Головна » Громадськості » Звернення громадян » Інформація про роботу зі зверненнями громадян

Календар подій

25
Жовтня
Назад Вперед
Пн Вт С Чт Пт Сб Н
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
Переглянути за період:
з
по

Підписка на новини

E-mail
Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у Міністерстві економіки України у 2007 році
12.01.2008 | 10:00 | Департамент взаємодії з Верховною Радою України та іншими органами державної влади

Відповідно до Указу Президента України від 13 серпня 2002 року № 700 „Про додаткові заходи щодо забезпечення реалізації громадянами конституційного права на звернення” та на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 30.12.2003 № 85516 щодо роботи зі зверненнями громадян, у 2007 році Міністерством економіки України вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

  • Протягом  2007 року на виконанні Міністерства економіки України було 1296 звернень, зокрема:

  • надійшло безпосередньо до Мінекономіки – 882;

  • від вищестоящих організацій (Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Секретаріату Президента України) – 244;

  • від інших органів влади, установ, організацій – 147;

  • перейшло з попереднього року – 23.

Слід зазначити, що питома вага звернень громадян, які надійшли у звітному періоді від центральних органів виконавчої влади, порівняно з минулим роком, збільшилась на 7,2 %.

Серед звернень, що надійшли до Мінекономіки протягом поточного року:

  • повторні склали 110 звернень;

  • колективні – 120;

  • від інвалідів Великої Вітчизняної війни, ветеранів праці – 41.

Довідково: у 2006 році до Міністерства надійшло 2893 звернення, з них: 347 (або 12 %) було переадресовано Міністерству Верховною Радою України, Секретаріатом Президента України, Кабінетом Міністрів України та іншими центральними органами виконавчої влади; колективних — 170, повторних — 46, від інвалідів Великої Вітчизняної війни та ветеранів праці — 42.

Найчастіше причиною повторного звернення до Міністерства було виникнення у заявника нових питань, а також уточнення щодо отриманих відповідей з причин недостатньої обізнаності громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади/

 

У 2007 році до Міністерства надійшло 1273 звернення, з них:

  • розглянуто та надано відповіді на 1200 звернень (99 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Мінекономіки у 2007 році);

  • надіслано за належністю іншому органу влади 71 звернення (6 %);

  • залишилося на розгляді 2 (1 %).

У Мінекономіки постійно проводиться робота по якісному удосконаленню та оптимізації термінів розгляду звернень громадян. Звернення, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Звернення громадян протягом звітного періоду розглядалися у такі терміни:

  • до 15 днів – 671 (52 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Мінекономіки у 2007 році);

  • до 30 днів – 600 (48 %).

Таким чином, майже половину звернень протягом року було розглянуто в п’ятнадцятиденний термін.

Тематика звернень, що надійшли до Мінекономіки у 2007 році, була наступною:

  • питання власності та банкрутства – 514 (40,4 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Мінекономіки у 2007 році);

  • питання житлові та житлово-комунального господарства – 171 (13,4 %);

  • питання захисту внутрішнього ринку, прав споживачів, ціноутворення – 122 (9,5 %);

  • праці та заробітної плати – 80 (6,3 %);

  • розвиток підприємництва, ліцензування – 75 (5,9 %);

  • діяльність центральних та місцевих органів виконавчої влади – 47 (3,7 %);

  • питання пенсійної реформи, соціального страхування – 37 (2,9 %);

  • питання економічної стратегії, розвитку секторів економіки, державних  цільових програм – 36 (2,8 %);

  • пропозиції щодо виходу економіки України із кризового стану – 34 (2,7 %);

  • питання повернення заощаджень – 22 (1,7 %);

  • аналіз та процедура державних закупівель – 22 (1,7 %);

  • земельні відносини, економіка аграрного сектору – 16 (1,3 %);

  • розвиток регіонів, газифікація – 15 (1,2 %);

  • соціальний захист, матеріальна допомога – 13 (1 %);

  • питання охорони здоров’я, освіти, культури – 11 (0,9 %);

  • співробітництво з СОТ та Європейським Союзом – 11 (0,9 %);

  • інвестиційна та інноваційна політика, раціоналізаторські пропозиції – 9 (0,7 %);

  • економіка оборони та безпеки,  екологічна безпека – 3 (0,2 %);

  • співробітництво з країнами СНД – 1 (0,1 %)

та інші.

Порівняльний аналіз змісту звернень, які надійшли до Мінекономіки  протягом 2007 року, відносно попереднього року, свідчить про те, що збільшилась кількість звернень громадян, в яких порушувалися питання захисту внутрішнього ринку, прав споживачів, ціноутворення, житлові та житлово-комунального господарства, діяльності центральних та місцевих органів виконавчої влади, повернення заощаджень.

Зростання кількості звернень від громадян з питань житлових та житлово-комунального господарства відбулось за період І кварталу 2007 року, у зв’язку з підвищенням тарифів на житлово-комунальні послуги. По кожному із звернень регіональними відділеннями Держцінінспекції було здійснено перевірки та надано роз’яснення авторам звернення.

Також збільшилась кількість звернень з питань захисту внутрішнього ринку, прав споживачів, ціноутворення, особливо протягом ІІ‑IV кварталів поточного року.

У ІІ та ІІІ кварталі 2007 року надходила значна кількість звернень щодо регулювання цін на хлібобулочні вироби і інші продукти харчування та захисту соціально вразливих верств населення, що було пов’язано з коливанням цін на ринку продуктів харчування. Урядом та місцевими органами влади вживалися заходи для припинення безпідставного підвищення цін на основні продукти харчування, в першу чергу на хліб та хлібобулочні вироби. З метою недопущення необґрунтованого підвищення цін на основні продовольчі товари регіональними відділеннями Держцінінспекції здійснювалися перевірки додержання дисципліни цін на продовольчі товари, ціни на які регулюються. За результатами цих перевірок на кожне таке звернення Міністерством надавалися ґрунтовні роз’яснення.

