Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Громадськості / Звернення громадян / Інформація про роботу зі зверненнями громадян
Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у Міністерстві економіки України у 2009 році
15.01.2010 | 11:47 | Управління взаємодії із засобами масової інформації та зв'язків з громадськістю.

Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2003 № 85516 щодо роботи зі зверненнями громадян у 2008 році Міністерством економіки України вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

Протягом 2008 року на виконанні у Міністерстві економіки України було 2447 звернень, зокрема:

  • надійшло безпосередньо до Мінекономіки – 1715;

  • від вищестоящих організацій (Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Секретаріату Президента України) – 610;

  • від інших органів влади, установ, організацій – 120;

  • перейшло з попереднього року – 2.

Слід зазначити, що кількість звернень громадян, які надійшли у звітному періоді до Міністерства порівняно з минулим роком, збільшилась майже у два рази.

Серед звернень, що надійшли до Мінекономіки протягом 2008 року:

  • повторні склали 103 звернення;

  • колективні – 139;

  • від інвалідів Великої Вітчизняної війни, ветеранів праці – 48.

Довідково: у 2007 році до Міністерства надійшло 1273 звернень, з них: 391 (або 31 %) було переадресовано Міністерству Верховною Радою України, Секретаріатом Президента України, Кабінетом Міністрів України та іншими центральними органами виконавчої влади; колективних — 120, повторних — 110, від інвалідів Великої Вітчизняної війни та ветеранів праці — 41.

Найчастіше причиною повторного звернення до Міністерства було виникнення у заявника нових питань, а також уточнення щодо отриманих відповідей з причин недостатньої обізнаності громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.

У 2008 році до Міністерства надійшло 2445 звернень, з них:

  • розглянуто та надано відповіді на 2239 звернень (92 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Мінекономіки у 2008 році);

  • надіслано за належністю іншому органу влади 155 звернень (6 %);

  • залишилося на розгляді 51 (2 %).

У Мінекономіки постійно проводиться робота по якісному удосконаленню та оптимізації термінів розгляду звернень громадян. Звернення, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Звернення громадян протягом звітного періоду розглядалися у такі терміни:

  • до 15 днів – 1428 (60 % від загальної кількості звернень, що розглянуто у Мінекономіки протягом 2008 року);

  • до 30 днів – 966 (40 %).

Таким чином, протягом року більша частина звернень була розглянута в п’ятнадцятиденний термін.

На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” відділом роботи зі зверненнями громадян управління взаємодії із засобами масової інформації та зв’язків з громадськістю запроваджено щоденний моніторинг звернень, які надходять до Міністерства, забезпечено постійний контроль за розглядом звернень громадян та наданням відповідей на них, проводиться аналіз стану розгляду звернень у Міністерстві.

Тематика звернень, що надійшли до Мінекономіки у 2008 році, була наступною:

  • питання праці та заробітної плати – 1205 (49,28 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Мінекономіки у 2008 році);

  • питання власності та банкрутства – 365 (14,92 %);

  • питання захисту внутрішнього ринку, прав споживачів, ціноутворення – 178 (7,28 %);

  • пропозиції щодо виходу економіки України із кризового стану –  169 (6,91 %);

  • питання житлові та житлово-комунального господарства – 118 (4,83 %);

  • питання економічної стратегії, розвитку секторів економіки, державних  цільових програм – 77 (3,15 %);

  • аналіз та процедура державних закупівель – 41 (1,68 %);

  • інвестиційна та інноваційна політика, раціоналізаторські пропозиції –33 (1,35 %);

  • питання повернення заощаджень – 28 (1,15 %);

  • питання пенсійної реформи, соціального страхування – 27 (1,1 %);

  • діяльність центральних та місцевих органів виконавчої влади – 23 (0,94 %);

  • земельні відносини, економіка аграрного сектору – 20 (0,82 %);

  • соціальний захист, матеріальна допомога – 19 (0,78 %);

  • розвиток підприємництва, ліцензування – 19 (0,78 %);

  • розвиток регіонів, газифікація – 17 (0,7 %);

  • питання охорони здоров’я, освіти, культури – 16 (0,65 %);

  • співробітництво з СОТ та Європейським Союзом – 13 (0,53 %);

  • економіка оборони та безпеки,  екологічна безпека – 7 (0,29 %);

  • співробітництво з країнами СНД – 2 (0,08 %)

та інші.

