Міністерство економіки України

Головна / Публічні закупівлі / Консультації з питань закупівель / Консультації з питань публічних закупівель
Меню

Запит від Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації

Тема: Інше
Тема розширена: Не відповідність ПДВ під час формування звіту про результати проведеної процедури
Суть питання: Департамент регіонального розвитку Київської обласної державної адміністрації (далі – Департамент) даним листом звертається до Вас із наступним.
Наразі, Департамент зіткнувся з проблемою не відповідності суми ПДВ зазначеною у договорі до суми ПДВ зазначеною у п.20 звіту про результати проведення процедури закупівлі форма якого затверджена наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель».
Виникнення даної невідповідності зумовлена наступним.
Відповідно до технічного регламенту функціонування авторизованих електронних майданчиків уповноваженого органу веб-порталу, під час внесення інформації за укладеним договором, Замовник має зазначати, зокрема, суму договору з ПДВ та суму договору без ПДВ. Сума договорів, які укладаються Департаментом, вираховуються за допомогою програмного комплексу АВК-5 з урахуванням ресурсних елементів кошторисних норм, підвищуючих / понижуючих коефіцієнтів, тощо. Таким чином, в багатьох випадках, договірна ціна (сума договору разом без ПДВ) може складати не рівне число, при якому сума після коми (тобто цифра в копійках) може містити декілька цифр «в періоді». Таким чином, відповідно до регламенту функціонування авторизованих електронних майданчиків Замовник має округлювати такі цифри до другого знаку після коми шляхом збільшення та/або зменшення.
Після внесення зазначеної інформації та, відповідно, заокруглення ціни до другого знаку після коми, система автоматично прораховує суму ПДВ шляхом віднімання від суми договору з ПДВ суму договору без ПДВ. Саме за рахунок необхідності заокруглення цифр за другим знаком після коми виникає не відповідність між сумою ПДВ що зазначена в договорі та сумою ПДВ що зазначена у пункті 20 звіті про результати проведення процедури закупівлі.
При цьому, слід зазначити про те, що форма пункту 20 звіту про результати проведення процедури закупівлі не містить обов’язку зазначення суми ПДВ в дужках.
Для більш детального розуміння, наводимо приклад. Департаментом, під час зазначення інформації про укладений договір, у відповідності до вимог закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами та доповненнями) та регламенту використання авторизованого електронного майданчику Zakupki.Prom.ua було зазначено: 1. Сума договору з ПДВ; 2. Сума договору без ПДВ; 3. Термін дії договору; 4. Дата підписання договору.
При цьому, сума договору без ПДВ становила 11 797 311,8333333333 грн. Відповідно до регламенту функціонування авторизованих електронних майданчиків працівниками Департаменту було округлено такі цифри до другого знаку після коми таким чином, що сума складала 11 797 311,84грн. При цьому, сума договору з ПДВ становить 14 1456 774,20 грн, а сума ПДВ зазначена у договорі становить 2 359 462,37грн. При проведені дії віднімання 14 1456 774,20 - 11 797 311,84 авторизованим електронним майданчиком автоматично сформована сума ПДВ у розмірі 2 359 462,36грн, а не 2 359 462,37грн.
Такі випадки, нажаль, будуть не поодинокі.
Департаментом в телефонному режимі проведено консультації зі спеціалістами уповноваженого органу з питань публічних закупівель – адміністратора майданчика «Prozorro» за результатом яких, просимо Вас надати роз’яснення та підтвердити:
1. Чи дійсно замовники мають має округлювати цифри до другого знаку після коми шляхом збільшення та/або зменшення та відповідно мають місце невідповідності у сумі ПДВ?
2. Чим регламентована необхідність таких заокруглень?
3. Чи будуть внесені зміни до регламенту роботи майданчиків в частині приведення у відповідність регламенту до форми документів затверджених наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 22.03.2016 № 490 «Про затвердження форм документів у сфері публічних закупівель».
Відповідь просимо надати в найкоротший термін, враховуючи те, що термін реєстрації деяких договорів в казначейській службі спливає 08.04.2020.

Відповідь на запит 516/2020

Шановний користувачу, повідомляємо, що Закон України “Про публічні закупівлі” (далі — Закон) установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

У свою чергу, вимоги до функціонування електронної системи закупівель, вимоги до електронних майданчиків та відповідальність операторів авторизованих електронних майданчиків визначаються Порядком функціонування електронної системи закупівель та проведення авторизації електронних майданчиків (далі – Порядок функціонування системи), який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2016 № 166.

При цьому виходячи зі змісту пункту 21 Порядку функціонування системи оператор авторизованого електронного майданчика зокрема повинен забезпечувати замовникам на безоплатній основі можливість вчинення усіх необхідних дій для проведення закупівлі та виконання інших вимог, встановлених Законом.

Поряд з цим відповідно до пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 18.03.2016 № 477 (далі – Порядок розміщення інформації), розміщення інформації в системі здійснюється замовником шляхом її внесення та заповнення в електронному вигляді через автоматизоване робоче місце замовника.

Отже, з технічних питань, а також питань розміщення інформації замовнику необхідно звертатись до оператора авторизованому електронного майданчика та ДП “ПРОЗОРРО” як адміністратора системи.

Відповідь надано: Департаментом сфери публічних закупівель Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України
Теги: Електронна система закупівель Оприлюднення інформації про закупівлю Адміністратор електронної системи закупівель
Чи була ця відповідь корисною для вас?
Так Ні
https://freegeoip.net/json