Водночас, зменшилась кількість звернень громадян, в яких порушувались питання щодо розвитку регіонів, газифікації, власності та банкрутства, виходу економіки України із кризового стану, пенсійної реформи, соціального страхування, економічної стратегії, розвитку секторів економіки, державних цільових програм, інвестиційної та інноваційної політики, раціоналізаторських пропозицій.

Зміна структури звернень за їх тематикою свідчить, що на сьогодні найбільш неврегульованими є питання, пов’язані з соціальною сферою, зокрема, матеріальним та соціальним захистом громадян, підвищенням цін на ринку продуктів, товарів та послуг, зміною тарифів на житлово-комунальні послуги тощо.

Слід також зазначити, що протягом року до Міністерства безпосередньо на ім’я Міністра економіки України надходила значна кількість звернень громадян про допомогу. Кожне з таких звернень знаходилось під особистим контролем Міністра. По всіх таких зверненнях вживалися дієві заходи по вирішенню наболілих проблем заявників, готувалися відповідні аналітичні матеріали та ґрунтовні відповіді.

У 2007 році найбільше звернень надійшло з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 260 (20,4 % від загальної кількості, що надійшли до Мінекономіки у 2007 році);

  • Київської обл. – 84 (6,6 %);

  • Луганської обл. – 82 (6,5 %);

  • АР Крим – 80 (6,4 %);

  • Дніпропетровської обл. – 75 (5,9 %);

  • Донецької обл. – 66 (5,2 %);

  • Харківської обл. – 64 (5 %);

  • Одеської обл. – 54 (4,4 %);

  • Запорізької обл. – 40 (3,1 %);

  • Полтавської обл. – 39 (3,1 %);

  • Миколаївської обл. – 35 (2,7 %);

  • Чернівецької та Херсонської обл. – по 34 (по 2,7 %);

  • Черкаської, Львівської та Житомирської обл. – по 32 (по 2,5 %);

  • Сумської обл. – 31 (2,4 %);

  • Івано-Франківської обл. – 30 (2,4 %);

  • Чернігівської обл. – 27 (2,1 %);

  • Хмельницької обл. – 26 (2 %);

  • Вінницької обл. – 22 (1,7 %);

  • Закарпатської та Кіровоградської обл. – по 19 (по 1,5 %);

  • Волинської обл. – 15 (1,2 %);

  • Тернопільської та Рівненської обл. – по 8 (по 0,6 %);

  • м. Севастополя – 6 (0,5 %).

З-за кордону до Мінекономіки у 2007 році надійшло 17 звернень (1,3 % від загальної кількості звернень, отриманих Міністерством у 2007 році).

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Мінекономіки та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному веб-сайті Міністерства в мережі Інтернет здійснювалось регулярне розміщення інформації щодо особистих прийомів громадян керівництвом Міністерства, розкладу роботи громадської приймальні, графіку особистого прийому громадян керівництвом Міністерства, аналітичних довідок та добірок відповідей на найбільш поширені звернення громадян.

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11.09.2003  № 1447 “Про організацію особистого прийому громадян у Кабінеті Міністрів України” забезпечено проведення особистих прийомів Міністром економіки України громадян у громадській приймальні Кабінету Міністрів України. Прийоми проводилися заступниками Міністра економіки України Мусіною Л. А. - 22.01.2007; Слюсаренко О. О. - 23.07.2007, Царенко О. М. - 26.03.2007, 24.09.2007, 26.11.2007. За відповідними роз’ясненнями на них звернулись 68 громадян, прийнято 15 письмових звернень (з них 14 заяв  та 1 скарга).

Крім того, відповідно до наказу Міністерства економіки України від 28.03.2006 № 111 “Про підвищення ефективності роботи із зверненнями громадян” забезпечено проведення особистих прийомів громадян заступниками Міністра економіки України в своїх приймальнях згідно із графіком особистого прийому громадян керівництвом Мінекономіки.

Окрім особистого прийому, керівництво Міністерства брало участь у регулярних телефонних „гарячих” лініях. Їх проведення є ефективним засобом підтримки зворотнього зв’язку між державою та громадянами. Під час цих заходів громадяни мають можливість звернутися з питаннями до перших посадових осіб держави (зокрема, Міністра або його заступників) та оперативно отримати відповідь, або роз’яснення щодо шляхів вирішення порушеного питання.

Протягом 2007 року відбулось 3 Урядові прямі телефонні лінії Кабінету Міністрів України, в яких приймали участь:

  • Міністр економіки Макуха В.О. та заступник Міністра Мусіна Л.А. – 06.02.2007;

  • виконуючий обов’язки Міністра Романюк С.А. – 06.07.2007;

  • Міністр економіки Кінах А.К. та заступник Міністра Царенко О.М. – 16.11.2007.

Щосереди та щоп’ятниці протягом 2007 року здійснювався прийом громадян працівниками відділу роботи з неурядовими організаціями та зі зверненнями громадян департаменту взаємодії з Верховною Радою України та іншими органами державної влади у громадській приймальні Мінекономіки.

У приміщенні громадської приймальні Міністерства також  постійно оновлюються на стенді “Економічний розвиток України” матеріали про діяльність Міністерства, показники про досягнення у сфері соціально-економічної політики держави.


Додаткові матеріали

Опитування

Оцініть діяльність Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства

Результати опитування

До списку голосувань

http://freegeoip.net/json