Головна » Громадськості » Звернення громадян » Інформація про роботу зі зверненнями громадян

Календар подій

22
Вересня
Назад Вперед
Пн Вт С Чт Пт Сб Н
2 3 4 5 6 7 8
30 1 2 3 4 5 6
Переглянути за період:
з
по

Підписка на новини

E-mail
Аналітична записка про стан роботи зі зверненнями громадян у 2015 році
10.05.2016 | 17:27 | Департамент розвитку інформаційно-комунікаційних технологій, документообігу та електронних сервісів

Відповідно до Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” та на виконання доручення Кабінету Міністрів України від 30.12.2003 № 85516 щодо роботи зі зверненнями громадян, у 2015 році Міністерством вживалися заходи для підвищення ефективності роботи із забезпечення всебічного розгляду звернень громадян та порушених у них проблем, оперативного їх вирішення, задоволення законних прав та інтересів громадян.

У 2015 році у Мінекономрозвитку було на виконанні 1994 звернень громадян, з них перейшло з попереднього року 99 звернень.

Протягом 2015 року до Мінекономрозвитку надійшло 1895 звернень, з них:

  • поштою від громадян – 742;
  • на особистому прийомі – 30;
  • через органи влади – 100;
  • від Верховної Ради України – 23;
  • від Адміністрації Президента України – 89;
  • від Кабінету Міністрів України – 386;
  • від інших органів, установ та організацій – 525.

Довідково: у 2014 році до Мінекономрозвитку надійшло 1405  звернень, з них: 398 звернень (або 28 %) було переадресовано Мінекономрозвитку Верховною Радою України, Адміністрацією Президента України, Кабінетом Міністрів України.

Законом України “Про внесення змін до Закону України “Про звернення громадян” щодо електронного звернення та електронної петиції” передбачається надходження до органів державної влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності, об’єднань громадян або посадових осіб,  до повноважень яких належить вирішення порушених у зверненнях питань, електронного звернення.

На офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку було розміщено рубрику “Електронне звернення”, за допомого якої до Мінекономрозвитку може бути надіслане електронне звернення. Так протягом звітнього періоду через зазначений ресурс  до Мінекономрозвитку надійшло 78 електронних звернень.

Слід зазначити, що від державної установи “Урядовий контактний центр” до Мінекономрозвитку у 2015 році надійшло 968 звернень, у тому числі:

  • надіслано за належністю (як такі, що не відносяться до компетенції Мінекономрозвитку) – 422;
  • не підлягало розгляду, як такі що не містили зворотної адреси або мали інформаційний характер – 23;
  • опрацьовано та надано відповідь – 518;
  • на розгляді залишилось (строк виконання яких припадає на січень
    2016 року) – 5.

Серед звернень, що надійшли до Мінекономрозвитку, було:

  • індивідуальних – 1765;
  • колективних – 111;
  • анонімних – 19.

За видами звернень у 2015 році до Мінекономрозвитку надійшло:

  • пропозицій – 222;
  • заяв (клопотань) – 1559;
  • скарг – 114.

За звітний період до Мінекономрозвитку надійшли звернення від таких категорій громадян:

  • інвалідів II групи – 54;
  • осіб, що потерпіли від Чорнобильської катастрофи – 24;
  • дітей війни – 23;
  • ветеранів праці – 22;
  • інвалідів III групи – 19;
  • багатодітних сімей – 8;
  • інвалідів I групи – 7;
  • інвалідів війни – 6;
  • учасників ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС – 3;
  • учасників бойових дій – 2;
  • інвалідів Великої Вітчизняної війни – 1.

За соціальним станом протягом 2015 року до Мінекономрозвитку надійшли звернення від:

  • пенсіонерів – 233;
  • підприємців – 127;
  • робітників – 85;
  • працівників бюджетної сфери – 43;
  • безробітних – 25;
  • учнів, студентів – 10;
  • державних службовців – 8;
  • військовослужбовців ‑ 2;
  • не визначені – 1362.

