо кваліфікаційних критеріїв) та запиті № 160/2024, розміщених на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу за посиланнями: https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=78667https://www.me.gov.ua/inforez/Details?lang=uk-UA&id=3b9e0b91-9f27-4319-a596-435cc78625d4При цьому зазначаємо, що згідно з Положенням про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 р. № 227 (зі змінами), Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику.Тому, з порушеного у запиті питання слід звернутися до ДПС.
|