Міністерство економіки України

Головна / Громадськості / Звернення громадян / Інформація про роботу зі зверненнями громадян
Меню

Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у 2022 році

Протягом 2022 року у Міністерстві продовжувалася робота щодо забезпечення розгляду пропозицій, заяв і скарг (далі – звернень) громадян, оперативного вирішення порушених у них питань.

Динаміка надходження звернень громадян за 2016-2022 роки свідчить про тенденцію зростання.

Рис. 1 Динаміка надходження звернень громадян за 2016-2022 роки.

За звітний період на виконанні було 31264 звернення громадян, з них перейшло з попереднього року 48 звернень.

Рис. 2. Звернення громадян за формою надходження.

Динаміка звернень громадян за формою надходження за 2016 – 2022 роки (діаграма 1).

Звернення громадян, які надійшли протягом 2022 року, за суб’єктом, видами та ознаками надходження наведені на рис. 3-5.

                  

Рис. 3. Звернення громадян за видами.                    Рис. 4. Звернення громадян за суб’єктом.

 

 

 

 

 

Рис. 5. Звернення громадян за ознакою надходження.

 

Динаміка звернень громадян за ознакою надходження за 2016-2022 роки (діаграма 2).

Найчастіше причиною повторних звернень у заявників є виникнення додаткових питань щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Мінекономіки у межах компетенції надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.

Масові звернення стосувалися питань:

  • виплати коштів в рамках програми “єПідтримка” в розмірі 1000 грн за вакцинацію від коронавірусу;
  • отримання одноразової матеріальної допомоги в рамках програми “єПідтримка” в розмірі 6500 грн застрахованим особами, у зв’язку із втратою частини заробітної плати (доходу), робота яких тимчасово зупинена внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні.

Причиною неодноразових звернень є надання уточнень заявниками до попереднього звернення, а також надсилання листів з одного і того ж питання без очікування відповіді на попереднє звернення.

Звернення громадян, що надійшли до Міністерства за звітний період, у розрізі категорій громадян та за соціальним станом наведено нижче.

Рис. 6. Звернення громадян за категоріями громадян.

Рис. 7. Звернення громадян за соціальним станом.

У звітному періоді у Міністерстві розглянуто 31121 звернення (99,7 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2022 році), на розгляді залишилося 95 звернень (0,3 %). За результатами розгляду, зокрема:

  • дано роз’яснення – 29477;
  • надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 1271;
  • вирішено позитивно – 305;
  • не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 46;
  • повернуто авторові на підставі статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян” – 13;
  • відмовлено у задоволенні – 9.

Динаміка результатів розгляду звернень громадян за 2016 – 2022 роки (діаграма 3).

Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, Міністерством не розглядалися у зв’язку з тим, що попередні звернення було вирішено по суті та надано ґрунтовні відповіді або такі звернення мали інформативний характер, а також не розглядалися за проханням заявників.

Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному вебсайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо напрямів діяльності Міністерства, пріоритетних реформ, показників економічно-соціального розвитку, нововведень у відповідних сферах економічної діяльності, контактних даних осіб відповідальних за певні напрями, роз’яснень та порад з питань, які відносяться до компетенції Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює телефонна “гаряча лінія” Міністерства, розміщено посилання на інформаційні ресурси та сервіси. На офіційному вебсайті Міністерства також запроваджено онлайн пошук вхідної кореспонденції, англомовна версія вебсайту та версія для людей з вадами зору.

Звернення громадян, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються і вирішуються у термін не більше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Спеціально визначеним підрозділом по роботі зі зверненнями громадян постійно ведеться моніторинг термінів виконання звернень, також з працівниками Міністерства проводиться роз’яснювальна робота щодо термінів виконання та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян.

Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:

до 15 днів – 26024 звернення (83,6 % від загальної кількості звернень, що розглянуто у Міністерстві протягом 2022 року);

до 30 днів – 3592 звернення (11,5 %);

до 45 днів – 151 звернення (0,5 %);

з порушенням терміну – 1354 звернення (4,4 %).

Рис 8. Динаміка звернень громадян за 2016 – 2022 роки у розрізі терміну розгляду.

Протягом 2022 року до Міністерства надійшли звернення з питань:

  • соціальної політики, соціального захисту населення – 28197 (90,46 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2022 році);
  • праці і заробітної плати – 1280 (4,1 %);
  • економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – 892 (2,7 %);
  • обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 136 (0,44 %);
  • діяльності підприємств та установ – 97 (0,31 %);
  • діяльності центральних органів виконавчої влади – 94 (0,3 %);
  • освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 93 (0,3 %);
  • діяльності місцевих органів виконавчої влади – 86 (0,28 %);
  • охорони праці та промислової безпеки – 73 (0,23 %);
  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 62 (0,2 %);
  • фінансової, податкової, митної політики – 55 ( 0,18 %);
  • промислової політики – 42 ( 0,14 %);
  • житлової політики – 33 (0,11 %);
  • комунального господарства – 31 (0,1 %);
  • аграрної політики і земельних відносин – 13 (0,04 %);
  • діяльності органів місцевого самоврядування – 8 (0,03 %);
  • екології та природних ресурсів – 6 (0,02 %);
  • інформаційна політика, діяльність засобів масової інформації – 5 (0,016 %);
  • охорони здоров’я – 4 (0,013 %);
  • інші – 4 (0,013 %);
  • транспорту і зв’язку – 2 (0,007 %);
  • культури та культурної спадщини, туризму – 2 (0,007 %);
  • державного будівництва, адміністративно-територіального устрою –
    1 (0,004 %).

