Меню

Інформація щодо участі у засіданні Комітету СОТ з доступу до ринків (березень, 2022)

30-31 березня 2022 року відбулося чергове засідання Комітету з доступу до ринку (далі – Комітет).

Під час засідання учасники приділили увагу розгляду нагальних питань, які було розповсюджено Секретаріатом напередодні засідання, а саме: заслухано інформацію Секретаріату про стан справ щодо впровадження змін Гармонізованої системи опису і кодування товарів (далі – ГС) до графіків поступок; продовження пов’язаних з ГС відмов (ГС 96, ГС2002, ГС2007, ГС2012 та ГС2017); заслухано та затверджено проект рішення щодо порядку впровадження змін до графіків поступок ГС 2022, зв'язок Гармонізованої системи і діяльності СОТ; функціонування інтегрованої бази даних, хід виконання рішень 2019, стан повідомлень та перелік офіційних веб-сайтів членів з інформацією про тарифи та статистикою по імпорту тощо.

Учасники привітали ініціативу Секретаріату щодо вдосконалення інтернет інструментів для розповсюдження даних про тарифи та імпорт (інтегрована база даних СОТ та зведена база даних тарифних розкладів, електронна бібліотека товарів та графіки баз даних щодо кількісних обмежень тощо), яку 31.03.2022 введено в дію. Інформаційна панель статистики СОТ надає графічну візуалізацію даних про торгівлю товарами, комерційними послугами та даними про доступ до ринку. Панель доступу до ринку дозволяє користувачам швидко перевіряти останні тарифи РНС, які застосовуються членами СОТ, і максимальні тарифи, умови доступу до ринку. Статистика представлена за сільськогосподарськими, несільськогосподарськими секторами та за різними товарними групами. Більш детально із цим інструментом можна познайомитись за посиланням.

Також Секретаріат Комітету доповів про торговельні заходи у зв'язку з пандемією COVID-19 з періоду оголошення ВООЗ пандемії (карантин та інші запроваджені у відповідь на COVID-19 заходи). Звіт Секретаріату з цього питання мають оновити до наступного засідання.

Крім того, Комітет розглянув 18 питань щодо перепон у торгівлі, нових і раніше піднятих, серед яких: заборона Шрі-Ланки на ввезення різних продуктів; заборона Шрі-Ланки на імпорт пальмової олії; практика Анголи щодо обмеження імпорту; обмеження Канади на комерційне імпортування канабісу та продуктів на його основі для медичного використання; заходи та обмежувальні дії Китаю що руйнують торгівлю; механізм ЄС з регулювання вуглецю на кордоні; селективний податок на певні імпортні товари; директива Індії щодо якості копірувального паперу; введені Індією обмеження щодо кондиціонерів; кількісні обмеження Індії щодо бобових; програма імпортозаміщення Індонезії; митні збори Індонезії на телекомунікаційні продукти; імпортна квота на гліфосат (компонент гербіциду) Мексики; заборона Непалу щодо імпорту енергетичних напоїв; податковий режим Перу на піско (міцний алкоголь); спеціальний режим захисту щодо розчинної кави Філіппін; кількісне обмеження США на імпорт сталі та/чи алюмінію тощо.

Черговий розгляд питання порядку денного щодо запровадження ЄС Механізму коригування вуглецю на кордоні вкотре викликав низку занепокоєнь від представників Парагваю, Індії, Індонезії, Китаю, Бахрейну, Катару, Бразилії, Саудівської Аравії, Казахстану та Венесуели. Зокрема щодо узгодженості механізму правилам, закріпленим в угодах СОТ, та можливого його використання в якості дискримінаційного інструменту, відповідності СВАМ положенням Рамкової конвенції ООН про зміну клімату та Паризької угоди. На їх думку, швидке введення СВАМ у дію може спричинити додаткові труднощі, особливо для країн, що розвиваються, та які будуть в процесі відновлення після економічної кризи, спричиненої пандемією COVID-19. Занепокоєння щодо врахування при розробці механізму обмеженого потенціалу окремих країн, які є торговельними партнерами ЄС. Делегати погоджуються з тим, що вдосконалення глобальних екологічних стандартів дуже важливе, однак закликають ЄС до додаткових консультацій з метою прояснення, як саме буде розраховуватися вміст вуглецю в імпортованих товарах, чи буде індивідуальний підхід (врахування  національної специфіки), адже в інакшому випадку механізм стане додатковим бар’єром для торгівлі і призведе до економічної кризи сьогодні, тоді як наслідки проявляться лише у довгостроковій перспективі, чи вплине запровадження механізму на спеціальний режим преференцій Генералізованої системи преференцій ЄС тощо. Представник ЄС запевнив членів, що даний механізм – недискримінаційна та прозора політика, яка відповідає вимогам угод СОТ та Паризької угоди. З метою забезпечення стабільності для різних країн буде передбачатись достатній перехідний період, а запровадження механізму коригування вуглецю на кордоні має на меті запобігти перенесенню виробництва з країн-членів ЄС до країн в яких відсутня або впроваджена менш жорстка екологічна політика та своєрідним планом відновлення від наслідків пандемії COVID-19.

Підчас розгляду питання нотифікацій щодо кількісних обмежень представником України було поінформовано присутніх про підготовлену та подану в умовах війни нотифікацію України відповідно до рішення про процедуру нотифікацій щодо кількісних обмежень (документ G/MA/QR/N/UKR/5/Add.2 від 25.03.2022). Через військове вторгнення Росії в Україну уряд України був змушений запровадити заходи обмеження експорту та неавтоматичного ліцензування певної сільськогосподарської продукції. Цей вимушений крок було зроблено з метою забезпечення національної продовольчої безпеки України в ці важкі та жахливі для українського народу часи. Промова представника України викликала слова підтримки від представників багатьох делегацій, зокрема Великої Британії, США, Нової Зеландії, Японії, Кореї, Норвегії, ЄС, Тайваню, Австралії, Швейцарії, Канади. Після виступів Великобританії та США із закликом до РФ припинити агресивні дії по відношенню до суверенітету та жителів України представник РФ висловив застереження від продовження виступів політичного характеру і не по суті роботи Комітету. Натомість, до засудження агресії РФ та слів підтримки українцям цього разу приєднався і Парагвай. Представник Канади, в свою чергу, крім слів підтримки України та засудження РФ висловився щодо додаткових дій проти агресора.

Наступне засідання Комітету СОТ з доступу до ринку відбудеться 18-19 жовтня 2022 року (передбачаються також додаткові сесії та неофіційні зустрічі в травні, червні та вересні).

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json