Міністерство економіки України -> Інформація про роботу зі зверненнями громадян -> Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у 2013 році

Міністерство економіки України

Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у 2013 році
03.04.2014 | 10:05 | Відділ доступу до публічної інформації та розгляду звернень громадян

Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 30.12.2003 № 85516 щодо роботи зі зверненнями громадян, у 2013 році Міністерством вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

У 2013 році у Міністерстві було на виконанні 1090 звернень громадян, з них перейшло з попереднього року 11 звернень.

Протягом 2013 року до Міністерства надійшло 1079 звернень, з них:

  • поштою від громадян – 357;
  • на особистому прийомі – 17;
  • від Верховної Ради України – 11;
  • від Адміністрації Президента України – 52;
  • від Кабінету Міністрів України – 218;
  • від інших органів влади, установ та організацій – 424.

Довідково: у 2012 році до Міністерства надійшло 1261 звернення, з них: 531 (або 42 %) було переадресовано Міністерству Верховною Радою України, Адміністрацією Президента України, Кабінетом Міністрів України та іншими центральними органами виконавчої влади.

Слід зазначити, що від державної установи “Урядовий контактний центр” до Міністерства у 2013 році надійшло 557 звернень, у тому числі:

  • надіслано за належністю (як такі, що не відносяться до компетенції Міністерства) – 217;
  • не підлягало розгляду, як такі що не містили зворотньої адреси або мали інформаційний характер – 50;
  • опрацьовано та надано відповідь – 287;
  • на розгляді залишилось (строк виконання яких припадає на січень 2014 року) – 3.

Серед звернень, що надійшли до Міністерства, було:

  • індивідуальних – 996;
  • колективних – 77;
  • анонімних – 6.

За видами звернень у 2013 році до Міністерства надійшло:

  • пропозицій – 226;
  • заяв (клопотань) – 824;
  • скарг – 29.

За звітний період до Міністерства надійшли звернення від таких категорій громадян:

  • дітей війни – 25;
  • інвалідів II групи – 19;
  • ветеранів праці – 12;
  • інвалідів III групи – 9;
  • інвалідів I групи – 4;
  • інвалідів війни – 3;
  • багатодітних сімей – 3;
  • учасників війни – 3;
  • учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 3;
  • учасників бойових дій – 2;
  • інвалідів Великої Вітчизняної війни – 1;
  • осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 1.

За соціальним станом протягом 2013 року до Міністерства надійшли звернення від:

  • пенсіонерів – 166;
  • підприємців – 165;
  • робітників – 48;
  • працівників бюджетної сфери – 46;
  • безробітних – 37;
  • державних службовців – 10;
  • учнів, студентів – 8;
  • селян – 2;
  • військовослужбовців – 1;
  • не визначені – 596.

За ознакою надходження протягом 2013 року було:

  • первинних – 776;
  • повторних – 240;
  • дублетних – 18;
  • неодноразових – 16;
  • масових – 29.

Найчастіше причиною повторних звернень є виникнення у заявника нових питань, уточнення щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Міністерства у межах компетенції надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.

Масові звернення стосувались питань співпраці з МВФ, вступу України у Митний союз, а також не підписання Україною Угоди про асоціацію з ЄС.

У звітному періоді у Міністерстві розглянуто звернень 1071 (99 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2013 році), на розгляді залишилося 8 звернень (1 %). За результатами розгляду, зокрема:

  • вирішено позитивно – 130;
  • надано роз’яснення – 798;
  • відмовлено у задоволенні – 16;
  • надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 16;
  • не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 111.

Слід зазначити, що звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, не містили зворотньої адреси або попереднє звернення було вирішено по суті.

Звернення, на які відмовлено у задоволенні (не надано відповіді), мали інформаційний характер та не містили конкретних пропозицій.

Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному веб-сайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо особистих прийомів громадян керівництвом Міністерства, розкладу роботи громадської приймальні, графіку та порядку особистого прийому громадян керівництвом Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює “гаряча” телефонна лінія, телефон довіри Міністерства.

У приміщенні громадської приймальні Міністерства на стенді “Економічний розвиток України” постійно оновлюються матеріали про діяльність Міністерства, показники про досягнення у сфері соціально-економічного розвитку держави.

Протягом 2013 року терміни розгляду звернень громадян, визначені відповідно до чинного законодавства, не порушено.

Слід також зазначити, що постійно проводиться робота по оптимізації термінів розгляду звернень громадян. Звернення, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:

до 15 днів – 550 звернень (51,4 % від загальної кількості звернень, що розглянуто у Міністерстві протягом 2013 року);

до 30 днів – 521 звернення (48,6 %).

Протягом 2013 року до Міністерства надійшло 649 звернень з питань економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва (60,1 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2013 році), зокрема:

  • регуляторної політики, внутрішньої торгівлі, захисту внутрішнього ринку, прав споживачів – 261 (24,2 %);
  • економічної стратегії, держаних цільових програм, пропозиції щодо виходу економіки України із кризового стану – 118 (10,9 %);
  • зовнішньоекономічної політики, ліцензування – 93 (8,6%);
  • співробітництва з СОТ, Європейським Союзом, з країнами СНД, міжнародними фінансовими організаціями – 56 (5,2 %);
  • цінової і тарифної політики, контролю цін – 54 (5 %);
  • процедури державних закупівель – 46 (4,3 %);
  • власності і банкрутства – 11 (1 %);
  • інвестиційної політики, раціоналізаторських пропозицій – 10 (0,9 %);

Крім того, протягом звітного періоду до Міністерства надійшли звернення з питань:

