Міністерство економіки України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Листи очікувань власника суб’єктів господарювання державного сектору економіки, функції з управління якими здійснює Кабінет Міністрів України
- Питома вага державного сектору в економіці
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Програма з підготовки публічних інвестиційних проєктів, що реалізується Агенцією ДПП за підтримки Світового банку
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проєктами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проєктів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проєктів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проєктів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проєктів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проєкти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Висновки щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про Всеосяжне економічне партнерство між Урядом України та Урядом Об’єднаних Арабських Еміратів
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Інформація щодо участі України в роботі засідання Комітету СОТ з питань сільського господарства (24–25 березня 2025 року)
07.05.2025 | 10:28 | Департамент торговельних угод та розвитку експорту111-те офіційне засідання Комітету СОТ з питань сільського господарства (далі – Комітет) відбулось 24 – 25 березня 2025 року в м. Женеві (Швейцарська Конфедерація) у гібридному форматі.
Під час зазначеного засідання Комітету було порушено 207 питань щодо нотифікацій членів СОТ та виконання членами СОТ зобовʼязань за Угодою про сільське господарство. Питання, які були порушені вперше, стосувалися австралійської програми харчування, ініціативи Бразилії щодо сільського розвитку, програм підтримки фермерських господарств і молочних продуктів Канади, підтримки Індією виробників цукру та зміни тарифів на віскі, політики підтримки фермерських господарств Індонезії, політики Японії зі скорочення викидів вуглецю та закупівлі добрив, фінансової допомоги фермерам Парагваю, виплат фермерам Швейцарії, заходів Таїланду щодо списання боргів і підтримку рису, системи оподаткування та ціноутворення в Туреччині, схеми підвищення продуктивності у Великій Британії, а також застосованих тарифів і численних програм підтримки фермерів США.
У рамках обговорення пункту порядку денного 1.А “Питання, що стосуються виконання зобовʼязань за програмою реформ” делегації ЄС, Канади, Великої Британії, Австралії, Нової Зеландії, Норвегії та Японії засудили російську збройну агресію проти України, підтримали територіальну цілісність та суверенітет України, висловили готовність підтримувати населення України та її сільськогосподарський сектор та закликали рф вивести свої війська з території України.
Представниця делегації України виголосила виступ, у якому зазначила про серйозне та системне занепокоєння щодо використання Росією Комітету СОТ з питань сільського господарства для поширення дезінформації щодо впливу російської військової агресії проти України на світові сільськогосподарські ринки та сектор сільського господарства України. Представниця делегації України поінформувала членів СОТ про систематичні атаки російських військ на іноземні судна, залучені до експорту аграрної продукції з України, та наслідки збройної агресії Росії проти України для галузі сільського господарства України і зовнішньої торгівлі України. Вона зазначила, що Росія цілеспрямовано перешкоджає доставці сільськогосподарської продукції на світові ринки, що є важливою складовою глобальної продовольчої безпеки. Крім того, представниця української делегації продовжила інформування членів СОТ про зусилля, які спрямовуються українським урядом для очищення сільськогосподарських земель, та вкотре зазначила про факти викрадення Росією зерна з тимчасово окупованих територій України.
Україна разом з іншими співавторами порушили питання щодо обмежень на експорт пшениці та рису, які застосовуються Індією з середини 2022 року, та обмежень на імпорт пшениці та експорт пшеничної муки, запровадженими Пакистаном у червні 2024 року. Представники обох згаданих членів СОТ не надали відповіді по суті порушених питань.
Під час розгляду пункту порядку денного 1.В “Огляд нотифікацій”, представниця української делегації надала відповіді на запитання ЄС стосовно нотифікацій України з внутрішньої підтримки G/AG/N/UKR/58 і G/AG/N/UKR/59. Відповідно до запиту ЄС представниця української делегації надала інформацію стосовно програм державної підтримки, доступних сектору ягідництва України на поточний момент, критеріїв надання такої підтримки, впливу державних програм на виробництво ягід в Україні у площах та тоннах та їх експорт. Крім того, вона зробила уточнення стосовно переліку програм підтримки ягідництва, що охоплюються зобовʼязаннями України з внутрішньої підтримки.
