Міністерство економіки України

Головна / Обговорення проектів документів
Меню

Проект Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про металобрухт”

ПРОЕКТ

Вноситься

Кабінетом Міністрів України

“      ”                             2014 р.

Закон УкраЇни

Про внесення змін до Закону України  “Про металобрухт”

______________________________________

 

Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:

 

І. Внести до Закону України “Про металобрухт” (Відомості Верховної Ради України, 1999 р., № 25, ст. 212; 2001 р., № 1, ст. 3 2007 р., № 9, ст. 73; 2011 р., № 25, ст. 185) такі зміни:

1. Статтю 1 доповнити новим абзацом такого змісту:

“електронний аукціон з реалізації обсягів відходів та брухту чорних металів, брухту легованих чорних металів, брухту кольорових металів –  біржові аукціонні електронні торги з купівлі  таких обсягів, які проводяться товарною біржею відповідно до регламенту аукціону і правил біржової торгівлі та за якими покупцями протягом торгового дня надаються заявки на купівлю з додержанням вимог законодавства України, що регулює обіг електронних документів та використання електронного цифрового підпису.”.

2. Статтю 4 доповнити новими частинами такого змісту:

“Реалізація  відходів та брухту чорних металів, брухту легованих чорних металів, брухту кольорових металів суб'єктами господарювання, які здійснюють заготівлю, переробку та металургійну переробку металобрухту,  здійснюється на електронних аукціонах з реалізації обсягів відходів та брухту чорних металів, брухту легованих чорних металів, брухту кольорових металів.

Аукціони проводяться на товарних біржах, визначених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку, на конкурсній основі. Порядок проведення конкурсу з визначення товарних бірж  встановлюється Кабінетом Міністрів України.

 

Обсяги реалізації відходів та брухту чорних металів, брухту легованих чорних металів, брухту кольорових металів виставляються на аукціон у вигляді лотів. Початкова ціна кожного лоту  визначається  у пропозиціях продавців.

Товарна біржа не пізніше ніж за 5 робочих днів до початку проведення аукціону оприлюднює на власному офіційному сайті в мережі Інтернет повідомлення про проведення аукціону, у тому числі дату, час та місце проведення аукціону, товарну спеціалізацію торгів, кількість, обсяги  лотів, розмір біржового збору, правила біржової торгівлі, регламент аукціону, дату, з якої закінчується прийом заявок на участь в аукціоні. Строк проведення аукціону – не більше ніж 2 робочі дні з дня закінчення строку приймання заявок від суб’єктів господарювання щодо участі в аукціоні.

Аукціон проводиться на товарній біржі відповідно до правил біржової торгівлі та регламенту аукціону, погоджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку.

Учасник аукціону приймає участь в аукціоні від власного імені. Перепродаж лотів не дозволяється.

Відомості про учасників аукціону, їх кількість і цінова пропозиція в заявках не підлягають розголошенню до закінчення проведення аукціону.

Учасники аукціону подають на товарну біржу заявки на участь в аукціоні та сплачують біржовий збір не пізніше ніж за 3 робочих дня до дати проведення аукціону. Розмір біржового збору за участь в аукціоні встановлюється товарною біржею виходячи з вартості фактичних витрат з організації та проведення аукціонів за погодженням з центральним органом виконавчої влади з питань економічної політики.

Якщо учасник аукціону не здійснив продаж/купівлю  лоту (лотів), або не прибув на аукціон, біржовий збір йому не повертається, окрім випадків настання форс-мажорних обставин.

У заявці на продаж/купівлю  лоту (лотів) учасники зазначають інформацію, визначену регламентом аукціону. Товарна біржа здійснює реєстрацію заявок відповідно до вимог цього  закону та регламенту аукціону.

Найвища ціна, запропонована учасником аукціону вважається ціною продажу лота (лотів), а учасник аукціону – переможцем аукціону.

 

Переможці аукціону, які придбали лот (лоти) з метою здійснення експортних операцій з металобрухтом, зобов’язані:

зареєструвати зовнішньоекономічні контракти (договори, угоди) в межах обсягів придбаних лотів в центральному органі виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку в порядку, передбаченому статтею дев’ятою цього Закону;

сплатити вивізне (експортне) мито на відходи та брухт чорних металів, легованих чорних металів, брухт кольорових металів.

Продаж/купівля лоту (лотів) оформлюється товарною біржею випискою з реєстру аукціону з реалізації обсягів експорту відходів та брухту чорних металів, брухту легованих чорних металів, брухту кольорових металів.

