Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
Меню
Консультації
Запит від Національний науковий центр «Харківський фізико-технічний інститут»
Тема: Зміна істотних умов договору
Тема розширена: Застосування п. 5 ч. 4 ст. 36
Суть питання: За результатами проведеної процедури відкритих торгів було укладено договір на закупівлю бензину та дизпалива. Відповідно до умов договору ціна за одиницю та загальна ціна за Товар визначаються у Специфікації на Товар (Додаток № 1 до договору), а також у видаткових документах, що надаються Постачальником Покупцю (видаткових накладних). Поставка здійснюється виключно партіями, що визначені Календарним планом (Додаток № 2 до Договору). Розрахунки проводяться шляхом поетапної оплати поставлених партій Товару на підставі рахунку-фактури та видаткової накладної. В серпні 2019 р. сторони виходячі з принципу максимальної економії та ефективністі та враховуючи коливання ціни на ранку, домовилися постачання партії за цей місяць здійснити за зменшеними цінами, про що було укладено додаткову угоду відповідно до п. 5 ч. 4 ст. 36 Закону та пропорційно зменшена загальна вартість договору на таку різницю. При цьому вартість партій у вересні-грудні визначаються у Специфікації на Товар (Додаток № 1 до договору) залишилась не зміною. Листом МЕРТ від 27.10.2016 р. № 3302-06/34307-06 роз’яснено, що сторони договору про закупівлю можуть внести зміни до договору у разі узгодженої зміни ціни в бік зменшення без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг, у тому числі за одиницю товару. У свою чергу, сума договору про закупівлю зменшується пропорційно узгодженому зменшенню ціни, у тому числі у разі зменшення ціни за одиницю товару.

ЗАПИТАННЯ: Чи відповідає п. 5 ч. 4 ст. 36 Закону зменшення ціни в розрізі окремої партією товару в серпні 2019 р. визначеною договором без зменшення ціни інших партії? Казначейство відмовляється реєструвати таку додаткову угоду та вимагає здійснити зменшення ціни на всі інші партії на протязі вересня-грудня 2019 р.
Відповідь на запит 702/2019

 Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Водночас на Інформаційному ресурсі Уповноваженого органу з питань закупівель, за посиланням http://www.me.gov.ua/InfoRez/DocumentsList?id=f2e30594-ba6c-420f-9c24-2a852415a884&tag=InforezKnowledgeDb&lang=uk-UA&fNum=3302-06%2F34307-06, розміщено лист від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 “Щодо зміни істотних умов договору про закупівлю”.

Відповідно до частини першої статті 651 ЦК України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

При цьому пункт 5 частини четвертої статті 36 Закону не містить обмежень щодо зміни ціни на окрему партію або на  всі партії поставки товару.

Поряд з цим перелік повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, визначений частиною другою статті 7 Закону та є вичерпним.

Відповідь надано: Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Теги: Зміна істотних умов
Чи була ця відповідь корисною для вас? Так Ні
Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2