Порівняльний аналіз змісту звернень, які надійшли до Мінекономіки  протягом 2008 року, відносно попереднього року, свідчить про те, що збільшилась кількість звернень громадян, в яких порушувалися питання праці і заробітної плати, захисту внутрішнього ринку, прав споживачів, ціноутворення, економічної стратегії, розвитку секторів економіки, аналізу та процедури державних закупівель, інвестиційної та інноваційної політики, раціоналізаторських пропозицій, економіки оборони, екологічної безпеки, пропозиції щодо виходу економіки України із кризового стану.

Протягом І кварталу 2008 року у значній кількості звернень надавалися пропозиції до Програми діяльності Кабінету Міністрів України “Український прорив: для людей, а не політиків”, зокрема, в частині недопущення необґрунтованого зростання цін та впровадження антиінфляційних заходів, проведення державних закупівель, запровадження нових форм і методів роботи у сфері сільського господарства, продажу землі, подолання корупції. Зазначені пропозиції було опрацьовано фахівцями Міністерства та взято до уваги.

Крім того, у І  ІІ кварталах 2008 року збільшилась кількість звернень, в яких порушувались питання підвищення рівня інфляції, цін на продукти харчування, медикаменти, нафтопродукти, впорядкування податкової системи, в частині сплати податку на додану вартість, підняття акцизних зборів на тютюнові вироби.

Протягом ІV кварталу 2008 року у значній кількості надходили звернення, в яких надавалися пропозиції щодо виходу з ситуації, яка склалася на внутрішньому ринку та в соціальній сфері у зв’язку з  наслідками світової фінансової кризи. Кожне звернення було опрацьовано в межах компетенції Міністерства.

У ІV кварталі 2008 року збільшилась кількість звернень стосовно цін на ліки та необхідності контролю за ними з боку держави. На кожне таке звернення надавалися ґрунтовні роз’яснення.

Водночас, порівняно з 2007 роком зменшилась кількість звернень громадян, в яких порушувались питання щодо власності та банкрутства, житлові та житлово-комунального господарства, пенсійної реформи, соціального страхування, діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, розвитку підприємництва, ліцензування.

Зміна структури звернень за їх тематикою свідчить, що на сьогодні найбільш неврегульованими є питання, пов’язані з підвищенням цін на ринку продуктів та ліків, з негативними наслідками світової фінансової кризи, що позначилися на внутрішніх процесах економіки України.

Слід також зазначити, що протягом року до Міністерства безпосередньо на ім’я Міністра економіки України надходили звернення громадян про допомогу. Кожне з таких звернень знаходилось під особистим контролем Міністра. По всіх таких зверненнях вживалися дієві заходи по вирішенню наболілих проблем заявників, готувалися відповідні аналітичні матеріали та ґрунтовні відповіді.

У 2008 році звернення надійшли з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 1377 (56,32 % від загальної кількості, що надійшли до Мінекономіки у 2008 році);

  • Харківської обл. – 94 (3,84 %);

  • Луганської обл. – 90 (3,68 %);

  • Київської обл. – 70 (2,86 %);

  • Рівненської обл. – 66 (2,7 %);

  • Львівської обл. – 65 (2,66 %);

  • Дніпропетровської обл. – 56 (2,29 %);

  • Запорізької обл. – 52 (2,13 %);

  • Автономної Республіки Крим – 51 (2,09 %);

  • Полтавської обл.  50 (2,04 %);

  • Одеської обл. – 49 (2 %);

  • Донецької обл. – 45 (1,84 %);

  • Вінницької обл. – 43 (1,76 %);

  • Кіровоградської обл. – 42 (1,72 %);

  • Херсонської обл. – 35 (1,43 %);

  • Черкаської обл. – 30 (1,23 %);

  • Івано-Франківської обл. – 29 (1,19 %);

  • Миколаївської та Житомирської обл. – по 28 (по 1,15 %);

  • Хмельницької обл. – 26 (1,06 %);

  • Сумської обл.  23 (0,94 %);

  • Чернігівської обл. – 15 (0,61 %);

  • Чернівецької, Тернопільської та Закарпатської обл.  по 13 (по 0,53 %);

  • м. Севастополя – 9 (0,37 %);

  • Волинської обл. – 5 (0,2 %).

З-за кордону до Мінекономіки у 2008 році надійшло 28 звернень (1,15 % від загальної кількості звернень, отриманих Міністерством у 2008 році).