За ознакою надходження протягом 2015 року було:

  • первинних – 1244;
  • повторних – 411;
  • дублетних – 86;
  • неодноразових – 54;
  • масових ‑ 100.

Найчастіше причиною повторних звернень є виникнення у заявника нових питань, уточнення щодо отриманих відповідей. З метою запобігання надходження повторних звернень від громадян фахівцями Мінекономрозвитку у межах компетенції надаються ґрунтовні відповіді, а також висновки щодо актуальності пропозицій заявників.

На виконання доручення Прем’єр-міністра України від 25.02.2015 № 7993/0/1-15, було утворено комісію з проведення службового розслідування щодо неналежного виконання службових обов’язків Головою Державної фіскальної служби України Білоусом І. О., його першим заступником
Хоменком В. П. та заступником Макаренком А. В. Масові звернення стосувались питань у сфері справляння податків і зборів, порядку їх адміністрування органами Державної фіскальної служби України, які було розглянуто та враховано в роботі вищезазначеної комісії.

У звітному періоді у Мінекономрозвитку розглянуто 1863 звернення (98 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Мінекономрозвитку у 2015 році), на розгляді залишилося 32 звернення (2 %). За результатами розгляду, зокрема:

  • вирішено позитивно – 73;
  • надано роз’яснення – 1579;
  • повернуто авторові на підставі статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян” – 12;
  • надіслано за належністю відповідно до статті 7 Закону України “Про звернення громадян” – 129;
  • не підлягало розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян” – 70.

Звернення, повернені відповідно до статей 5 і 7 Закону України “Про звернення громадян”, надійшли як електронні звернення без зазначення місця проживання заявників.

Звернення, які не підлягали розгляду відповідно до статей 8 і 17 Закону України “Про звернення громадян”, не містили зворотньої адреси або попереднє звернення було вирішено по суті.

Основною причиною надходження звернень, що в подальшому пересилаються Мінекономрозвитку за належністю, є необізнаність громадян у сфері функціональних повноважень та завдань центральних органів виконавчої влади.

З метою ознайомлення громадян з діяльністю Мінекономрозвитку та поліпшення якості роботи зі зверненнями громадян на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку в мережі Інтернет здійснюється регулярне розміщення інформації щодо особистих прийомів громадян керівництвом Мінекономрозвитку, розкладу роботи громадської приймальні, графіку та порядку особистого прийому громадян керівництвом Мінекономрозвитку, розпорядку та номерів телефонів, за якими працює “гаряча” телефонна лінія, телефон довіри Мінекономрозвитку.

У приміщенні громадської приймальні Мінекономрозвитку на стенді “Економічний розвиток України” постійно оновлюються матеріали про діяльність Мінекономрозвитку, показники про досягнення у сфері соціально-економічного розвитку держави.

З метою оптимізації термінів розгляду звернень громадян, які не потребують додаткового вивчення та перевірок, відповіді на них надаються не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Постійно ведеться моніторинг строків виконання звернень, також з працівниками проводиться роз’яснювальна робота щодо строків виконання та дотримання вимог законодавства щодо звернень громадян.

Звернення громадян протягом зазначеного періоду розглянуто у такі терміни:

до 15 днів – 1375 звернень (73 % від загальної кількості звернень, що розглянуто у Мінекономрозвитку протягом 2015 року);

до 30 днів – 392 звернення (21 %);

з порушенням терміну – 96 звернень (6 %).

З метою усунення подальшого порушення термінів виконання звернень (перевищення терміну більше ніж 30 днів), проведено роз’яснювальну роботу з працівниками Мінекономрозвитку щодо дотримання вимог Закону України “Про звернення громадян”.

