Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Консультації з питань публічних закупівель
В словах тільки українські літери, мінімальна довжина слова 3 символи
Пошук в тексті
Bідібрати результати за темою за тегами
Останні запити та відповіді сортувати за
Очистити
01.12.2022 Запитання      Тема: Відкриті торги Розширений перегляд
1820 / 1892
Доброго дня, Тендерною документацію було передбачено надання тендерного забезпечення (банківськоїї гарантії) яке надав учасник, який став переможцем закупівлі. Але потім Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, не надав замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Як діяти в даному випадку Замовниеку, якщо згідно Постанови КМУ № 1178 від 12.10.22 замовник відхиляє переможця, якщо переможець не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей, а забезпечення тендерної пропозиції не повертається учаснику у разі: ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону. А в частині шостій статті 17 Закону вказано, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав ст. 17 Закону. В даному випадку забезпечення тендерної пропозиції повертається Учаснику чи відходить до Замовника?
Відповідь
22.11.2022 Запитання      Тема: Тендерна документація Розширений перегляд
1731 / 1753
Згідно з частиною першою статті 25 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник має право зазначити в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі та в тендерній документації вимоги щодо надання забезпечення тендерної пропозиції. Частиною третьою статті 25 Закону визначений виключний перелік підстав, за наявності яких забезпечення тендерної пропозиції не повертається. Серед них – «ненадання переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі) у строк, визначений частиною шостою статті 17 цього Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону». В свою чергу частина шоста статті 17 Закону передбачає, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону. Тобто, тендерне забезпечення не повертається у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Крім того, наказом Уповноваженого органу від 14.12.2020 № 2628 (зареєстровано в Мін’юсті України 03.03.2021 № 275/35897) затверджено форму забезпечення тендерної пропозиції/пропозиції (далі – Форма), яка передбачає, що вимога бенефіціара до гаранта про сплату суми гарантії (стягнення тендерного забезпечення) має містити посилання на одну з підстав, що підтверджують невиконання принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією/пропозицією. Серед таких, підстав, визначених у зазначеній Формі – «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону». Проте відповідно до абзацу третього підпункту 3 пункту 41 особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 (далі – Особливості), Замовник відхиляє тендерну пропозицію «у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 цих особливостей, а саме – у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. З огляду на вищезазначене доводиться констатувати наявність неузгодженості (колізії) між положеннями вищезазначених номативно-правовоих актів. У разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, у строк, визначений абзацом 3 пункту 44 Особливостей, Замовник позбавлений можливості стягнути з такого учасника тендерне забезпечення через невиконання ним своїх зобов’язань, передбачених його тендерної пропозицією. Зважаючи на викладене, просимо надати рекомендації щодо застосування положень вищезазначених нормативно-правових актів та поінформувати, в який спосіб замовник в тендерній документації має встановити вимогу щодо неповернення забезпечення тендерної пропозиції у разі ненадання переможцем відкритих торгів документів по статті 17 Закону протягом чотирьох днів з дати оприлюднення в ЕСЗ повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Відповідь
10.11.2022 Запитання      Тема: Предмет закупівлі Розширений перегляд
2084 / 2013
28.10.2022 я опубліікував на Вашому сайті запит № 1091/2022 стосовно порядку визначення предмету закупівлі для централізованого водопостачання: 4111000-3 -- Питна вода - є ТОВАР чи 65110000-7 -- Розподіл води - є ПОСЛУГА. Я щиро вдячний, що представники Уповноваженого органу з Державних закупівель вчасно і "обгрунтовно" надали відповідь. По-перше, Ваше посилання на відповідь по аналогічному запиту №"1414/2021 щодо визначення предмету закупівлі при закупівлі теплової енергії ніякої аналогії немає з моїм запитом. До того ж закупівля теплової енергії однозначно визначена керівними документами як товарна продукція. А от з постачанням води набагато складніше і не однозначно. По-друге, красиво відсилати мене на процедуру пошуку відповіді в розділі "Консультації з питань закупівлі" є мяко кажучи не зовсім коректно. Переконливо прошу представників Уповноваженого органу уважно ознайомитись з текстом мого запиту і надати конкретну обгрунтовану відповідь на нього. Надіюсь на розуміння. Уповноважена особа КЕВ м. Вінниця Олександр УМАНСЬКИЙ
Відповідь
09.11.2022 Запитання      Тема: Переговорна процедура закупівлі Розширений перегляд
1691 / 1691
по пост №1178 зараз йде переговорний процес з підприємством,яке має сміттевоз ,який нам підходить по всім параметрам і по ціні ,але вони не мають 10% локалізації українського .Всі інші пропозиції по закупівлі сміттевоза з задньою загрузкою,які мають локалізацію (а їх аж дві згідно переліку Мінекономіки) по ціні набагато вищі.Що нам робити? чи буде порушенням ,якщо з відсутністю пропозицій ,де є локалізація 10%,-підприємство закупить сміттєвоз по прямому договору без локалізації 10%. і які будуть наслідки цих дій. І ще питання : предмети закупівлі з локалізацією 10% (українського) обовяково повинні бути зареєстровані в Міністерстві економіки?
Відповідь
07.11.2022 Запитання      Тема: Тендерна документація Розширений перегляд
1724 / 1678
Відповідно до пункту 3-7 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” (далі – Закон) на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз. Так, Кабінет Міністрів України постановою від 12.10.2022 №1178, яка набула чинності 19.10.2022, затвердив Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (далі – постанова №1178, Особливості). Згідно з пунктом 3 Особливостей, замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі відповідно до Закону з урахуванням цих особливостей. Пункт 44 Особливостей визначає, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону. Відповідно до пункту 41 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону, з урахуванням пункту 44 Особливостей. У той же час, при здійсненні закупівель застосовується Форма забезпечення тендерної пропозиції, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 14.12.2020 №2628 (далі також – Форма гарантії). Зокрема, підпунктом 4) пункту 3 Форми гарантії передбачено, що вимога за банківською гарантією забезпечення тендерної пропозиції має містити посилання на таку умову (підставу), що підтверджує невиконання принципалом своїх зобов’язань, передбачених його тендерною пропозицією: «ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, визначений частиною шостою статті 17 Закону, документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 Закону». Частина шоста статті 17 Закону визначає, що: «Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті». На підставі викладеного, просимо надати відповідь, чи не буде порушенням законодавства у сфері закупівель, якщо замовник при формуванні тендерної документації підпункт 4) пункту 3 Форми гарантії викладе з урахуванням пункту 44 Особливостей у такій редакції: “4) ненадання принципалом, який став переможцем процедури закупівлі (крім переговорної процедури закупівлі), у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 3, 5, 6 і 12 частини першої та частиною другою статті 17 Закону шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель.”
Відповідь
Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2