Головна » Громадськості » Звернення громадян » Інформація про роботу зі зверненнями громадян

Календар подій

19
Вересня
Назад Вперед
Пн Вт С Чт Пт Сб Н
2 3 4 5 6 7 8
30 1 2 3 4 5 6
Переглянути за період:
з
по

Підписка на новини

E-mail
Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у 2016 році
11.04.2017 | 11:14 | Департамент розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, документообігу та електронних сервісів

Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 30.12.2003 № 85516 щодо роботи зі зверненнями громадян, у 2016 році Міністерством вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

У 2016 році у Міністерстві було на виконанні 2965 звернень громадян, з них перейшло з попереднього року 32 звернення.

Протягом 2016 року до Міністерства надійшло 2933 звернення, з них:

  • поштою від громадян – 1445;
  • за допомогою засобів телефонного зв’язку – 8;
  • через уповноважену особу – 1;
  • на особистому прийомі – 60;
  • від Верховної Ради України – 17;
  • від Адміністрації Президента України – 65;
  • від Кабінету Міністрів України – 591;
  • через інші органи влади – 179;
  • від інших органів, установ та організацій – 567.

Довідково: у 2015 році до Міністерства надійшло 1895 звернень, з них: 598 звернень (або 32 %) було переадресовано Міністерству від  органів виконавчої влади, у тому числі Кабінетом Міністрів України ‑ 386.

На офіційному веб-сайті Міністерства розміщено рубрику “Електронне звернення”, за допомого якої до Міністерства може бути надіслане електронне звернення. Так протягом звітнього періоду через зазначений ресурс до Міністерства надійшло 780 електронних звернень.

Слід зазначити, що від державної установи “Урядовий контактний центр” до Міністерства у 2016 році надійшло 910 звернень, у тому числі:

  • надіслано за належністю (як такі, що не відносяться до компетенції Мінекономрозвитку) – 251;
  • не підлягало розгляду, як такі що не містили зворотньої адреси або мали інформаційний характер – 28;
  • опрацьовано та надано відповідь – 554 звернень від фізичних осіб та 73 ‑ юридичних осіб;
  • на розгляді залишилося (термін виконання яких припадає на січень 2017 року) – 4.

Серед звернень, що надійшли до Міністерства, було:

  • індивідуальних – 2720;
  • колективних – 201;
  • анонімних – 12.

За видами звернень у 2016 році до Міністерства надійшло:

  • пропозицій – 318;
  • заяв (клопотань) – 2505;
  • скарг – 110.

За звітний період до Міністерства надійшли звернення від таких категорій громадян:

  • інваліди II групи – 121;
  • діти війни – 100;
  • ветерани праці – 39;
  • інваліди III групи – 37;
  • особи, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 34;
  • учасники бойових дій – 9;
  • інваліди I групи – 8;
  • багатодітні сім’ї – 8;
  • учасники війни – 7;
  • учасники ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 5;
  • інваліди війни – 4;
  • одинокі матері – 4;
  • діти-інваліди – 1;
  • мати-героїні – 1.

За соціальним станом протягом 2016 року до Міністерства надійшли звернення від:

  • пенсіонерів – 417;
  • підприємців – 236;
  • робітників – 144;
  • працівників бюджетної сфери – 81;
  • безробітних – 69;
  • учнів, студентів – 25;
  • державних службовців – 21;
  • військовослужбовців ‑ 5;
  • селян – 2;
  • служителів релігійних організацій – 2;
  • не визначені – 1931.

За ознакою надходження протягом 2016 року було:

  • первинних – 1755;
  • повторних – 646;
  • дублетних – 102;
  • неодноразових – 173;
  • масових ‑ 257.

Найчастіше причиною повторних звернень є виникнення у заявника нових питань, уточнення щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Міністерства у межах компетенції надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.

Масові звернення стосувались визначення середньоринкової вартості автомобіля, а також зареєстрованих у Верховній Раді України проектів Законів України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо захисту громадського здоров’я від шкідливого впливу тютюнового диму)” та “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо регулювання торгівлі тютюновими виробами та запровадження спеціалізованих місць торгівлі тютюновими виробами)”.

У звітному періоді у Міністерстві розглянуто 2924 звернення (99,6 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2016 році), на розгляді залишилося 9 звернень (0,4 %). За результатами розгляду, зокрема:

  • вирішено позитивно – 33;
  • відмовлено у задоволенні – 5;
  • надано роз’яснення – 2500;
  • повернуто авторові на підставі статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян” – 11;
  • надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 311;
  • не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 64.

Повернення звернень, відповідно до статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян”, відбувалося у зв’язку з відсутністю у зверненнях місця проживання заявників. Зазначені звернення надодили як електронні звернення.

Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, не містили зворотньої адреси або попереднє звернення було вирішено по суті.

Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Міністерством за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Міністерства та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному веб-сайті Міністерства в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо особистих прийомів громадян керівництвом Міністерства, розкладу роботи громадської приймальні, графіку та порядку особистого прийому громадян керівництвом Міністерства, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює “гаряча” телефонна лінія, телефон довіри Міністерства.

У приміщенні громадської приймальні Міністерства на стенді “Економічний розвиток України” постійно оновлюються матеріали про діяльність Міністерства.

З метою оптимізації термінів розгляду звернень громадян, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, відповіді на них надаються не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Постійно ведеться моніторинг термінів виконання звернень, також з працівниками Міністерства проводиться роз’яснювальна робота щодо термінів виконання та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян.

Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:

15 днів – 1742 звернень (59,6 % від загальної кількості звернень, що розглянуто у Міністерстві протягом 2016 року);

30 днів – 905 звернень (31 %);

з порушенням терміну – 277 звернень (9,4 %).

З метою усунення подальшого порушення термінів виконання звернень (перевищення терміну більше ніж 30 днів), проведено роз’яснювальну роботу з працівниками Міністерства щодо дотримання вимог Закону України “Про звернення громадян”.

Протягом 2016 року до Міністерства надійшло 1307 звернень з питань економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва (44,56 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Міністерства у 2016 році), зокрема:

  • регуляторної політики, внутрішньої торгівлі, захисту внутрішнього ринку, прав споживачів – 474 (16,16 %);
  • економічної стратегії, держаних цільових програм, пропозиції щодо виходу економіки України із кризового стану – 227 (7,74 %);
  • зовнішньоекономічної політики, ліцензування – 173 (5,9 %);
  • цінової і тарифної політики, контролю цін – 163 (5,56 %);
  • процедури державних закупівель – 122 (4,16 %);
  • співробітництва з СОТ, Європейським Союзом, з країнами СНД, міжнародними фінансовими організаціями – 76 (2,59 %);
  • інвестиційної політики, раціоналізаторських пропозицій – 36 (1,23 %);
  • власності і банкрутства – 35 (1,19 %);
  • розвитку регіонів, газифікації – 1 (0,03 %).

Крім того, 55,44 % звернень надійшли з питань:

  • праці і заробітної плати – 387 (13,19 %);
  • фінансової, податкової, митної політики – 298 (10,16 %);
  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 195 (6,65 %);
  • діяльності центральних органів виконавчої влади – 146 (4,98 %);
  • промислової політики – 130 (4,43 %);
  • освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 118 (4,02 %);
  • комунального господарства – 94 (3,2 %);
  • соціального захисту – 66 (2,25 %);
  • житлової політики – 60 (2,05 %);
  • культури та культурної спадщини, туризму – 60 (2,05 %);
  • екології та природних ресурсів – 17 (0,58 %);
  • державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 17 (0,58 %);
  • діяльності місцевих органів виконавчої влади – 9 (0,31 %);
  • обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 8 (0,27 %) ;
  • аграрної політики і земельних відносин – 5 (0,17 %);
  • транспорту і зв’язку – 4 (0,14 %);
  • інформаційної політики, діяльності засобів масової інформації – 4 (0,14 %);
  • охорони здоров’я – 3 (0,1 %);
  • інші – 5 (0,17 %).

Порівняльний аналіз змісту звернень, що надійшли до Міністерства протягом 2015 року та 2016 років, свідчить про зменшення кількості звернень громадян щодо інвестиційної політики, раціоналізаторських пропозицій (зменшилося на 28 звернень, тобто на 44 %).

Водночас слід зазначити, що загальна кількість звернень у 2016 році порівняно з 2015 роком збільшилася майже на третину, тому у розрізі тематики спостерігається динаміка збільшення кількості звернень. Порівняно з 2015 роком у 2016 році зросла кількість звернень, в яких порушувалися питання освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності (зросло на 102 звернення, тобто на 86 %), фінансової, податкової, митної політики (на 227 звернень, тобто на 76 %), співробітництва з СОТ, Європейським Союзом, з країнами СНД, міжнародними фінансовими організаціями (на 55 звернень, тобто на 72 %), процедури державних закупівель (на 79 звернень, тобто на 65%), зовнішньоекономічної політики, ліцензування (на 89 звернень, тобто на 51%), соціального захисту (на 32 звернень, тобто на 48 %), культури та культурної спадщини, туризму (на 27 звернень, тобто на 45 %), промислової політики (на 34 звернення, тобто на 26 %).