Протягом 2015 року до Мінекономрозвитку надійшло 864 звернення з питань економічної, цінової, інвестиційної, зовнішньоекономічної, регіональної політики та будівництва, підприємництва (45,6 % від загальної кількості звернень, що надійшли до Мінекономрозвитку у 2015 році), зокрема:

  • регуляторної політики, внутрішньої торгівлі, захисту внутрішнього ринку, прав споживачів – 286 (15,1 %);
  • економічної стратегії, державних цільових програм, пропозиції щодо виходу економіки України із кризового стану – 177 (9,3 %);
  • цінової і тарифної політики, контролю цін – 159 (8,4 %);
  • зовнішньоекономічної політики, ліцензування – 84 (4,4 %);
  • інвестиційної політики, раціоналізаторських пропозицій – 64 (3,4 %);
  • процедури державних закупівель – 43 (2,3 %);
  • власності і банкрутства – 28 (1,5 %);
  • співробітництва з СОТ, Європейським Союзом, з країнами СНД, міжнародними фінансовими організаціями – 21 (1,1 %);
  • розвитку регіонів, газифікації – 2 (0,1 %).

Крім того, 54,4 % звернень надійшли з питань:

  • праці і заробітної плати – 298 (15,6 %);
  • діяльності центральних органів виконавчої влади – 237 (12,5 %);
  • забезпечення дотримання законності та охорони правопорядку, реалізації прав і свобод громадян – 111 (5,9 %);
  • промислової політики – 96 (5,1 %);
  • фінансової, податкової, митної політики – 71 (3,7 %);
  • діяльності місцевих органів виконавчої влади – 66 (3,5 %);
  • соціального захисту – 34 (1,8 %);
  • культури та культурної спадщини, туризму – 33 (1,7 %);
  • житлової політики – 19 (1 %);
  • освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності – 16 (0,8 %);
  • комунального господарства – 14 (0,7 %);
  • екології та природних ресурсів – 9 (0,5 %);
  • аграрної політики і земельних відносин – 6 (0,3 %);
  • обороноздатності, суверенітету, міждержавних і міжнаціональних відносин – 5 (0,3 %) ;
  • охорони здоров’я – 5 (0,3 %);
  • транспорту і зв’язку – 4 (0,2 %);
  • державного будівництва, адміністративно-територіального устрою – 3 (0,2 %);
  • діяльності об’єднань громадян, релігії та міжконфесійних відносини ‑ 3 (0,2 %);
  • інші – 1 (0,1 %).

Порівняльний аналіз змісту звернень, що надійшли до Міністерства протягом 2014 року та 2015 років, свідчить про зменшення кількості звернень громадян щодо процедури державних закупівель (зменшилось на 15 звернень, тобто на 25 %), освіти, наукової, науково-технічної, інноваційної діяльності та інтелектуальної власності (на 5 звернень, тобто на 24 %).

Порівняно з 2014 роком у 2015 році зросла кількість звернень, в яких порушувалися питання цінової і тарифної політики, контролю цін (зросло на 100 звернень, тобто на 63 %), інвестиційної політики, раціоналізаторських пропозицій (на 39 звернень, тобто на 61 %), діяльності центральних органів виконавчої влади (на 125 звернень, тобто на 53 %), культури та культурної спадщини, туризму(на 30 звернень, тобто на 91 %).

У 2015 році звернення надійшли з наступних регіонів України:

