UA | EN
Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у 2014 році
12.03.2015 | 10:30 | Департамент документального забезпечення

Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 30.12.2003 № 85516 щодо роботи зі зверненнями громадян,
у 2014 році Міністерством вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

У 2014 році у Міністерстві було на виконанні 1413 звернення громадян, з них перейшло з попереднього року 8 звернень.

Протягом 2014 року до Міністерства надійшло 1405 звернень, з них:

  • поштою від громадян – 436;
  • на особистому прийомі – 19;
  • від Верховної Ради України – 10;
  • від Адміністрації Президента України – 58;
  • від Кабінету Міністрів України – 330;
  • через інші органи влади – 108;
  • від інших органів, установ, організацій – 444.

Довідково: у 2013 році до Міністерства надійшло 1079 звернень, з них: 281 (або 26 %) було переадресовано Міністерству Верховною Радою України, Адміністрацією Президента України, Кабінетом Міністрів України.

Слід зазначити, що від державної установи “Урядовий контактний центр” до Міністерства у 2014 році надійшло 644 звернення, у тому числі:

  • надіслано за належністю (як такі, що не відносяться до компетенції Міністерства) – 203;
  • не підлягало розгляду, як такі що не містили зворотньої адреси або мали інформаційний характер – 31;
  • опрацьовано та надано відповідь – 403;
  • на розгляді залишилось (строк виконання яких припадає на січень
    2015 року) – 7.

Серед звернень, що надійшли до Міністерства, було:

  • індивідуальних – 1319;
  • колективних – 82;
  • анонімних – 4.

За видами звернень у 2014 році до Міністерства надійшло:

  • пропозицій – 279;
  • заяв (клопотань) – 1073;
  • скарг – 53.

За звітний період до Міністерства надійшли звернення від таких категорій громадян:

  • інвалідів II групи – 28;
  • дітей війни – 24;
  • ветеранів праці – 14;
  • інвалідів I групи – 8;
  • інвалідів війни – 7;
  • учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 5;
  • інвалідів III групи – 3;
  • учасників війни – 3;
  • інвалідів Великої Вітчизняної війни – 3;
  • одиноких матерів – 2;
  • героїв України – 1;
  • осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 1;
  • багатодітних сімей – 1;
  • учасників бойових дій – 1.

За соціальним станом протягом 2014 року до Міністерства надійшли звернення від:

  • пенсіонерів – 194;
  • підприємців – 175;
  • працівників бюджетної сфери – 70;
  • робітників – 65;
  • безробітних – 22;
  • державних службовців – 5;
  • учнів, студентів – 4;
  • не визначені – 870.

За ознакою надходження протягом 2014 року було:

  • первинних – 1122;
  • повторних – 228;
  • дублетних – 28;
  • неодноразових – 27.

Найчастіше причиною повторних звернень є виникнення у заявника нових питань, уточнення щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Міністерства у межах компетенції надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.

У звітному періоді у Міністерстві розглянуто 1306 звернення (93 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2014 році), на розгляді залишилося 99 звернень (7 %). За результатами розгляду, зокрема:

  • вирішено позитивно – 117
  • надано роз’яснення – 1061;
  • повернуто авторові на підставі статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян” – 3;
  • надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 68;
  • не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 57.

Слід зазначити, що звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, не містили зворотньої адреси або попереднє звернення було вирішено по суті.

Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному веб-сайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо особистих прийомів громадян керівництвом Міністерства, розкладу роботи громадської приймальні, графіку та порядку особистого прийому громадян керівництвом Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює “гаряча” телефонна лінія, телефон довіри Міністерства.

У приміщенні громадської приймальні Міністерства на стенді “Економічний розвиток України” постійно оновлюються матеріали про діяльність Міністерства, показники про досягнення у сфері соціально-економічного розвитку держави.

Слід також зазначити, що постійно проводиться робота по оптимізації термінів розгляду звернень громадян. Звернення, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:

до 15 днів – 699 звернень (53,5 % від загальної кількості звернень, що розглянуто у Міністерстві протягом 2014 року);

до 30 днів –595 звернень (45,6 %);

з порушенням терміну – 12 звернень (0,9 %).

З працівниками Міністерства, з метою усунення подальшого порушення термінів виконання звернень (перевищення терміну більше ніж 30 днів), проведено роз’яснювальну роботу щодо дотримання вимог Закону України “Про звернення громадян”.

 

Протягом 2014 року до Міністерства надійшло 806 звернень з питань економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва (57,38 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2014 році), зокрема:

  • регуляторної політики, внутрішньої торгівлі, захисту внутрішнього ринку, прав споживачів – 309 (22 %);
  • економічної стратегії, держаних цільових програм, пропозиції щодо виходу економіки України із кризового стану – 217 (15,45 %);
  • зовнішньоекономічної політики, ліцензування – 82 (5,84 %);
  • цінової і тарифної політики, контролю цін – 59 (4,2 %);
  • процедури державних закупівель – 58 (4,13 %);
  • співробітництва з СОТ, Європейським Союзом, з країнами СНД, міжнародними фінансовими організаціями – 38 (2,7 %);
  • інвестиційної політики, раціоналізаторських пропозицій – 25 (1,78 %);
  • власності і банкрутства – 14 (1 %);
  • розвитку регіонів, газифікації – 4 (0,28 %).

