Головна » Прес-центр » Оголошення

Календар подій

02
Червня
Назад Вперед
Пн Вт С Чт Пт Сб Н
1 2 3 4 5 6 7
29 30 1 2 3 4 5
Переглянути за період:
з
по

Підписка на новини

E-mail
COVID-19: застосування гнучкого механізму підтвердження походження у рамках Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
29.04.2020 | 13:26 | Департамент міжнародної співпраці у сфері економіки, торгівлі та сільського господарства

Через надзвичайну епідеміологічну ситуацію в світі, пов’язану із спалахом вірусу COVID-19, та обмеження, що запроваджуються державами задля протидії його розповсюдженню, постала нагальна проблема подальшого дотримання домовленостей щодо умов преференційної торгівлі між Договірними сторонами Регіональної конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження, а також застосування положень митного законодавства, що стосуються процесу прийняття рішень з митних питань, митних процедур та митних формальностей.

Суть проблематики підтвердження преференційного походження під час кризи COVID-19: Європейська Комісія була поінформована про неможливість з боку ряду держав-договірних сторін Конвенції та ряду держав-членів ЄС здійснювати оформлення оригіналів сертифікатів про походження за встановленою процедурою (тобто підписані, скріплені печаткою та у правильному паперовому форматі).

ПРИЧИНА: рішеннями Урядових органів безпосередні контакти між митними органами та економічними операторами було призупинено через поширення COVID-19.

У цьому зв’язку Генеральним директоратом Європейської Комісії “Оподаткування та Митний Союз” (DG TAXUD) із залученням компетентних органів держав-сторін Конвенції визначена процедура, спрямована на уникнення ризиків припинення видачі сертифікатів з перевезення (походження) шляхом застосування гнучкого механізму підтвердження походження на взаємній основі.

Договірним сторонам Конвенції пропонується такий підхід.

  • Митним органам країни-імпортера приймати сертифікати про походження у вигляді копії, виданої на папері або в електронному вигляді (такий підхід не впливає на застосування процедур верифікації, встановлених Конвенцією).
    Більш конкретно це стосується:

- копії, в паперовій або електронній формі (відсканована або доступна в режимі он-лайн), оригіналу сертифіката, підписаного та скріпленого печаткою компетентними органами, як зазвичай це вимагається;

- сертифікату, який не підписується та не скріплюється печаткою компетентних органів, як зазвичай це вимагається, але з цифровим підписом компетентних органів, або його копії, в паперовій або електронній формі (відсканована або доступна в режимі он-лайн).

Можливість використовувати гнучкість щодо подання митним органам підтвердження про походження, не звільняє митні органи країни-імпортера від обов'язку належної ретельної перевірки достовірності та від верифікації підтвердження походження митними органами країни-експортера. Зокрема, копія сертифікату, яка не видана відповідно до жодної з двох вищезгаданих позицій, не може бути прийнята, якщо митні органи країни-імпортера не перевірять їх видачу та справжність іншими способами (наприклад, через комунікацію з митницею країни-експортера, яка відповідно надасть підтвердження).

Такі процедури повинні застосовуватися лише до сертифікатів, які були видані з початком поширення COVID-19, коли це вплинуло на можливість їх видачі у належній формі. У контексті цього повідомлення вважається, що така ситуація існує з 1 березня 2020 року. Після припинення надзвичайної ситуації, митні органи матимуть право вимагати від імпортера представити оригінал сертифікату. Цей підхід не впливає на застосування процедур верифікації, встановлених у кожній угоді з преференційної торгівлі.

  • Згідно з діючими правилами домовленостей ЄС з преференційної торгівлі, сертифікати можуть, як виняток, видаватися після експорту продукції (ретроспективно), якої він стосується, за умови наявності особливих обставин, що призвели до неможливості видачі або коли митні органи при імпортуванні отримали докази для видачі сертифікату без його фактичної наявності. Ситуація, що склалася внаслідок COVID-19, може розглядатися як "особлива обставина", що виправдовує можливу ретроспективну видачу сертифікатів.
  • Широко використовувати статус уповноваженого (схваленого) експортера для полегшення оформлення підтвердження походження, як альтернативи офіційній сертифікації.

Консолідована версія інформаційної записки щодо механізму підтвердження походження на період дії обмежень, запроваджених державами задля протидії розповсюдженню COVID-19 (англійською мовою та робочий переклад українською мовою). Оскільки ситуація може швидко розвиватися та виникатиме необхідність у подальших настановах з додаткових запитань, це повідомлення буде оновлюватись у міру необхідності.

Інформація про країни, які застосовують виняткові заходи, пов'язані з COVID-19.

З будь-яких питань, пов’язаних з тимчасовою процедурою оформлення сертифікатів форми EUR.1 для підтвердження преференційного походження товарів при експорті продукції на митні території Європейського Союзу та Грузії, будь-ласка, звертайтеся на гарячу лінію Мінекономіки з питань вільної торгівлі з ЄС: за телефоном +380 (044) 596-67-05 (з понеділка до п’ятниці з 14:00 до 17:00) або на адресу електронної пошти: dcfta@me.gov.ua (24/7, максимальний термін для надання відповіді – 72 години), або до відповідних підрозділів Державної митної служби, уповноважених на оформлення таких сертифікатів, адреси яких містяться за посиланням.

З більш детальною інформацією щодо роботи митних органів ЄС в умовах COVID-19 можна ознайомитись за посиланням.


Опитування

Оцініть діяльність Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства

Результати опитування

До списку голосувань

http://freegeoip.net/json