Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
Меню
Консультації
Запит від Комунальне підприємство "Донкомунхоз"
Тема: Переговорна процедура закупівлі
Тема розширена: Погашення заборгованості по діючому договору
Суть питання: У Комунального підприємства "Донкомунхоз" протягом 2021 року виникла заборгованість за електричну енергію у сумі 250 тис.грн. Договір на постачання електричної енергії є діючим. Він укладався за кошти підприємства та не підлягав реєстрації у органах Казначейства. У 2022 році рішенням про місцевий бюджет підприємству виділені бюджетні кошти на "погашення заборгованості за електричну енергію". Місцевий орган Казначейства відмовляє у реєстрації зобов'язань з погашення заборгованості по існуючому договору на постачання електричної енергії та відповідних виставлених рахунків із заборгованістю. У Казначействі наполягають на необхідності проведення переговорної процедури закупівлі. Водночас у статті 40 Закону України відсутня така підстава для проведення переговорної процедури закупівлі як погашення існуючої заборгованості. Чи є підстави у цьому випадку для проведення переговорної процедури закупівлі та чи правомірні вимоги органу Казначейства щодо необхідності проведення переговорної закупівлі товару, який був поставлений за іншим договором у 2021 році.
Відповідь на запит 58/2022

Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

Згідно з пунктом 25 частини першої статті 1 Закону публічна закупівля - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому Законом.

Відповідно до пункту 6 частини першої статті 1 Закону договір про закупівлю – господарський договір, який укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.

Отже, у разі якщо замовником у розумінні Закону здійснюється придбання товарів, робіт і послуг, то така закупівля має відбуватися відповідно до вимог Закону. При цьому питання визначення предмета закупівлі, застосування переговорної процедури закупівлі, зокрема електричної енергії та щодо застосування вартісних меж розглянуто  в листах від 03.09.2020 № 3304-04/53972-06 "Щодо визначення предмета закупівлі та розміщення інформації в електронній системі закупівель", від  03.10.2020 № 3304-04/60124-06 “Щодо переговорної процедури закупівлі” та у запиті № 688/2020, розміщених на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за посиланнями: https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F53972-06 

https://me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=60124

https://www.me.gov.ua/InfoRez/Details?id=a3d0cc9d-aca6-4025-951d-16f77eacfcf4&lang=uk-UA

Разом з тим зазначаємо, що ураховуючи частину другу статті 19 Конституції України, та відповідно до норм Закону, Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (зі змінами), до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу не належить визначення правомірності дій суб'єктів сфери публічних закупівель в конкретних випадках.

Відповідь надано: Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Теги: Переговорна процедура закупівлі
Чи була ця відповідь корисною для вас? Так Ні
Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2