Товарна біржа оприлюднює інформацію щодо результатів аукціону на наступний робочий день з дати його закінчення. Інформація оприлюднюється товарною біржею на власному сайті в мережі Інтернет та містить відомості щодо кількості, вартості лотів, придбаних кожним з покупців.

Товарна біржа надає до центрального органу виконавчої влади центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку, інформацію щодо результатів проведення аукціону за узгодженим з ним порядком.”.

3. Статтю 9 викласти у такій редакції:

Стаття 9. Експорт металобрухту

Зовнішньоекономічні договори (контракти) на експорт металобрухту підлягають реєстрації центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку.

Документом, що підтверджує реєстрацію (перереєстрацію) зовнішньоекономічного договору (контракту), є картка реєстрації — обліку зовнішньоекономічного договору (контракту). Форма картки встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку.

Для реєстрації зовнішньоекономічного договору (контракту) на експорт металобрухту суб’єкт зовнішньоекономічної діяльності подає центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку, такі документи:

лист-звернення у довільній формі;

інформаційну картку зовнішньоекономічного договору (контракту);

оригінал зовнішньоекономічного договору (контракту) з усіма діючими на дату подання додатками, специфікаціями, додатковими договорами та іншими документами, які є невід’ємними частинами договору (контракту), та його копію, завірену суб’єктом зовнішньоекономічної діяльності в установленому законодавством порядку;

копію витягу з торговельного, банківського або судового реєстру про реєстрацію іноземного суб’єкта господарської діяльності або копію його реєстраційного посвідчення, виданого компетентним органом іноземної держави, завірену в установленому законодавством порядку;

експортний сертифікат якості експортованого брухту легованих чорних металів або брухту кольорових металів;

завірену в установленому порядку копію сертифіката відповідності системи управління якістю суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності, що здійснює експорт брухту легованих чорних металів або брухту кольорових металів, вимогам стандартів ISO 9000-2001;

завірену в установленому порядку копію платіжного доручення з відміткою банку про перерахування до державного бюджету вивізного (експортного) мита на відходи та брухт чорних металів, легованих чорних металів, брухт кольорових металів;

виписку з реєстру аукціону з реалізації обсягів експорту відходів та брухту чорних металів, брухту легованих чорних металів, брухту кольорових металів.

Відповідальність за недостовірність інформації, що міститься у поданих для реєстрації документах, несе суб’єкт зовнішньоекономічної діяльності.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку, протягом 10 робочих днів з дати реєстрації листа-звернення проводить реєстрацію (перереєстрацію) та видачу карток реєстрації — обліку зовнішньоекономічного договору (контракту).

Картка реєстрації — обліку зовнішньоекономічного  договору (контракту) видається безоплатно та в одному примірнику.

Картка реєстрації — обліку зовнішньоекономічного договору (контракту) видається керівнику суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності за наявності документа, що посвідчує його особу, або уповноваженому представникові суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності за умови подання до центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку, оригіналу довіреності, що засвідчує право на її отримання, та документа, що посвідчує особу представника.

У реєстрації (перереєстрації) зовнішньоекономічного договору (контракту) може бути відмовлено у разі:

подання не всіх документів, передбачених цією статтею;

невідповідності поданих документів вимогам законодавства;

застосування до суб’єкта зовнішньоекономічної діяльності спеціальної санкції у вигляді тимчасового зупинення зовнішньоекономічної діяльності згідно із статтею 37 Закону України “Про зовнішньоекономічну діяльність”;

заборони з боку іноземних держав на ввезення на їх митну територію відходів та металобрухту походженням з України.

У разі наявності відповідного рішення суду, що набрало законної сили, подання суб’єктом зовнішньоекономічної діяльності відповідної заяви, виявлення у поданих суб’єктом зовнішньоекономічної діяльності документах, що передбачені цією статтею, недостовірної інформації або у разі анулювання ліцензії на провадження господарської діяльності із заготівлі, переробки, металургійної переробки металобрухту кольорових і чорних металів центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку, анулює раніше видану картку реєстрації — обліку зовнішньоекономічного договору (контракту), про що повідомляє в семиденний строк центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи

Строк дії картки реєстрації — обліку зовнішньоекономічного договору (контракту) — до 31 грудня року, на який вона видана.

У разі відмови в реєстрації (перереєстрації) зовнішньоекономічного договору (контракту), заявнику надсилається мотивований лист.

У разі коли заявник доопрацьовує документи, до яких були висловлені згідно з вимогами цієї статті зауваження, розгляд документів продовжується з моменту внесення заявником доопрацьованих документів і не повинен перевищувати строку розгляду документів, визначеного цією статтею.