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Мінекономіки та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному веб-сайті Міністерства в мережі Інтернет здійснювалось регулярне розміщення інформації щодо особистих прийомів громадян керівництвом Міністерства, розкладу роботи громадської приймальні, графіку особистого прийому громадян керівництвом Міністерства, аналітичних довідок та добірок відповідей на найбільш поширені звернення громадян.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.2003 № 1447 “Про організацію особистого прийому громадян у Кабінеті Міністрів України” забезпечено проведення особистих прийомів громадян Міністром економіки України у приймальні громадян Кабінету Міністрів України. Прийоми проводились 28.01.2008 та 24.03.2008  заступником Міністра економіки України Мунтіяном В. І., 26.05.2008 та 28.07.2008  заступником Міністра економіки України Крючковою І. В., 22.09.2008  заступником Міністра економіки України Близнюком А. С., 24.11.2008  Першим заступником Міністра економіки України Романюком С. А. На прийоми за відповідними роз’ясненнями звернулось 126 громадян, прийнято 50 заяв, розгляд яких знаходився на контролі у відділі роботи зі зверненнями громадян управління взаємодії із засобами масової інформації та зв’язків з громадськістю (з них 46 заяв та 4 скарги).

Крім того, відповідно до наказу Міністерства економіки України від 28.03.2006 № 111 “Про підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян” забезпечено проведення особистих прийомів громадян заступниками Міністра економіки України в своїх приймальнях згідно із графіком особистого прийому громадян керівництвом Мінекономіки.

Окрім особистого прийому, керівництво Міністерства брало участь у регулярних телефонних “гарячих” лініях. Їх проведення є ефективним засобом підтримки зворотного зв’язку між державою та громадянами. Під час цих заходів громадяни мають можливість звернутися з питаннями до перших посадових осіб держави (зокрема, Міністра або його заступників) та оперативно отримати відповідь, або роз’яснення щодо шляхів вирішення порушеного питання.

Протягом 2008 року відбулось 3 Урядові прямі телефонні лінії Кабінету Міністрів України, в яких приймали участь:

  • заступники Міністра економіки України Бойцун Н.Є. та Крючкова І. В. (14.01.2008 - 15.01.2008);

  • Перший заступник Міністра економіки України Максюта А.А. (26.02.2008);

  • заступник Міністра економіки України Пятницький В.Т. (15.07.2008).

Щосереди та щоп’ятниці протягом 2008 року здійснювався прийом громадян працівниками відділу роботи зі зверненнями громадян управління взаємодії із засобами масової інформації та зв’язків з громадськістю у громадській приймальні Мінекономіки.

У приміщенні громадської приймальні Міністерства на стенді “Економічний розвиток України” постійно оновлюються матеріали про діяльність Міністерства, показники про досягнення у сфері соціально-економічної політики держави.

Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 з 19.03.2008 у громадській приймальній Міністерства щосереди з 11.00 по 13.00 працівниками відділу роботи зі зверненнями громадян управління взаємодії із засобами масової інформації та зв’язків з громадськістю проводиться “гаряча” телефонна лінія. Протягом 2008 року проведено 39 “гарячих” телефонних ліній, на які звернулось 357 громадян.

Крім того, на виконання зазначеного Указу з квітня 2008 року у Міністерстві щоденно працює телефон довіри Міністерства за телефоном відділу: 253-61-36. Протягом 2008 року за телефоном довіри звернулось 324 громадянина.

У зверненнях громадян, що надходили на “гарячу” телефонну лінію та телефон довіри найбільш поширеними були питання щодо порядку проведення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, проведення тендеру, розміщення оголошення у інформаційному бюлетені “Вісник державних закупівель” на проведення тендеру, санкцій, які були застосовані до суб’єктів підприємницької діяльності під час імпорту товарів на митну територію України, отримання ліцензій, відкриття іноземного представництва.

На офіційному веб-сайті Міністерства також функціонує Інтернет-ресурс “Зворотний зв’язок”. До зазначеного Інтернет-ресурсу протягом звітного періоду надійшло 649 звернень, які розглянуто працівниками відділу роботи зі зверненнями громадян управління взаємодії із засобами масової інформації та зв’язків з громадськістю і надано відповіді.

Слід також зазначити, що відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24.09.2008 № 858 “Про затвердження Класифікатора звернень громадян” Міністерством:

  • здійснюється робота по внесенню змін до розділу “Документ громадянина” автоматизованої системи “Діловодство та КВД”;

  • до переліку питань, визначених у Класифікаторі, зокрема, розділу економічна, цінова, інвестиційна, зовнішньоекономічна, регіональна політика та будівництво, підприємництво  включено дев’ять додаткових пунктів.

Додаткові матеріали
Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2