Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
Меню
Консультації
Запит від ЛКП "ТФ "Львівспецкомунтранс"
Тема: Інше
Суть питання: Добрий день!

1. Роз'ясніть, будь ласка, як замовник може захистити себе від потенційного учасника, який умисно ставить запитання, які не стосуються змісту тендерної документації, в такий спосіб зловживає своїм правом звертатися за роз'ясненням до замовника і як наслідок затягує процедуру закупівлі. Крім того, потенційний учасник у своєму зверненні допускає некоректні висловлювання, що шкодять діловій репутації замовника. Оскільки ідентифікувати потенційного учасника немає можливості як замовник може себе захистити?
2. Як повідомити про недобросовісного учасника, який подав у тендерній пропозицій недостовірну інформацію?

Дякую за відповіді.
Відповідь на запит 1013/2020

Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (в редакції Закону № 114-IX від 19.09.2019) (далі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.

Водночас вимоги до функціонування електронної системи закупівель (далі – система), процедуру проведення авторизації електронних майданчиків, умови підключення та випадки відключення електронних майданчиків від електронної системи закупівель, вимоги до електронних майданчиків та відповідальність операторів авторизованих електронних майданчиків визначаються Порядком функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків (далі – Порядок функціонування системи), який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166.

Щодо питання 1

Згідно з абзацом восьмим пункту 1 Порядку функціонування системи користувач – учасник, постачальник товарів, надавач послуг, виконавець робіт, замовник, централізована закупівельна організація, державні (зокрема казенні) та комунальні підприємства, їх дочірні підприємства, об’єднання підприємств, а також господарські товариства, державна або комунальна частка у статутному капіталі яких становить 50 і більше відсотків, орган оскарження, органи, які уповноважені здійснювати контроль у сфері закупівель, Казначейство та його територіальні органи в межах своїх повноважень та інші заінтересовані особи.

Поряд з цим, абзацом десятим пункту 2 Порядку функціонування системи визначено, що Уповноваженим органом у сфері закупівель з метою розгляду питань діяльності електронних майданчиків, авторизованих/попередньо авторизованих електронних майданчиків в системі утворено комісію щодо розгляду питань діяльності електронної системи закупівель (далі – Комісія).

При цьому одним з основних завдань Комісії є розгляд звернень, скарг та інформації від адміністратора, користувачів та операторів авторизованих/попередньо авторизованих електронних майданчиків з питань, віднесених до компетенції Комісії (підпункт 6 пункту 26 Порядку функціонування системи).

У свою чергу, відповідно до пунктів 8 та 9 Порядку функціонування системи користувач несе відповідальність за свої дії, які вчиняються ним в системі, та дії осіб, які вчиняються від його імені з використанням його даних персональної ідентифікації.

Користувач несе відповідальність за зміст інформації, яка оприлюднюється в системі. Оператор авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика має право здійснювати контроль за інформацією, що розміщується користувачем, та повідомляти йому, а також комісії про факт розміщення користувачем інформації неналежного змісту.

У разі розміщення в системі інформації шкідливого та образливого характеру та інформації, що не стосується проведення закупівлі, Уповноважений орган приймає на підставі рішення комісії рішення про надання дозволу адміністратору на зняття з оприлюднення такої інформації.

Отже, у разі розміщення користувачами в системі інформації шкідливого та образливого характеру та/або інформації, що не стосується проведення закупівлі, замовник може повідомити про зазначені факти оператора авторизованого/попередньо авторизованого електронного майданчика, адміністратора та/або Комісію.

Щодо питання 2

Перелік підстав відхилення тендерних пропозицій визначений статтею 31 Закону.

Так, відповідно до абзацу п’ятого частини першої статті 31 Закону замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 цього Закону.

У свою чергу, згідно з частиною п’ятнадцятою статті 29 Закону замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції.

У разі отримання достовірної інформації про невідповідність переможця процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, підставам, установленим частиною першою статті 17 цього Закону, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою при визначенні результатів процедури закупівлі, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника.

Відповідь надано: Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Теги: Електронна система закупівель Учасник процедури закупівлі
Чи була ця відповідь корисною для вас? Так Ні
Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2