Звичайна версія Розмір шрифта: A A A Схема кольорів: A A A
      Головна / Додаткове меню / Прес-центр / Новини
В Україні вдвічі збільшиться кількість ЦНАПів та зменшиться кількість адмінпослуг
22.01.2016 | 10:15 | Прес-служба Мінекономрозвитку.

Реформа адміністративних послуг в Україні набирає обертів, попереду – скорочення їхньої кількості, децентралізація та підвищення якості надання, а також створення близько 600 нових центрів надання адмінпослуг (ЦНАПів). Про це 20 січня у Міністнрстві економічного розвитку і торгівлі України розповіли ключовим гравцям у сфері надання адмінпослуг під час презентації державної стратегії розвитку адмінпослуг, як важливого кроку до побудови електронного урядування.

«Ми, як державний орган, який визначає курс у сфері надання адмінпослуг, хочемо будувати політику, яка не відірвана від реального життя, а враховує процеси децентралізації та електронізації послуг. Для нас важливо гармонізувати зусилля та виступити з вами спільним фронтом, щоб не було так, як у вислові: де два українці, там три гетьмани», - сказала заступник Міністра економічного розвитку і торгівлі України Юлія Клименко.

За її словами, перед глобальною електронізацією адмінпослуг необхідно суттєво зменшити їхню кількість та спростити процедуру надання. В іншому випадку інтегрування послуг у ЦНАПи - марні зусилля та витрати.

До кінця січня Мінекономрозвитку готується представити оновлений реєстр адмінпослуг зі значним скороченням їхньої кількості, сказав Олександр Каменчук, начальник відділу розвитку системи надання адміністративних послуг Мінекономрозвитку. Він нагадав, що сьогодні реєстр налічує 160 тисяч записів, тому на послуги чекає міні-гільйотина.

Олексій Вискуб, заступник голови Державного агентства з питань електронного урядування, додав: «Більше 10 років назад в ЄС був випущений перелік 20 базових електронних послуг, які мають бути доступні он-лайн. І досі стан електронного врядування вимірюють за цими показниками. Тож, ми повністю погоджуємося зі стратегією one-stop-shop, яку втілює Мінекономрозвитку. Також я хочу наголосити: не вірте тим, хто говорить про швидке введення електронних послуг, бо кожна послуга – це в першу чергу, зміна діючого порядку, бо неможливо електронізувати хаос».

Інше важливе питання – це удосконалення процедури надання адмінпослуг. Для цього потрібно розробити механізм розгляду скарг, посилити відповідальність посадовців, а головне – децентралізувати, тобто передати на місця максимальну кількість адміністративних послуг.

«Все, що може надаватися на місцях, повинно надаватися там», - впевнена Юлія Клименко. Дуже важливо також привести у відповідність до закону про адмінпослуги інші закони та підзаконні акти: неузгодженість створює хаос та ускладнює процедуру на місцях, призводячи, зрештою, до корупції.

Більше уваги у 2016 році отримають ЦНАПи. Учасники зустрічі визнали, що багато ЦНАПів у райцентрах потребують істотної реконструкції, починаючи від будівлі, де вони знаходяться, та закінчуючи людьми, які там працюють. Важливо також стандартизувати процедури та програмне забезпечення, створити мінімально комфортні умови для громадян.

Юлія Клименко: «Ми маємо викорінити систему, в якій надання адмінпослуги є настільки складним, що на кожному кроці виникає можливість брати хабара. Тепер, коли ефективність роботи ЦНАПів вимірюється прямими надходженнями коштів до місцевих бюджетів, з’явилася мотивація надавати якісніші адміністративні послуги».

Максим Малашкін, заступник Міністра регіонального розвитку та будівництва України:

«Адмінпослуги – це лакмусовий папірець, який має показати, чи дійсно відбулась децентралізація у 159 об’єднаних територіальних громадах, чи відбулись якісні зміни у житті людей».

Сьогодні 80% ЦНАПів не мають програмного забезпечення, розповів Олексій Вискуб. «Цей рік має бути переломним у формуванні спільного бачення та підвищення ефективності роботи ЦНАПів», - впевнений він.

Також питанням обговорення стали і сервісні центри МВС.

Олександр Дехтярчук, народний депутат України: «Неможливо наливати нове молоде вино у старі міхи. Я говорю про так звані сервісні центри МВС. Ми маємо змусити МВС передати послуги з реєстрації транспортних засобів в ЦНАПи до міст обласного значення. Противники цього кажуть, що зареєструвати авто – дуже відповідально. Вибачте, як тоді сільські ради реєструють шлюб? Одружитися що, менш відповідально, ніж купити автомобіль?»

Міжнародні організації, що виступають донорами реформи, підтримують кроки, які вже відбулися в реформуванні сфери адміністративних послуг, більше того, вони готові допомогти в будівництві та обладнанні 600 нових ЦНАПів у новостворених громадах.

Джед Бартон, директор місії USAID:  «Ми підтримуємо ініціативи в електронному урядуванні та готові підтримувати зміни. Необхідна координація дій обох міністерств, і ми вітаємо проведення регулярних координаційних зустрічей».

Всі учасники домовилися проводити такі зустрічі щоквартально та створити Дорожню карту регіональних ініціатив.

Серед учасників зустрічі були представники Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, Державного агентства з питань електронного урядування, Центру політико-правових реформ, експерти Офісу ефективного регулювання, Німецького товариства міжнародного співробітництва (GIZ), ГО «Трансперенсі Інтернешнл Україна», Швейцарського бюро співробітництва, Представництва Фонду Фрідріха Науманна в Україні, проекту електронного врядування задля підзвітності влади та участі громади (EGAP), місії USAID, Програми розвитку ООН, Норвезько-Української торгової палати (NUCC), Agriteam Canada (проект EDGE), а також народні депутати, президент Фонду «Східна Європа», посли Швеції та Норвегії, директор програми "Демократична практика" Фонду «Відродження».

 

 

Міністерство економіки України 01008, Україна, м. Київ,
вул. Грушевського, 12/2