Динаміка звернень громадян за 2016 – 2022 роки у розрізі тем (діаграма 4).

Порівняно з 2021 роком у звітному періоді зросла у 5,5 рази загальна кількість звернень, зокрема за рахунок  звернень, у яких порушувалися питання:

‑ соціальної політики, соціального захисту населення – на 26952 звернення (у 21 раз);

‑ обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – на 130 звернень (у 21 раз).

Зростання звернень з питань соціальної політики, соціального захисту населення відбулось через надходження масових звернень стосовно виплати коштів в рамках програми “єПідтримка” в розмірі 1000 грн за вакцинацію від коронавірусу; отримання одноразової матеріальної допомоги в рамках програми “єПідтримка” в розмірі 6500 грн застрахованим особами, у зв’язку із втратою частини заробітної плати (доходу), робота яких тимчасово зупинена внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні.

Зростання звернень з питань обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин відбулось через надходження звернень стосовно бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану.

Порівняно з 2021 роком у звітному періоді зменшилась кількість звернень, у яких порушувалися питання:

‑ аграрної політики та земельних відносин – на 348 звернень (на 96 %);

‑ діяльності центральних органів виконавчої влади – на 216 звернень (на 69 %);

комунального господарства – на 32 звернення (на 51 %);

‑ освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – на 93 звернення (на 50 %);

‑ промислової політики – на 42 звернення (на 50 %);

‑ діяльності підприємств та установ – на 82 звернення (на 46 %);

‑ діяльності місцевих органів виконавчої влади – на 58 звернень (на 40 %);

‑ охорони праці та промислової безпеки – на 48 звернень (на 40 %);

‑ праці і заробітної плати – на 341 звернення (на 21 %);

‑ економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва – на 213 звернень (на 19 %).

За 2022 рік звернення надійшли з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 4383 (14,04% від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2022 році);
  • Дніпропетровської обл. –3713 (11,89 %);
  • Харківської обл. – 3676 (11,78 %);
  • Київської обл. – 2400 (7,69 %);
  • Одеської обл. – 1896 (6,07 %);
  • Донецької обл. – 1637 (5,24 %);
  • Запорізької обл. – 1379 (4,42 %);
  • Чернігівської обл. – 1219 (3,91 %);
  • Сумської обл. – 864 (2,77 %);
  • Миколаївської обл. – 844 (2,7 %);
  • Херсонської обл. –799 (2,56 %);
  • Житомирської обл. – 765 (2,45%);
  • Львівської обл.– 451 (1,44 %);
  • Полтавської обл. – 436 (1,4 %);
  • Волинської обл. – 424 (1,36 %);
  • Луганської обл. – 384 (1,23 %);
  • Рівненської обл. – 333 (1,07%);
  • Кіровоградської обл. – 305 (0,98%);
  • Вінницької обл. – 266 (0,85 %);
  • Черкаської обл. – 237 (0,76 %);
  • Хмельницької обл. – 208 (0,67 %);
  • Тернопільської обл. – 167 (0,53 %);
  • Івано-Франківської обл. – 163 (0,52 %);
  • Закарпатської обл. – 88 (0,28 %);
  • Чернівецької обл. – 87 (0,28 %)
  • Автономної Республіки Крим – 7 (0,02 %). 

  З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду надійшло 11 звернень (0,04 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2022 році).

Без зазначення адреси надійшло 4074 звернення (13,05 %).

Динаміка звернень громадян за 2016 – 2022 роки у розрізі регіонів (діаграма 5). 

Міністерством постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:

‑ відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 працівниками підрозділу по роботі зі зверненнями громадян проводиться телефонна “гаряча лінія” та щодня працює телефон довіри. Протягом 2022 року на телефон довіри та телефонну “гарячу лінію” звернулося
11346 громадян, а також прийнято та зареєстровано 3 звернення.

Більшість звернень, що надходили на телефонну “гарячу лінію” та телефон довіри від громадян, стосувалася питань: отримання ліцензії на експорт та імпорт; зовнішньоекономічних контрактів; діяльності іноземних представництв; умов оплати праці; невиплати допомоги по безробіттю; виплати коштів в рамках програми “єПідтримка” в розмірі 1000 грн за вакцинацію від коронавірусу; отримання одноразової матеріальної допомоги в рамках програми “єПідтримка” в розмірі 6500 грн застрахованим особами, у зв’язку із втратою частини заробітної плати (доходу), робота яких тимчасово зупинена внаслідок проведення бойових дій під час воєнного стану в Україні; отримання грантів на переробне підприємство, на створення або розвиток власного бізнесу; порядку виїзду з України за кордон; бронювання військовозобов’язаних в умовах правового режиму воєнного стану.

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json