Міністерство економіки,
довкілля та сільського господарства України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Листи очікувань власника суб’єктів господарювання державного сектору економіки, функції з управління якими здійснює Кабінет Міністрів України
- Питома вага державного сектору в економіці
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Програма з підготовки публічних інвестиційних проєктів, що реалізується Агенцією ДПП за підтримки Світового банку
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проєктами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проєктів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проєктів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проєктів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Розвиток людського капіталу та соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проєктів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проєкти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Висновки щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про Всеосяжне економічне партнерство між Урядом України та Урядом Об’єднаних Арабських Еміратів
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Інформація щодо здійснення Мінекономіки державної регуляторної політики у І півріччі 2025 року
11.07.2025 | 09:06 | Департамент регуляторної політики та підприємництваПротягом І півріччя 2025 року підготовка проєктів регуляторних актів Мінекономіки здійснювалась відповідно до вимог, визначених Законом України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» (далі – Закон) в умовах правового режиму воєнного стану на всій території України відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 та Закону України «Про правовий режим воєнного стану».
Щодо планування діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів у сфері господарської діяльності протягом І півріччя 2025 року (дотримання принципу передбачуваності та послідовності)
Підготовка проєктів регуляторних актів здійснювалося відповідно до Плану діяльності з підготовки проєктів регуляторних актів у сфері господарської діяльності на 2025 рік (далі – План), затвердженого наказом Мінекономіки від 04.12.2024 № 27492, який розміщено на офіційному вебсайті Міністерства.
Згідно із Планом на 2025 рік було заплановано розробку 3 законопроєктів, 3 проєктів постанов Кабінету Міністрів України та 13 проєктів наказів Мінекономіки, всього 19 проєктів.
Разом з тим, на виконання низки доручень Кабінету Міністрів України та з метою реалізації окремих положень прийнятих законів України Мінекономіки здійснювало розроблення проєктів регуляторних актів, які були включені до Плану додатково, зокрема:
9 проєктів постанов Кабінету Міністрів України,
15 проєктів наказів Міністерства.
За результатами опрацювання, у звітному періоді:
видано 4 накази Мінекономіки:
від 31.12.2024 № 28558 «Про затвердження Типової форми державного контракту (договору) поставки та закладення матеріальних цінностей до державних резервів», зареєстрований в Мін’юсті 24.07.2024 за № 1110/42455;
від 23.05.2025 № 2519 «Про внесення зміни до пункту 15 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі», зареєстрований в Мін’юсті 06.06.2025 за № 878/44284;
від 26.05.2025 № 2521 «Про внесення змін до наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 20 листопада 2018 року № 1707», зареєстрований в Мін’юсті 09.06.2025 за № 883/44289;
від 13.06.2025 № 2640 «Про внесення змін до наказу Міністерства економіки України від 26 травня 2025 року № 2521», зареєстрований в Мін’юсті 17.06.2025 за № 930/44336;
прийнято 5 постанов Кабінету Міністрів України:
від 07.03.2025 № 258 «Про внесення змін до Порядку сплати зборів за дії, пов’язані з охороною прав на об’єкти інтелектуальної власності»;
від 21.01.2025 № 58 «Деякі питання реалізації положень Закону України «Про державні резерви» щодо формування державних резервів»;
від 21.02.2025 № 273 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 22 серпня 2023 р. № 893»;
від 18.03.2025 № 305 «Про затвердження типових форм договорів відповідального зберігання та резервування матеріальних цінностей державного матеріального резерву»;
від 21.05.2025 № 585 «Про внесення змін до Порядку набуття та втрати статусу сирітських творів, фонограм, відеограм та зафіксованих у них виконань, умов їх дозволеного використання та ведення реєстру»;
а також прийнято розпорядження Кабінету Міністрів України від 08.04.2025 № 317 «Про скасування деяких наказів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади» щодо скасування наказів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади з метою дерегуляції господарської діяльності.
