Міністерство економіки України

Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню

Запит від КНП Дніпровської міської ради

Тема: Оприлюднення інформації про закупівлю
Суть питання: Добрий день!
Ми є комунальне некомерційне підприємство, підпорядковане Дніпровській міській раді.
Наразі при здійсненні закупівель в умовах воєнного стану в нас виникла дилема чим нам керуватись при здійсненні публічних закупівель в умовах воєнного стану: Постановою КМУ від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами) (далі – Постанова) чи розпорядженням Дніпровського міського голови від 04.03.2022 №2-4/3-р «Про здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (зі змінами) (далі – Розпорядження)?
Між текстом Постанови та Розпорядження є розбіжності.
По-перше, згідно підпункту 2 пункту 1 Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 176 від 02.03.2022, в редакції Постанови КМ № 201 від 05.03.2022 в умовах воєнного стану переліки та обсяги закупівель товарів, робіт і послуг визначаються рішеннями замовників/державних замовників, що здійснюють такі закупівлі, а на підставі пункту 1 Розпорядження (від 04.03.2022) наведено список, по якому дозволено здійснювати закупівлю стратегічно важливих товарів, робіт та послуг, які здійснюються без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, в умовах воєнного стану.
По-друге, згідно підпункту 3 пункту 1 Постанови із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ № 176 від 02.03.2022, в редакції Постанови КМ № 201 від 05.03.2022 закупівлі не включаються до річного плану закупівель. За результатами їх здійснення в електронній системі закупівель замовник/державний замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю та всі додатки до нього не пізніше ніж через 20 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. Вимога щодо оприлюднення не застосовується до договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом. А згідно пункту 2 Розпорядження замовники під час здійснення передбачених цим Розпорядженням закупівель повинні відповідно до Закону України “Про публічні закупівлі” дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель та забезпечувати оприлюднення укладеного договору в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів після його підписання. Зазначений строк продовжується на час неналежного функціонування електронної системи закупівель, підтверджений її адміністратором. Договір, не оприлюднений в електронній системі закупівель у встановлений строк, є нікчемним.
На мою думку, оприлюднення укладених договорів про деяким пунктам списку, наведеного у пункту 1 Розпорядження, наприклад, засоби індивідуального захисту (шоломи, бронежилети незалежно від вартості та інше спеціальне екіпірування тощо), транспортні засоби, автомобілі, які використовуються в період воєнного стану, тощо, є недоцільним в умовах воєнного стану, бо має бути в обмеженому доступі. Чи правомірною є вимога публікації укладених договорів по таким стратегічно важливим закупівлям?
І взагалі Розпорядження не приведено у відповідність до останніх змін до Постанови.
Тому прошу пояснити чим керуватись при затвердженні переліку та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг, які необхідно здійснити для забезпечення потреб КНП в умовах воєнного стану та надати роз’яснення по строкам оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладеного без використання електронної системи закупівель за цим переліком.
Зі свого боку на нашому підприємстві підписано наказ генерального директора КНП від 10.03.2022 про визначення переліку та обсягів закупівель товарів, робіт і послуг, які необхідно здійснити для забезпечення потреб КНП в умовах воєнного стану та станом на сьогодні не оприлюднено жодного звіту договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, планується їх оприлюднити згідно Постанови. Чи правомірними є наші дії?
Відповідь на запит 277/2022

Шановний користувачу, повідомляємо, що відповідь на питання міститься в листах від 04.03.2022 № 3304-04/9225-06 “Щодо здійснення закупівель у період воєнного стану”, від 09.03.2022 № 3304-04/9472-06 "Щодо змін, внесених до порядку закупівель у період воєнного стану", від 22.04.2022 № 3304-04/16796-06 "Щодо змін, внесених до порядку закупівель у період воєнного стану", розміщених на інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель за покликанням: 

https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=№ 3304-04_9225-06

https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=9472

https://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3304-04%2F16796-06

Разом з тим зазначаємо, що ураховуючи частину другу статті 19 Конституції України, та відповідно до норм Закону, Положення про  Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 № 459 (зі змінами), до компетенції Мінекономіки як Уповноваженого органу не належить визначення правомірності дій суб'єктів сфери публічних закупівель в конкретних випадках.

 

Відповідь надано: Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Теги: Спрощені закупівлі
Чи була ця відповідь корисною для вас?
Так Ні
https://freegeoip.net/json