У 2016 році звернення надійшли з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 917 (31,26 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2016 року);
  • Дніпропетровської обл. – 248 (8,46 %);
  • Київської обл. – 216 (7,36 %);
  • Харківської обл. – 167 (5,68 %);
  • Львівської обл. – 134 (4,57 %);
  • Одеської  обл. – 113 (3,85 %);
  • Полтавської обл. – 98 (3,34 %);
  • Запорізької обл. – 95 (3,24 %);
  • Донецької обл. – 84 (2,86 %);
  • Івано-Франківської обл. – 77 (2,63 %);
  • Житомирської обл. – 70 (2,39 %);
  • Кіровоградської обл. – 64 (2,18 %);
  • Тернопільської обл. – 57 (1,94 %);
  • Хмельницької обл. – 51 (1,74 %);
  • Вінницької обл. – 46 (1,57 %);
  • Миколаївської обл. – 43 (1,47 %);
  • Черкаської обл. ‑ 38 (1,3 %);
  • Чернігівської обл. – 37 (1,26 %);
  • Волинської обл. – 36 (1,23 %);
  • Рівненської обл. – 35 (1,19 %);
  • Сумської обл. – 34 (1,16 %);
  • Херсонської обл. – 33 (1,13 %);
  • Луганської обл. – 27 (0,92 %);
  • Закарпатської обл. – 25 (0,85 %);
  • Чернівецької обл. – 21 (0,72 %);
  • Автономної Республіки Крим та м. Севастополя – по 2 (по 0,07 %).

Довідкові графічні матеріали додаються

З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду надійшло 17 звернень (0,58 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2016 році).

Без зазначення адреси надійшло 146 звернень (4,98 %).

На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” забезпечено постійний контроль за розглядом звернень громадян та наданням відповідей на них, проводиться аналіз стану розгляду звернень у Міністерстві.

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:

– на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2010 № 924 “Про організацію особистого прийому громадян у Кабінеті Міністрів України” забезпечено проведення особистого прийому громадян Міністром економічного розвитку і торгівлі України у приймальні громадян Кабінету Міністрів України. Прийоми проводилися:

25.01.2016 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Коржом Р. А.,

28.03.2016 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України – керівником апарату Клименко Ю. Л.,

23.05.2016 першим заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Ковалів Ю. І.,

25.07.2016 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України  Бровченком Ю. П.,

26.09.2016 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Нефьодовим М. Є.,

28.11.2016 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України  Бровченком Ю. П. та першим заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Нефьодовим М. Є.

На прийоми за відповідними роз’ясненнями звернулося 60 громадян, прийнято 60 заяви;

– відповідно до наказу Міністерства економіки України від 04.06.2009 № 545 “Про підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян” забезпечено проведення особистих прийомів громадян заступниками Міністра у своїх приймальнях згідно з графіком особистого прийому громадян керівництвом Мінекономрозвитку. Останні зміні до Графіку затверджено Першим віце-прем’єр-міністром України - Міністром економічного розвитку і торгівлі України Кубівим С. І. 19.01.2017;

– щосереди здійснювався прийом громадян працівниками сектору доступу до публічної інформації та розгляду звернень громадян департаменту розвитку інформаційно – комунікаційних технологій, документообігу та електронних сервісів у громадській приймальні Міністерства. На прийом звернулося 9 осіб.

Крім того, на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109:

– у громадській приймальні Міністерства щосереди з 11:00 по 13:00 проводилась “гаряча” телефонна лінія. Протягом 2016 року проведено 50 “гарячих” телефонних ліній, на які звернулося 362 громадянина;

– щоденно функціонує телефон довіри Міністерства за телефоном 253-61-36. Протягом 2016 року на телефон довіри звернулося 259 громадян.

Більшість питань, що надходили на “гарячу” телефонну лінію та телефон довіри від громадян стосувалося питань зовнішньоекономічної діяльності, видачі ліцензій, особистого прийому громадян Міністром економічного розвитку і торгівлі України, процедури проведення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, середньоринкової вартості автомобіля, сертифікації продукції, захисту прав споживачів, тарифів на житлово-комунальні послуги, перевірки суб’єктів господарської діяльності.

У 2016 році відбулися чотири прямі телефонні лінії Кабінету Міністрів України за участю керівництва Мінекономрозвитку, а саме:

22.01.2016 ‑ заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі України Нефьодова М. Є.;

12.04.2016 ‑ директора департаменту економічної стратегії та макроекономічного прогнозування Горшкової Н. І.;

15.07.2016 ‑ заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі України Бровченка Ю. П.;

21.10.2016 ‑ заступника Міністра економічного розвитку і торгівлі України Нефьодова М. Є.


Опитування

Оцініть діяльність Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства

Результати опитування

До списку голосувань

http://freegeoip.net/json