Міністерство економіки України

Головна / Діяльність / Регуляторна діяльність / Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
Меню

Інформація щодо здійснення Мінекономрозвитку державної регуляторної політики у І півріччі 2017 року

Протягом І півріччя 2017 року підготовка проектів регуляторних актів Мінекономрозвитку здійснювалася відповідно до вимог, визначених Законом України від 11.09.2003 № 1160-ІV "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" (далі – Закон).

  За результатами аналізу здійснення Мінекономрозвитку державної регуляторної політики інформуємо про наступне.

Щодо планування діяльності з розроблення проектів регуляторних актів протягом І півріччя 2017 року (дотримання принципу передбачуваності та послідовності).

Розроблення проектів регуляторних актів здійснювалося відповідно до Плану діяльності з підготовки проектів регуляторних актів у сфері господарської діяльності на 2017 рік, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 18.11.2016 № 1929, який розміщено на офіційному веб – сайті Міністерства.

Довідково: план діяльності з підготовки проектів регуляторних актів у сфері господарської діяльності на 2017 рік  та доповнення до нього, а також план-графік здійснення заходів відстеження результативності власних регуляторних актів та актів Кабінету Міністрів України на 2017 рік, розробником яких було Мінекономрозвитку розміщено на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку в рубриці “Діяльність", підрубриці “Регуляторна політика та розвиток підприємництва” в розділі “Регуляторна діяльність Міністерства", підрозділі “Реалізація державної політики у сфері господарської діяльності”.

Так, на 2017 рік було заплановано розробку 2 законопроектів та 1 постанови Кабінету Міністрів України.

В той же час, на виконання низки доручень Кабінету Міністрів України та з метою реалізації окремих положень прийнятих законів України Мінекономрозвитку здійснювало розроблення проектів регуляторних актів, які не були включені до зазначеного Плану.

У зв’язку з чим, протягом І півріччя 2017 року до Плану додатково було внесено 22 проекти регуляторних актів, а саме:

10 проектів законів,

10 проектів постанов Кабінету Міністрів України,

2 проекти наказів Мінекономрозвитку.

Сумарно протягом І півріччя 2017 року Мінекономрозвитку розпочало розробку 25 нових проектів регуляторних актів, які були передбачені Планом та доповненнями до нього.

Найактивнішими розробниками нових проектів регуляторних актів виступили наступні підрозділи Міністерства:

департамент розвитку підприємництва та регуляторної політики (9 проектів),

департамент торговельного захисту (5 проектів),

департамент технічного регулювання (4 проекти).

Положення проектів регуляторних актів, над якими працює Мінекономрозвитку, спрямовані на вирішення наступних питань:

  зменшення тиску на бізнес, відміна ліцензування певних видів господарської діяльності;

  спрощення ведення господарської діяльності, поліпшення інвестиційного клімату та гармонізація законодавства України із законодавством ЄС;

  спрощення здійснення роздрібної торгівлі малим і середнім бізнесом;

  формування раціональної структури експорту та імпорту окремих видів товарів;

  створення умов для приєднання України до Угоди про оцінку відповідності та прийнятність промислових товарів;

  впровадження нової процедури встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури;

  запровадження обов’язкового страхування цивільної відповідальності туроператорів та турагентів перед туристами з метою захисту прав та законних інтересів споживачів туристичних послуг;

  удосконалення захисту вітчизняних товаровиробників від прояву зростаючого імпорту;

  впровадження механізму оперативного реагування на факти ухилення сплати мита тощо.

  За результатами опрацювання, у звітному періоді прийнято постанову Кабінету Міністрів України від 16.03.2017 № 231 "Про затвердження переліку груп технічно складних побутових товарів, які підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, в цілях застосування реєстраторів розрахункових операцій", якою визначено Перелік груп технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту (обслуговуванню) або гарантійній заміні, продаж яких здійснюється із застосуванням реєстраторів розрахункових операцій.

Щодо дотримання принципу прозорості та врахування громадської думки.

З метою забезпечення прав суб’єктів господарювання та громадськості на участь у здійсненні регуляторної діяльності, всі проекти регуляторних актів разом із супроводжуючими документами оприлюднювалися для обговорення та одержання пропозицій і зауважень на офіційному веб – сайті Міністерства.

Також на офіційному веб – сайті Міністерства було розміщено інформацію про стислий виклад змісту проекту, поштову та електронну адресу Мінекономрозвитку, інформацію про спосіб оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями зауважень та пропозицій. Було передбачено можливість надання громадськістю коментарів, зауважень та пропозицій до проектів регуляторних актів, які опрацьовувались та, в разі доцільності, враховувались структурними підрозділами Мінекономрозвитку.

Пропозиції та зауваження, що надходили в електронному вигляді, централізовано приймалися відповідним структурним підрозділом Міністерства та направлялися для опрацювання до профільних департаментів. Строк обговорення проектів регуляторних актів, відповідно до вимог ст. 9 Закону, становив не менше одного місяця.

Щодо якості підготовки аналізу регуляторного впливу (АРВ).

Якість підготовки АРВ регуляторного акта забезпечується завдяки здійсненню розрахунку витрат та вигод суб’єктів господарювання та держави від впровадження регуляторного акта ("cost-benefit analysis").

Обов’язковим є дотримання чіткого алгоритму обрахунку фактичних витрат суб’єктів малого підприємництва (М-Тест), оскільки саме малий бізнес є найбільш чутливим до нових державних регулювань. Всі проекти регуляторних актів Міністерства супроводжуються аналізом регуляторного впливу відповідно до нової методології.

Щодо відстеження результативності дії регуляторних актів.

План-графік здійснення у 2017 році заходів відстеження результативності власних регуляторних актів та актів Кабінету Міністрів України (далі – План-графік), розробником яких було Мінекономрозвитку, затверджено 03.01.2017 та розміщено на офіційному сайті Мінекономрозвитку.

Так, у 2017 році заплановано здійснити відстеження результативності дії 17 постанов Кабінету Міністрів України та 12 наказів Мінекономрозвитку.

  Згідно з Планом-графіком та поза ним у І півріччі 2017 року здійснено 26 заходів з відстеження результативності регуляторних актів, зокрема:

  4 базових відстеження наказів Мінекономрозвитку;

  9 повторних відстежень наказів Мінекономрозвитку;

  6 повторних відстежень наказів Мінекономрозвитку;

  6 повторних відстежень постанов Кабінету Міністрів України;

  1 періодичне відстеження постанови Кабінету Міністрів України.

  В результаті проведених відстежень розробниками зроблено висновки щодо дієвості відповідних регуляторних актів та відсутності необхідності їх перегляду з метою скасування або внесення змін.

  Підсумовуючи викладене, протягом І півріччя 2017 року реалізація регуляторної політики Мінекономрозвитку була спрямована на вдосконалення та спрощення правового регулювання господарських відносин, недопущенню прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів.

  Особлива увага приділялась забезпеченню відповідності державного регулювання господарських відносин вимогам законодавства, а також прозорості процесу регуляторної діяльності.

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json