Міністерство економіки України

Меню

Огляд торговельної політики Швейцарської Конфедерації та Князівства Ліхтенштейн

Члени СОТ в черговий раз мали можливість проаналізувати досягнення економічної, торговельної та інвестиційної політики Швейцарії та Ліхтенштейну під час проведення п’ятого спільного Огляду торговельної політики цих країн, що проходив 16 та 18 травня 2017 року у м. Женева (Швейцарська Конфедерація).

Обговорювалися два основні документи – звіти, підготовлені урядами Швейцарської Конфедерації та Князівства Ліхтенштейн (документ WT/TPR/G/355) та Секретаріатом СОТ (документ WT/TPR/S/355), а також запитання, які становили торговельний інтерес для інших країн, та відповіді на них від Швейцарії та Ліхтенштейну.

Учасники засідання відзначали стійкість економік зазначених країн у період між попереднім оглядом у 2013 році, незважаючи на наявність деяких чинників, що стримували економічний розвиток. Так, обидві країни приділяють значну роль торгівлі і, як імпортери та експортери, залежать від зовнішніх ринків, що впливає і на економічний розвиток. Маючи низький рівень безробіття, економіки Швейцарії та Ліхтенштейну продовжували зростати, хоча темпи зростання дещо уповільнилися через декілька факторів, зокрема, послаблення швейцарського франка та низький рівень підвищення продуктивності. Водночас наявність кваліфікованої робочої сили та гнучкого ринку праці, виробництво високотехнологічної продукції, акцент на дослідження, розвиток та інновації, ефективне управління та фіскальна розважливість забезпечували економічну стабільність.

Члени СОТ вітали постійну і непорушну підтримку Швейцарією та Ліхтенштейном принципів багатосторонньої торговельної системи. Відзначалося, що конструктивна діяльність цих країн спрямована на те, щоб СОТ залишалася стійкою та впливовою організацією у боротьбі з протекціонізмом. Обидві країни постійно здійснюють заходи, спрямовані на подальшу лібералізацію торгівлі, та беруть активну участь у реалізації чисельних ініціатив з розвитку торгівлі, що також передбачають намагання залучити підприємства малого та середнього бізнесу до глобальних ланцюгів створення доданої вартості. Крім того, низка укладених торговельних угод, якими керуються Швейцарія та Ліхтенштейн, зокрема через Європейську асоціацію вільної торгівлі (EFTA), доповнюють членство цих країн у СОТ.

Учасниками засідання відзначалися: відкритість та стабільність торговельного та інвестиційного режимів Швейцарії та Ліхтенштейну як щодо товарів, так і стосовно послуг; нульові або низькі тарифні ставки на несільськогосподарські товари, дотримання режиму найбільшого сприяння тощо.

Водночас, незважаючи на переважну позитивну оцінку, деякі члени СОТ висловлювали занепокоєння, що порушувалися і під час попереднього огляду торговельної політики цих країн. Так, зазначалося про особливість тарифного режиму, що базується на застосуванні специфічного мита (залежно від ваги товарів), і деякі представники делегацій повторювали свої рекомендації розглянути можливість запровадження адвалорних ставок як більш прозорого режиму. Наголошувалося також про: високий рівень внутрішньої підтримки та захисту сільськогосподарського сектору у формі високих ставок митних тарифів; існування тарифних піків на м`ясо, плодово-овочеву та молочну продукцію; використання сезонних мит та індикативних цін на імпорт; складну систему тарифного квотування; прямі платежі сільгоспвиробникам; необхідність скасування експортних субсидій для оброблених сільськогосподарських продуктів. У цьому зв’язку учасники закликали до продовження реалізації намічених реформ, орієнтованих на ринок, в аграрному секторі. Пропонувалося також сприяти розвитку конкуренції у таких секторах, як надання телекомунікаційних послуг та будівництво.

Увагу членів СОТ привертали також і інші аспекти торговельної політики, зокрема реформування режиму забезпечення безпеки харчових продуктів у Швейцарії, деякі питання технічного регулювання, застосування платежів на певні товари додатково до митних тарифів, запровадження з 1 січня 2017 року правил щодо використання зазначення про швейцарське походження товарів та послуг (“Swissness” legislation), захист авторського права у цифровому середовищі Швейцарії і т.д.

Відзначаючи стабільність торговельної політики, члени СОТ також вітали швидку ратифікацію Швейцарією та Ліхтенштейном Угоди СОТ про спрощення процедур торгівлі і створення відповідних національних комітетів, а також застосування з початку цього року знижених тарифних ставок на розширений перелік товарів в рамках багатосторонньої Угоди СОТ про інформаційні технології (ITA).  

Участь у заході представників понад 50 делегацій від членів СОТ та надання відповідей на близько 500 запитань підтвердили важливість обох країн у забезпеченні подальшого розвитку та лібералізації міжнародної торгівлі.

Мінекономрозвитку України разом із зацікавленими центральними органами виконавчої влади також було підготовлено письмові запитання до Швейцарії та Ліхтенштейну, про які було зазначено у виступі представника України під час засідання.

Закриваючи засідання, Глава Органу СОТ з огляду торговельної політики висловив сподівання, що Швейцарія та Ліхтенштейн врахують результати цього огляду для подальшого покращення їх торговельних та інвестиційних режимів, які і в даний час в цілому є достатньо відкритими.

Підписка на новини

https://freegeoip.net/json