Заявник має право оскаржити відмову в реєстрації зовнішньоекономічного договору (контракту) в порядку, встановленому законодавством.

Дублікат картки реєстрації-обліку зовнішньоекономічного договору (контракту) видається у разі втрати картки реєстрації-обліку зовнішньоекономічного договору (контракту) або пошкодження картки реєстрації-обліку зовнішньоекономічного договору (контракту).

У разі втрати картки реєстрації-обліку зовнішньоекономічного договору (контракту) дублікат видається на підставі заяви у довільній формі. Якщо бланк картки реєстрації-обліку зовнішньоекономічного договору (контракту) непридатний для користування внаслідок його пошкодження, суб’єкт зовнішньоекономічної діяльності подає центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку, крім заяви про видачу дубліката картки реєстрації-обліку зовнішньоекономічного договору (контракту) у довільній формі, непридатну для користування картку реєстрації-обліку зовнішньоекономічного договору (контракту).

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку, протягом трьох робочих днів з дати одержання заяви про видачу дубліката картки реєстрації-обліку зовнішньоекономічного договору (контракту) видає заявникові дублікат картки реєстрації-обліку зовнішньоекономічного договору (контракту) замість втраченої або пошкодженої та інформувати про видачу дубліката картки реєстрації-обліку зовнішньоекономічного договору (контракту) центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи.

Видача дубліката картки реєстрації-обліку зовнішньоекономічного договору (контракту) замість втраченої або пошкодженої картки реєстрації-обліку зовнішньоекономічного договору (контракту) проводиться на безоплатній основі.

Строк дії дубліката картки реєстрації-обліку зовнішньоекономічного договору (контракту) не може перевищувати строку дії, який зазначався у втраченій або пошкодженій картці реєстрації-обліку зовнішньоекономічного договору (контракту).

Митне оформлення експорту металобрухту здійснюється тільки за наявності відповідної картки реєстрації — обліку зовнішньоекономічного договору (контракту) згідно з вимогами митного законодавства.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку, інформує щомісяця центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, про видані картки реєстрації — обліку зовнішньоекономічного договору (контракту).

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, подає щомісяця центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку, інформацію про обсяги експорту металобрухту за виданими картками реєстрації — обліку зовнішньоекономічного договору (контракту).

Обмін інформацією здійснюється відповідно до міжвідомчих угод про інформаційний обмін згідно з Митним кодексом України.

Експорт металобрухту, який утворився у військових частинах, військових установах, військових навчальних закладах Збройних Сил України та інших військових формуваннях, утворених відповідно до законів України, перелік якого затверджується Кабінетом Міністрів України, забороняється. Експорт списаних на металобрухт агрегатів машин, кораблів, плавзасобів, військової техніки, рухомого складу залізничного транспорту в нерозібраному стані забороняється.

До 16 травня 2017 року експорт (вивезення) брухту і відходів кольорових, легованих чорних металів та напівфабрикатів з їх використанням здійснюється тільки спеціалізованими металургійними переробними підприємствами, на яких виготовлені такі брухт та відходи, за наявності експортного сертифіката якості, який подається для митного оформлення. Система управління якістю на цих підприємствах повинна відповідати вимогам стандартів ISO 9000-2001, підтвердженим сертифікатом відповідності.”.

4. Абзац шостий статті 12 викласти у такій редакції:

“Виходячи з потреби металобрухту Кабінет Міністрів України має право встановлювати інші граничні обсяги експорту  або повну заборону його експорту.”.

5. У статті 13:

1) знак “.” останнього речення частини першої замінити знаком  “;”;

2) перше речення частини другої виключити .

6. У тексті Закону слова “центральний орган виконавчої влади з питань економічної політики” в усіх відмінках замінити словами “центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку,” у відповідному відмінку.

7. У тексті Закону слова “центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної промислової політики” в усіх відмінках замінити словами “центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку,” у відповідному відмінку.

8. У тексті Закону слова “центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну промислову політику” в усіх відмінках замінити словами “центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері економічного розвитку,” у відповідному відмінку.

 

ІІ. Прикінцеві положення

1. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.

2. Кабінету Міністрів України у тримісячний строк:

привести власні нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити прийняття нормативно-правових актів, що випливають із цього Закону;

забезпечити приведення органами виконавчої влади їх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом.

 

Голова Верховної Ради

        України                                                                                             

 

Додаткові матеріали

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json