Головна » Громадськості » Звернення громадян » Інформація про роботу зі зверненнями громадян

Календар подій

18
Червня
Назад Вперед
Пн Вт С Чт Пт Сб Н
3 4 5 6 7 8 9
Переглянути за період:
з
по

Підписка на новини

E-mail
Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у 2017 році
29.01.2018 | 14:44 | Департамент розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, документообігу та електронних сервісів

Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 30.12.2003 № 85516 щодо роботи зі зверненнями громадян, у 2017 році Міністерством вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

У 2017 році у Міністерстві було на виконанні 2531 звернення громадян, з них перейшло з попереднього року 9 звернень.

Протягом 2017 року до Міністерства надійшло 2522 звернення, з них:

  • поштою від громадян (у тому числі електронною поштою) – 1202;
  • за допомогою телефонного зв’язку – 12;
  • на особистому прийомі – 26;
  • через уповноважену особу – 44;
  • від Верховної Ради України – 14;
  • від Адміністрації Президента України – 34;
  • від Кабінету Міністрів України – 322;
  • через інші органи влади – 137;
  • від інших органів, установ та організацій – 731.

Довідково: у 2016 році до Міністерства надійшло 2933 звернення, з них: 852 звернення (або 30 %) було переадресовано Міністерству від  органів виконавчої влади, у тому числі Кабінетом Міністрів України ‑ 591.

На офіційному веб-сайті Міністерства було розміщено рубрику “Електронне звернення”, за допомого якої до Міністерства може бути надіслане електронне звернення. Так протягом звітного періоду через зазначений ресурс до Міністерства надійшло 631 електронне звернення.

Слід зазначити, що від державної установи “Урядовий контактний центр” до Міністерства у 2017 році надійшло 1121 звернення, у тому числі:

  • надіслано за належністю (як такі, що не відносяться до компетенції Мінекономрозвитку) – 233;
  • не підлягало розгляду, як такі що не містили зворотньої адреси або мали інформаційний характер – 103;
  • опрацьовано та надано відповідь – 736 звернень від фізичних осіб та 47 ‑ юридичних осіб;
  • на розгляді залишилося (строк виконання яких припадає на січень 2018 року) – 2.

Серед звернень, що надійшли до Міністерства, було:

  • індивідуальних – 2432;
  • колективних – 89;
  • анонімних – 1.

За видами звернень у 2017 році до Міністерства надійшло:

  • пропозицій – 200;
  • заяв (клопотань) – 2134;
  • скарг – 188.

За звітний період до Міністерства надійшли звернення від таких категорій громадян:

  • інваліди II групи – 84;
  • діти війни – 75;
  • інваліди III групи – 33;
  • ветерани праці – 21;
  • учасники бойових дій – 16;
  • інваліди I групи – 14;
  • багатодітні сім’ї – 13;
  • інваліди війни – 8;
  • особи, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 8;
  • одинокі матері – 5;
  • інваліди Великої Вітчизняної війни – 3;
  • учасники війни – 3;
  • учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 2;
  • герої Радянського Союзу – 1.

За соціальним станом протягом 2017 року до Міністерства надійшли звернення від:

  • пенсіонерів – 360;
  • робітників – 153;
  • підприємців – 92;
  • безробітних – 51;
  • працівників бюджетної сфери – 33;
  • учнів, студентів – 26;
  • державних службовців – 16;
  • військовослужбовців ‑ 4;
  • селян – 1;
  • не визначені – 1786.

За ознакою надходження протягом 2017 року було:

  • первинних – 1528;
  • повторних – 529;
  • дублетних – 59;
  • неодноразових – 126;
  • масових ‑ 280.

Найчастіше причиною повторних звернень є виникнення у заявника нових питань, уточнення щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Міністерства у межах компетенції надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.

Масові звернення стосувалися визначення середньоринкової вартості автомобіля, передачі гуртожитку по вулиці Предславинська 34 в комунальну власність м. Києва, підвищення тарифів на газ, затримки виготовлення державним підприємством “Поліграфічний комбінат “Україна” по виготовленню цінних паперів” біометричних паспортів, діяльності посадових осіб Державної служби інтелектуальної власності України, а також скарг на керівництво держаного підприємства “ЕКО”.

У звітному періоді у Міністерстві розглянуто 2514 звернень (99,7 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2017 році), на розгляді залишилося 8 звернень (0,3 %). За результатами розгляду, зокрема:

  • вирішено позитивно – 36;
  • відмовлено у задоволенні – 1;
  • надано роз’яснення – 1977;
  • надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 442;
  • не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 58.

Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, Міністерством не розглядалися у зв’язку з тим, що попередні звернення було вирішено по суті або такі звернення мали інформативний характер.

Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному веб-сайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо особистих прийомів громадян керівництвом Міністерства, розкладу роботи громадської приймальні, графіку та порядку особистого прийому громадян керівництвом Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює “гаряча” телефонна лінія, телефон довіри Міністерства.

У приміщенні громадської приймальні Міністерства на стенді “Економічний розвиток України” постійно оновлюються матеріали про діяльність Міністерства.

Звернення громадян, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, розглядаються і вирішуються у термін не більше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Спеціально визначеним підрозділом по роботі зі зверненнями громадян постійно ведеться моніторинг термінів виконання звернень, також з працівниками Міністерства проводиться роз’яснювальна робота щодо термінів виконання та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян.

Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:

до 15 днів – 1718 звернень (68 % від загальної кількості звернень, що розглянуто у Міністерстві протягом 2017 року);

до 30 днів – 646 звернень (26 %);

з порушенням терміну – 150 звернень (6 %).

Протягом 2017 року до Міністерства надійшло 1053 звернення з питань економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва (41,76 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2017 році), зокрема:

  • регуляторної політики, внутрішньої торгівлі, захисту внутрішнього ринку, прав споживачів – 554 (21,97 %);
  • цінової і тарифної політики, контролю цін – 173 (6,86 %);
  • процедури державних закупівель – 100 (3,97 %);
  • зовнішньоекономічної політики, ліцензування – 95 (3,77 %);
  • економічної стратегії, держаних цільових програм, пропозиції щодо виходу економіки України із кризового стану – 74 (2,93 %);
  • інвестиційної політики, раціоналізаторських пропозицій – 32 (1,27 %);
  • власності і банкрутства – 24 (0,95 %);
  • співробітництва з СОТ, Європейським Союзом, з країнами СНД, міжнародними фінансовими організаціями – 1 (0,04 %).

Крім того, 58,24 % звернень надійшли з питань:

  • праці і заробітної плати – 273 (10,82 %);
  • освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 218 (8,64 %);
  • комунального господарства – 178 (7,06 %);
  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 161 (6,38 %);
  • фінансової, податкової, митної політики – 144 (5,71 %);
  • промислової політики – 142 (5,63 %);
  • діяльності центральних органів виконавчої влади – 105 (4,16 %);
  • культури та культурної спадщини, туризму – 80 (3,17 %);
  • житлової політики – 57 (2,26 %);
  • соціального захисту – 45 (1,78 %);
  • аграрної політики і земельних відносин – 19 (0,75 %);
  • інформаційної політики, діяльності засобів масової інформації – 9 (0,36 %);
  • діяльності місцевих органів виконавчої влади – 9 (0,36 %);
  • екології та природних ресурсів – 6 (0,24 %);
  • обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 4 (0,16 %);
  • транспорту і зв’язку – 3 (0,12 %)
  • охорони здоров’я – 1 (0,04 %);
  • державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 1 (0,04 %);
  • інші – 14 (0,56 %).

Порівняльний аналіз змісту звернень, що надійшли до Міністерства протягом 2016 року та 2017 років, свідчить про зменшення кількості звернень громадян щодо співробітництва з СОТ, Європейським Союзом, з країнами СНД, міжнародними фінансовими організаціями (зменшилось на 75 звернень, тобто на 99 %), економічної стратегії, держаних цільових програм, пропозиції щодо виходу економіки України із кризового стану (на 153 звернення, тобто на 67 %), фінансової, податкової, митної політики (на 154 звернення, тобто на 51 %), зовнішньоекономічної політики, ліцензування (на 78 звернень, тобто на 45%), праці і заробітної плати (на 114 звернень, тобто на 29 %), процедури державних закупівель (на 22 звернення, тобто на 18%), забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян (на 34 звернення, тобто на 17 %).

Порівняно з 2016 роком у 2017 році зросла кількість звернень, в яких порушувалися питання аграрної політики і земельних відносин (зросло на 14 звернень, тобто на 74 %), комунального господарства (на 84 звернення, тобто на 47 %), освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності (на 100 звернень, тобто на 46 %), культури та культурної спадщини, туризму (на 20 звернень, тобто на 25 %), регуляторної політики, внутрішньої торгівлі, захисту внутрішнього ринку, прав споживачів (на 80 звернень, тобто на 17 %).