  • м. Києва – 621 (32,8 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2015 року);
  • Кіровоградської обл. – 142 (7,5 %);
  • Дніпропетровської обл. – 132 (7 %);
  • Харківської обл. – 128 (6,8 %);
  • Київської обл. – 126 (6,6 %);
  • Львівської обл. – 84 (4,4 %);
  • Запорізької обл. – 81 (4,3 %);
  • Одеської  обл. – 77 (4,1 %);
  • Полтавської обл. – 61 (3,2 %);
  • Івано-Франківської обл. – 35 (1,8 %);
  • Сумської обл. – 33 (1,7 %);
  • Донецької обл. – 32 (1,7 %);
  • Тернопільської обл. – 30 (1,6 %);
  • Вінницької обл. – 29 (1,5 %);
  • Хмельницької обл. – 28 (1,5 %);
  • Закарпатської, Херсонської та Черкаської обл. ‑ по 27 (по 1,4 %);
  • Луганської обл. – 26 (1,4 %);
  • Чернівецької та  Чернігівської обл. – по 20 (по 1,1 %);
  • Житомирської обл. – 17 (0,9 %);
  • Миколаївської обл. – 15 (0,8 %);
  • Рівненської обл. – 14 (0,7 %);
  • Волинської обл. – 8 (0,4 %);
  • Автономної Республіки Крим – 5 (0,3 %);
  • м. Севастополя – 1 (0,1 %).

З-за кордону до Міністерства протягом зазначеного періоду надійшло 10 звернень (0,5 % від загальної кількості, що надійшли до Міністерства у 2015 році).

Без зазначення адреси надійшло 39 звернень (2 %).

Довідкові графічні матеріали додаються

На виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109 “Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування” забезпечено постійний контроль за розглядом звернень громадян та наданням відповідей на них, проводиться аналіз стану розгляду звернень у Міністерстві.

Міністерством економічного розвитку і торгівлі України постійно здійснюються заходи, спрямовані на оперативне вирішення проблемних питань громадян, а саме:

– на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2010 № 924 “Про організацію особистого прийому громадян у Кабінеті Міністрів України” забезпечено проведення особистого прийому громадян Міністром економічного розвитку і торгівлі України у приймальні громадян Кабінету Міністрів України. Прийоми проводились 26.01.2015 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Веремієм І. Г., 23.03.2015 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Нефьодовим М. Є., 25.05.2015, 27.07.2015, 28.09.2015 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України Коржом Р. А., 21.11.2015 заступником Міністра економічного розвитку і торгівлі України – Торговим представником України Микольською Н. Я.

На прийоми за відповідними роз’ясненнями звернувся 81 громадянин, прийнято 78 заяв;

– відповідно до наказу Міністерства економіки України від 04.06.2009 № 545 “Про підвищення ефективності роботи зі зверненнями громадян” забезпечено проведення особистих прийомів громадян заступниками Міністра у своїх приймальнях згідно з графіком особистого прийому громадян керівництвом Міністерства. Графік затверджено Міністром економічного розвитку і торгівлі України А. Абромавичусом 24.04.2015;

– щосереди та щоп’ятниці здійснювався прийом громадян працівниками відділу доступу до публічної інформації та розгляду звернень громадян департаменту документального забезпечення у громадській приймальні Міністерства. На прийом звернулось 3 особи.

Крім того, на виконання Указу Президента України від 07.02.2008 № 109:

– у громадській приймальні Міністерства щосереди з 11.00 по 13.00 проводилась “гаряча” телефонна лінія. Протягом 2015 року проведено 51 “гаряча” телефонна лінія, на які звернулось 439 громадян;

– щоденно функціонує телефон довіри Міністерства за телефоном 253-61-36. Протягом 2015 року на телефон довіри звернулось 367 громадян.

Більшість питань, що надходили на “гарячу” телефонну лінію та телефон довіри від громадян стосувалося питань зовнішньоекономічної діяльності, особистого прийому громадян Міністром економічного розвитку та торгівлі України, процедури проведення закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, захисту прав споживачів, повірки лічильників, видачі ліцензій на експорт та імпорт, цін на товари, перевірки підприємств, визначення середньоринкової вартості автомобіля.

– на офіційному веб-сайті Міністерства забезпечено роботу Інтернет-ресурсу “Зворотний зв’язок”. До зазначеного Інтернет-ресурсу у 2015 році надійшло та надано відповіді на 93 звернення.


Опитування

Оцініть діяльність Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства

Результати опитування

До списку голосувань

http://freegeoip.net/json