 

Крім того, 42,62 % звернень надійшли з питань:

  • праці і заробітної плати – 177 (12,6 %);
  • діяльності місцевих органів виконавчої влади – 115 (8,19 %);
  • діяльності центральних органів виконавчої влади – 112 (7,97 %);
  • промислової політики – 52 (3,7 %);
  • фінансової, податкової, митної політики – 34 (2,42 %);
  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 28 (1,99 %);
  • освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 21 (1,49 %);
  • соціального захисту – 13 (0,93 %);
  • комунального господарства – 10 (0,71 %);
  • екології та природних ресурсів – 7 (0,5 %);
  • житлової політики – 5 (0,36 %);
  • транспорту і зв’язку – 4 (0,28 %);
  • охорони здоров’я – 4 (0,28 %);
  • аграрної політики і земельних відносин – 3 (0,21 %);
  • культури та культурної спадщини, туризму – 3 (0,21 %);
  • державного будівництва, адміністративно-територіального устрою –
    3 (0,21 %);
  • обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 1 (0,07 %) ;
  •  інші – 7 (0,5 %).

Порівняльний аналіз змісту звернень, що надійшли до Міністерства протягом 2013 року та 2014 років, свідчить про зменшення кількості звернень громадян щодо співробітництва з СОТ, Європейським Союзом, з країнами СНД, міжнародними фінансовими організаціями (зменшилось на 18 звернень, тобто на 32 %), зовнішньоекономічної політики, ліцензування (на 11 звернень, тобто
на 12 %).

Порівняно з 2013 роком у 2014 році зросла кількість звернень, в яких порушувалися питання економічної стратегії, держаних цільових програм, пропозиції щодо виходу економіки України із кризового стану (зросло на
99 звернень, тобто на 46 %), процедури державних закупівель (на 12 звернень, тобто на 20 %), інвестиційної політики, раціоналізаторських пропозицій
(на 15 звернень, тобто на 60 %), діяльності місцевих органів виконавчої влади
(на 76 звернень, тобто на 66 %).

У 2014 році звернення надійшли з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 617 (43,9 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2014 року);
  • Харківської обл. – 88 (6,26 %);
  • Дніпропетровської обл. – 80 (5,69 %);
  • Київської обл. – 66 (4,7 %);
  • Донецької та Запорізької обл. – по 58 (по 4,13 %);
  • Кіровоградської обл. – 56 (3,99 %);
  • Одеської  обл. – 45 (3,2 %);
  • Львівської обл. – 44 (3,13 %);
  • Херсонської обл. – 40 (2,85 %);
  • Вінницької Полтавської обл. – по 25 (по 1,78 %);
  •  Черкаської обл. –  24 ( 1,71 %);
  • Житомирської обл. – 22 (1,57 %);
  • Миколаївської обл. – 16 (1,14 %);
  • Тернопільської обл. – 15 (1,07 %);
  • Сумської та  Чернігівської обл. – по 14 (по 1 %);
  • Луганської обл. та Автономної Республіки Крим – по 13 (по 0,93 %);
  • Івано-Франківської та Хмельницької обл. – по 12 (по 0,85 %);
  • Закарпатської обл. – 11 (0,78 %);
  • Рівненської та Чернівецької обл. – по 10 (по 0,71 %);
  • Волинської обл. – 7 (0,5 %);
  • м. Севастополя – 1 (0,07 %);

З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду
надійшло 9 звернень (0,64 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства
у 2014 році).

Довідкові графічні матеріали додаються

На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” забезпечено постійний контроль за розглядом звернень громадян та наданням відповідей на них, проводиться аналіз стану розгляду звернень у Міністерстві.

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:

– на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2010 № 924 “Про організацію особистого прийому громадян у Кабінеті Міністрів України” забезпечено проведення особистого прийому громадян Міністром економічного розвитку і торгівлі України у приймальні громадян Кабінету Міністрів України. Прийоми проводились 24.03.2014, 22.09.2014, 24.11.2014 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України – керівником апарату Качуром Р. П.  та 26.05.2014, 28.07.2014 ‑ Міністром економічного розвитку і торгівлі України Шереметою П. М.

На прийоми за відповідними роз’ясненнями звернулося 36 громадян, прийнято 19 заяв;

– відповідно до наказу Міністерства економіки України від 04.06.2009
№ 545 “Про підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян” забезпечено проведення особистих прийомів громадян заступниками Міністра
у своїх приймальнях згідно з графіком особистого прийому громадян керівництвом Міністерства;

– щосереди та щоп’ятниці здійснювався прийом громадян працівниками відділу доступу до публічної інформації та розгляду звернень громадян департаменту документального забезпечення у громадській приймальні Міністерства.

Крім того, на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109:

– у громадській приймальні Міністерства щосереди з 11.00 по 13.00 проводилась “гаряча” телефонна лінія. Протягом 2014 року проведено
47 “гарячих” телефонних ліній, на які звернулось 349 громадян;

– щоденно функціонує телефон довіри Міністерства за телефоном 253-61-36. Протягом 2014 року на телефон довіри звернулось 375 громадян.

Більшість питань, що надходили на “гарячу” телефонну лінію та телефон довіри від громадян стосувались процедури проведення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, видачі ліцензій, застосування санкцій, діяльності іноземних представництв, порядку особистого прийому громадян Міністром економічного розвитку і торгівлі України;

– на офіційному веб-сайті Міністерства забезпечено роботу Інтернет-ресурсу “Зворотний зв’язок”. До зазначеного Інтернет-ресурсу у 2014 році надійшло та надано відповіді на 375 звернень.