У рамках розгляду пункту порядку денного 2 “Інші питання, що належать до компетенції Комітету” члени розглянули, серед іншого, такі питання: перегляд списку членів СОТ, що розвиваються, які є нетто-імпортерами продовольства (G/AG/5/Rev.12), імплементація Декларації міністрів щодо експортної конкуренції (WT/MIN(13)/40 − WT/L/915), виконання Домовленості про положення щодо адміністрування тарифних квот на сільськогосподарську продукцію у розумінні статті 2 Угоди про сільське господарство (WT/MIN(13)/39 – WT/L/914), подальша робота з імплементації звіту і рекомендацій робочої групи на виконання параграфу 8 Декларації міністрів про надзвичайне реагування на відсутність продовольчої безпеки (G/AG/38).
Члени СОТ не змогли досягти консенсусу стосовно перегляду списку членів СОТ, що розвиваються, які є нетто-імпортерами продовольства (G/AG/5/Rev.12), попри те, що відповідно до мандату (G/AG/3), такий перегляд має здійснюватися на кожному березневому засіданні Комітету. Таким чином, процедуру перегляду не було формально завершено. При цьому, перелік у документі G/AG/5/Rev.12 вважається чинним.
Голова Комітету повідомила про прийняття у грудні 2024 року рішення стосовно формату нотифікації з експортної конкуренції (G/AG/2/Add.2) та звіту за результатами третього трирічного огляду дії Рішення Найробі (G/AG/39) у форматі ad referendum.
Під час 111-го офіційного засідання члени СОТ ухвалили рішення щодо оновлення форми нотифікації МА:1 (G/AG/2/Add.3), яке покликане забезпечити моніторинг виконання членами СОТ Домовленості про положення щодо адміністрування тарифних квот на сільськогосподарську продукцію у розумінні статті 2 Угоди про сільське господарство (WT/MIN(13)/39 – WT/L/914) шляхом включення додаткових вимог до подання інформації до відповідної форми нотифікації.
Члени СОТ заслухали оновлені звіти Всесвітньої продовольчої програми (WFP), Міжнародної ради по зерну (IGC) і Світового банку щодо останніх подій у сфері продовольчої безпеки та сільського господарства. Представник WFP підкреслив, що конфлікти залишаються основною причиною відсутності продовольчої безпеки у світі. Інші чинники, такі як зміна клімату, економічна нестабільність, зростання цін на продукти харчування та знецінення валюти, продовжують впливати на постачання продуктів харчування в країнах, що розвиваються. Представник IGC спрогнозував рекордне виробництво зерна та глобальне відновлення торгівлі зерном у 2025 – 2026 роках завдяки високому попиту з боку країн Азії та Африки, а також іншим позитивним ринковим тенденціям. Він також окреслив поточні зусилля організації щодо покращення та стандартизації статистики торгівлі рисом шляхом кращої класифікації типів рису у світовій торгівлі. Крім того, він поінформував членів СОТ про розробку інтерактивної інформаційної панелі щодо торгівлі зерновими, спрямованої на відстеження змін на ринку та вдосконалення стратегій продовольчої безпеки для країн, що розвиваються, які є нетто-імпортерами продовольства. Представник Світового банку наголосив на критичному стані глобальної продовольчої безпеки та зазначив, що за оцінками 713 – 757 мільйонів людей у світі недоїдають.
Голова Комітету високо оцінила зусилля членів із впровадження звіту і рекомендацій робочої групи на виконання параграфу 8 Декларації міністрів про надзвичайне реагування на відсутність продовольчої безпеки (G/AG/38). Зокрема, вона відзначила прийняття Комітетом рішення щодо прозорості у сфері експортної конкуренції (G/AG/2/Add.2). Деякі члени СОТ підкреслили необхідність активізації зусиль з перетворення рекомендацій на конкретні дії.
Комітет СОТ з питань сільського господарства – орган у системі СОТ, підзвітний Раді з питань торгівлі товарами. Головне завдання: здійснення нагляду за виконанням Угоди про сільське господарство, надання членам СОТ можливості консультуватися з питань, пов'язаних із виконанням зобов’язань в СОТ, а також подавати запити щодо політики членів СОТ у сфері сільського господарства.