Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Обговорення проектів документів
Аналіз регуляторного впливу у разі прийняття Закону України "Про внесення змін до статті 138 Податкового кодексу України"
20.06.2012 | 11:28 | Департамент розвитку реального сектору економіки .

1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Податковим кодексом України платникам податку надано право самостійно визначати допустимі норми технічно неминучого браку в наказі по підприємству за умови обґрунтування його розміру. Такі самостійно встановлені платником податку норми діють до встановлення відповідних норм центральними органами виконавчої влади у відповідній сфері.

Практика встановлення норм технічно неминучого браку свідчить, що їх розмір залежить від технічного та технологічного рівня виробництва, технічної складності виробів, вимог до їх надійності та якості тощо.

Кожне підприємство своїми внутрішніми документами (наказами, розпорядженнями) установлює економічно обґрунтовані нормативи технологічних втрат. Ці нормативи також закріплюються в технологічних документах, кошторисах технологічного процесу та іншій документації. Відповідні документи складають фахівці, які контролюють технологічний процес виробництва та уповноважені керівництвом підприємства на розроблення нормативів.

 

2. Визначення мети державного регулювання

Проект акта спрямований на врегулювання можливості платникам податку самостійно контролювати, визначати і затверджувати внутрішніми документами норми технічно неминучого браку у промисловості, виходячи з їх техніко- технологічної бази.

 

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей

І. Залишити існуючу на сьогодні ситуацію без змін.

Збереження існуючого стану неможливо, оскільки кожна з галузей промисловості виробляє великий асортимент продукції, який може складати сотні тисяч найменувань і постійно оновлюється, що забезпечує її конкурентоспроможність та унеможливлює встановлення таких норм центральними органами виконавчої влади.

ІІ. Прийняття проекту акта.

Прийняття проекту акта є єдиним із способів спрощення процедури визначення допустимих норм технічно неминучого браку у промисловості та затвердження їх наказом по підприємству з обґрунтуванням їх розмірів.

 

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми

Досягнення цілей державного регулювання відбувається шляхом внесення змін до статті 138 Податкового кодексу.

 

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей

Досягнення поставлених цілей можливо у разі прийняття запропонованого проекту акта.

Реалізація вимог зазначеного регуляторного акта не потребує додаткових витрат з державного бюджету.

Очікувані наслідки дії запропонованого проекту акта не передбачають заподіяння шкоди суб’єктам господарювання.

Упровадження норм зазначеного проекту забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей, оскільки дозволить суб’єктам господарювання самостійно встановлювати та затверджувати внутрішніми документами економічно обґрунтовані норми технічно неминучого браку з обґрунтуванням їх розмірів. Це, в свою чергу, суттєво спростить господарську діяльність підприємств, гарантуватиме прозорість їх діяльності та сприятиме уникненню проблем під час проведення перевірок органами ДПС.

 

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси держави

забезпечення виконання норм Податкового кодексу України

додаткових витрат не передбачається

Інтереси суб’єктів господарювання

спрощення процедури затвердження економічно обґрунтованих норм технічно неминучого браку у промисловості

додаткових витрат не передбачається

Населення

не має

додаткових витрат не передбачається

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії регуляторного акта

Протягом дії статті 138 Податкового кодексу України.

 

8. Показники результативності акта

1) Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, не зміниться.

2) Кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта.

Дія акту поширюється на суб’єктів господарювання, які здійснюють господарську діяльність у сфері промислового виробництва.

3) Розмір коштів і час, що витрачатимуться суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта.

Не передбачається збільшення розміру коштів та часу, що витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог цього акта.

4) Рівень ознайомлення суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основними положеннями акта – достатній, оскільки зазначений проект акта розміщено на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку (www.me.gov.ua).

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватись відстеження результативності акта у разі його прийняття

Оцінка результативності регуляторного акта буде здійснюватися шляхом проведення базового, повторного та періодичного відстеження.

Базове відстеження результативності запропонованого акта здійснюватиметься до набрання ним чинності шляхом опитування суб’єктів господарювання, збору пропозицій і зауважень та їх аналізу.

У разі виявлення неврегульованих та проблемних моментів шляхом проведення аналізу показників дії цього акта ці моменти буде відкориговано шляхом внесення відповідних змін.

Повторне відстеження буде здійснюватись через рік після набрання чинності регуляторним актом шляхом порівняння показників базового та повторного відстеження.

Періодичне відстеження результативності акта здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів повторного відстеження результативності цього акта.

 

 

Міністр економічного розвитку

і торгівлі України                                                                                                                                               П. Порошенко

 

Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2