У 2017 році звернення надійшли з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 841 (33,35 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2017 року);
  • Дніпропетровської обл. – 250 (9,91 %);
  • Харківської обл. – 180 (7,14 %);
  • Київської обл. – 152 (6,03 %);
  • Львівської обл. – 119 (4,72 %);
  • Одеської  обл. – 103 (4,08 %);
  • Запорізької обл. – 90 (3,57 %);
  • Донецької обл. – 67 (2,66 %);
  • Полтавської обл. – 60 (2,38 %);
  • Вінницької обл. – 59 (2,34 %);
  • Черкаської обл. ‑ 53 (2,1 %);
  • Херсонської обл. – 52 (2,06%);
  • Кіровоградської обл. – 51 (2,02 %);
  • Хмельницької обл. – 39 (1,55 %);
  • Івано-Франківської обл. – 34 (1,35 %);
  • Житомирської, Миколаївської та Сумської обл. – по 32 (по 1,27 %);
  • Тернопільської обл. – 31 (1,23 %);
  • Чернігівської обл. – 21 (0,83 %);
  • Закарпатської обл. – 17 (0,67 %);
  • Чернівецької обл. – 16 (0,63 %);
  • Рівненської обл. – 15 (0,59 %);
  • Волинської обл. – 13 (0,52 %);
  • Луганської обл. – 7 (0,28 %);
  • м. Севастополя – 1 (0,04 %).

З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду надійшло 16 звернень (0,63 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2017 році).

Без зазначення адреси надійшло 139 звернень (5,51 %).

Довідкові графічні матеріали додаються

На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” забезпечено постійний контроль за розглядом звернень громадян та наданням відповідей на них, проводиться аналіз стану розгляду звернень у Міністерстві.

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:

– на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2010 № 924 “Про організацію особистого прийому громадян у Кабінеті Міністрів України” забезпечено проведення особистого прийому громадян Міністром економічного розвитку і торгівлі України у приймальні громадян Кабінету Міністрів України. Прийоми проводились:

23.01.2017 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Бровченком Ю. П.,

27.03.2017 заступником директора юридичного департаменту Лініченком Д. В.,

22.05.2017 першим заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Нефьодовим М. Є.,

24.07.2017 Першим віце-прем’єр-міністром України - Міністром економічного розвитку і торгівлі України Кубівим С. І.,

25.09.2017 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Бровченком Ю. П.,

27.11.2017 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Тітарчуком М. І.

На прийоми за відповідними роз’ясненнями звернулося 60 громадян, прийнято 47 заяв, у тому числі від юридичних осіб;

– відповідно до наказу Міністерства економіки України від 04.06.2009 № 545 “Про підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян” забезпечено проведення особистих прийомів громадян заступниками Міністра у своїх приймальнях згідно з графіком особистого прийому громадян керівництвом Мінекономрозвитку;

– щосереди та щоп’ятниці здійснювався прийом громадян працівниками сектору доступу до публічної інформації та розгляду звернень громадян управляння документального забезпечення департаменту розвитку інформаційно – комунікаційних технологій, документообігу та електронних сервісів у громадській приймальні Міністерства. На прийом звернулось 4 особи.

Крім того, на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109:

– у громадській приймальні Міністерства щосереди з 11:00 по 13:00 проводилась “гаряча” телефонна лінія. Протягом 2017 року проведено 50 “гарячих” телефонних ліній, на які звернулось 330 громадян;

– щоденно функціонує телефон довіри Міністерства за телефоном 253-61-36. Протягом 2017 року на телефон довіри звернулось 221 громадянин.

Більшість питань, що надходили на “гарячу” телефонну лінію та телефон довіри від громадян стосувалося питань зовнішньоекономічної діяльності, видачі ліцензій, накладених санкцій, діяльності іноземних представництв, захисту прав споживачів, особистого прийому громадян Міністром економічного розвитку і торгівлі України, цін на продукти харчування, перевірок суб’єктів підприємницької діяльності, публічних закупівель, діяльності закладів освіти, діяльності закладів освіти.

У 2017 році відбулися чотири прямі телефонні лінії Кабінету Міністрів України за участю керівництва Мінекономрозвитку, а саме:

21.02.2017 ‑ заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі України - Торгового представника України Микольської Н. Я.,

14.04.2017 ‑ заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі України Тітарчука М. І.,

15.08.2017 ‑ заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі України Тітарчука М. І.,

17.10.2017 ‑ заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі України Тітарчука М. І.


Опитування

Оцініть діяльність Міністерства економічного розвитку і торгівлі України

Результати опитування

До списку голосувань

http://freegeoip.net/json