  • діяльності центральних органів виконавчої влади – 117 (10,8 %);
  • праці і заробітної плати – 94 (8,7 %);
  • промислової політики – 50 (4,6 %);
  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 49 (4,5 %);
  • діяльності місцевих органів виконавчої влади – 39 (3,6 %);
  • фінансової, податкової, митної політики – 17 (1,6 %);
  • комунального господарства – 16 (1,5 %);
  • соціального захисту – 14 (1,3 %);
  • житлової політики – 8 (0,7 %);
  • освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 5 (0,5 %);
  • аграрної політики і земельних відносин – 4 (0,4 %);
  • транспорту і зв’язку – 4 (0,4 %);
  • діяльності органів місцевого самоврядування – 4 (0,4 %);
  • екології та природних ресурсів – 3 (0,3 %);
  • охорони здоров’я – 1 (0,1 %);
  • обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 1 (0,1 %) та інші.

Порівняльний аналіз змісту звернень, що надійшли до Міністерства протягом 2012 року та 2013 років, свідчить про зменшення кількості звернень громадян щодо цінової і тарифної політики, контролю цін (зменшилось на 73 звернення, тобто на 57 %), власності і банкрутства (на 10 звернень, тобто на 48 %), інвестиційної політики, раціоналізаторських пропозицій (на 14 звернень, тобто на 58 %).

Порівняно з 2012 роком зросла кількість звернень, в яких порушувалися питання регуляторної політики, внутрішньої торгівлі, захисту внутрішнього ринку, прав споживачів (зросло на 32 звернення, тобто на 12 %), зовнішньоекономічної політики, ліцензування (на 30 звернень, тобто на 32 %), діяльності центральних органів виконавчої влади (на 75 звернень, тобто на 64 %).

Протягом зазначеного періоду до Міністерства не надходили звернення з питань розвитку регіонів, газифікації.

У 2013 році звернення надійшли з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 372 (34,3 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2013 року);
  • Запорізької обл. – 57 (5,3 %);
  • Одеської  та Харківської обл. – по 56 (по 5,2 %);
  • Київської обл. – 55 (5,1 %);
  • Донецької обл. – 54 (5 %);
  • Дніпропетровської обл. – 48 (4,4 %);
  • Автономної Республіки Крим – 38 (3,5 %);
  • Львівської обл. – 34 (3,2 %);
  • Луганської обл. – 27 (2,5 %);
  • Херсонської обл. – 24 (2,2 %);
  • Закарпатської та Хмельницької обл. – по 23 (по 2,1 %);
  • Полтавської обл. – 20 (1,9 %);
  • Миколаївської обл. – 19 (1,8 %);
  • Житомирської та Сумської обл. – по 18 (по 1,7 %);
  • Вінницької обл. – 16 (1,5 %);
  • м. Севастополя, Тернопільської та Чернігівської обл. – по 15 (по 1,4 %);
  • Черкаської обл. – 13 (1,2 %);
  • Кіровоградської обл. – 12 (1,1 %);
  • Рівненської обл. – 10 (0,9 %);
  • Чернівецької обл. – 6 (0,6 %);
  • Волинської та Івано-Франківської обл. – по 5 (по 0,5 %).

З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду надійшло 25 звернень (2,3 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2013 році).

Довідкові графічні матеріали додаються

На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” забезпечено постійний контроль за розглядом звернень громадян та наданням відповідей на них, проводиться аналіз стану розгляду звернень у Міністерстві.

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:

– на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2010 № 924 “Про організацію особистого прийому громадян у Кабінеті Міністрів України” забезпечено проведення особистого прийому громадян Міністром економічного розвитку і торгівлі України у приймальні громадян Кабінету Міністрів України. Прийоми проводились 28.01.2013 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України – керівником апарату Павленком В. П., 25.03.2013 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Пінським О. І., 27.05.2013 та  22.07.2013 першим заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Максютою А. А., 23.09.2013 директором департаменту технічного регулювання Сандуловим Д. В., а також заступником директора департаменту розвитку торгівлі-начальником відділу політики, інфраструктури та регіонального розвитку внутрішньої торгівлі Максименко З. В., 25.11.2013 першим заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Максютою А. А.

На прийоми за відповідними роз’ясненнями звернувся 31 громадянин, прийнято 17 заяв;

– відповідно до наказу Міністерства економіки України від 04.06.2009 № 545 “Про підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян” забезпечено проведення особистих прийомів громадян заступниками Міністра у своїх приймальнях згідно з графіком особистого прийому громадян керівництвом Міністерства;

– щосереди та щоп’ятниці здійснювався прийом громадян працівниками відділу доступу до публічної інформації та розгляду звернень громадян департаменту документального забезпечення у громадській приймальні Міністерства.

Крім того, на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109:

– у громадській приймальні Міністерства щосереди з 11.00 по 13.00 проводилась “гаряча” телефонна лінія. Протягом 2013 року проведено
63 “гарячі” телефонні лінії, на які звернулось 495 громадян;

– щоденно функціонує телефон довіри Міністерства за телефоном 253-61-36. Протягом 2013 року на телефон довіри звернулось 405 громадян.

Більшість питань, що надходили на “гарячу” телефонну лінію та телефон довіри від громадян стосувались процедури проведення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, видачі ліцензій, накладених санкцій, діяльності іноземних представництв, особистого прийому громадян Міністром економічного розвитку і торгівлі України;

– на офіційному веб-сайті Міністерства забезпечено роботу Інтернет-ресурсу “Зворотний зв’язок”. До зазначеного Інтернет-ресурсу у 2013 році надійшло та надано відповіді на 711 звернень.

З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду надійшло 6 звернень (0,5% від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2012 році.