Положення проєктів регуляторних актів, розробником яких є Мінекономіки, спрямовані на вирішення наступних питань:
скасування інструментів державного регулювання, які втратили актуальність, не виправдано застосовуються та засмічують регуляторне поле, забезпечення чіткого і прозорого регулювання, розвитку підприємницької діяльності;
забезпечення приведення у відповідність з нормами ЄС положень законодавства щодо охорони прав на комерційну таємницю;
правове врегулювання питань щодо здійснення прямих іноземних інвестицій у операторів критичної інфраструктури, суб’єктів господарювання, які здійснюють користування надрами, мають стратегічне значення для сталого розвитку економіки та обороноздатності держави;
забезпечення формування раціональної структури експорту та імпорту окремих видів товарів;
удосконалення процедури видачі Мінекономіки ліцензій на імпорт та експорт товарів, а також спеціальних ліцензій на імпорт в Україну товарів, щодо яких Міжвідомчою комісією з міжнародної торгівлі прийнято рішення щодо запровадження спеціальних заходів;
установлення єдиних вимог, обумовлених агресивною війною російської федерації проти України, для суб’єктів господарювання щодо безпечної експлуатації всіх типів електроустановок та електрообладнання;
установлення вимог щодо безпеки та здоров’я працівників під час розробки нафтових і газонафтових родовищ: загальних – до виробництв нафтогазового комплексу України та обов’язкових – для суб’єктів господарювання, які використовують найману працю, на нафтових і газонафтових родовищах;
забезпечення ефективного механізму виявлення фактів порушення законодавства про працю; підвищення рівня чисельності офіційно працевлаштованих працівників, сприяння збільшенню надходжень до державного бюджету та бюджету Пенсійного фонду України;
забезпечення збільшення конкуренції на ринку праці та підвищення мотивації найманих робітників, розширення можливості застосування праці, яка потребує додаткового облаштування;
урегулювання процедури державної реєстрації авторського права і договорів, які стосуються майнових прав на твір;
урегулювання процедури складання, подання та проведення експертизи заявок на компонування напівпровідникових виробів;
збільшення кількості суб’єктів підприємництва, що здійснюють діяльність у сфері дошкільної освіти, що передбачає діяльність дошкільних закладів (ясла, дитячий садок з повним днем перебування дітей);
забезпечення приведення у відповідність з нормами ЄС положень законодавства щодо одиниць вимірювання;
актуалізація методик повірки та удосконалення норм часу, необхідного для проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації;
підвищення ефективності проведення закупівель з використанням електронного каталогу, створення правових умов для забезпечення єдиного підходу до проведення оцінки тендерних пропозицій/пропозицій, поданих учасниками процедури закупівель/постачальників в електронному каталозі;
стимулювання підприємницької діяльності в регіонах, які зазнали/зазнають втрат унаслідок бойових дій, обстрілів, ракетних атак тощо.
Щодо дотримання принципу прозорості та врахування громадської думки
З метою забезпечення прав суб’єктів господарювання та громадськості на участь у здійсненні регуляторної діяльності проєкти регуляторних актів разом із супроводжуючими документами оприлюднюються для обговорення та одержання пропозицій і зауважень на офіційному вебсайті Мінекономіки.
Також на офіційному вебсайті Мінекономіки розміщується інформація про стислий виклад змісту проєкту регуляторного акта, поштову та електронну адресу Мінекономіки, інформацію про спосіб оприлюднення проєкту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу (далі – АРВ), інформацію про строк, протягом якого приймаються зауваження та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань, спосіб надання фізичними та юридичними особами, їх об’єднаннями зауважень та пропозицій. Передбачається можливість надання громадськістю коментарів, зауважень та пропозицій до проєктів регуляторних актів, які опрацьовуються та, у разі доцільності, враховуються структурними підрозділами Мінекономіки.
Пропозиції та зауваження, що надходять в електронній формі централізовано приймаються відповідним структурним підрозділом Мінекономіки та направляються для опрацювання до профільних департаментів. Строк обговорення проєктів регуляторних актів, відповідно до вимог статті 9 Закону, становить не менше одного місяця та не більшим ніж три місяці з дня оприлюднення проєкту та відповідного АРВ.
Щодо якості підготовки АРВ
Якість підготовки АРВ регуляторного акта забезпечується завдяки застосуванню адекватних вимірювань та числових показників згідно із методикою здійснення АРВ, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта» (далі – постанова № 308), з обов’язковим дотриманням чіткого алгоритму обрахунку фактичних витрат для малих та мікропідприємств (М-Тест).
Проєкти регуляторних актів Мінекономіки супроводжуються АРВ відповідно до вимог законодавства та методики, Міністерство залучає заінтересованих стейкхолдерів до розробки регуляторних актів, проводить обговорення проблемних питань з асоціаціями підприємців, використовує статистичні дані для обрахунку прогнозованих витрат та вигоди дії проєкту акта тощо.
На виконання вимог Закону для погодження до уповноваженого органу разом з проєктом регуляторного акта подаються АРВ цього проєкту та копія оприлюдненого повідомлення про оприлюднення проєкту з метою одержання зауважень і пропозицій.
Щодо забезпечення відкритості та систематизації регуляторних актів
На виконання вимог статей 12, 13 Закону спільно з Офісом ефективного регулювання супроводжується Перелік регуляторних актів Мінекономіки (далі – Перелік), який розміщено на офіційному вебсайті Міністерства в рубриці «Діяльність», розділі «Регуляторна діяльність».
Оновлення і наповнення Переліку регуляторними актами разом із АРВ та звітами про відстеження результативності регуляторного акта забезпечує наступність у регуляторній діяльності, надає можливість вчасно переглядати акти та вносити до них зміни у разі необхідності. Водночас Перелік є однією з форм ефективного обміну інформацією про регуляторну діяльність між розробниками і громадськістю, яка маючи до нього доступ, може впливати на регуляторну діяльність Мінекономіки, надаючи коментарі, пропозиції та зауваження.
Також з метою належної реалізації державної регуляторної політики та забезпечення принципу прозорості, залучення громадськості до регуляторної діяльності на офіційному вебсайті Мінекономіки функціонують інформаційні підрозділи, зокрема:
нормативно-правове поле,
розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики,
реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності,
повідомлення про оприлюднення проєктів регуляторних актів,
звіти про відстеження результативності регуляторних актів,
проєкти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи,
дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності,
які постійно наповнюються та актуалізуються.
Щодо відстеження результативності дії регуляторних актів
Відповідно до вимог статей 10, 13, 26 Закону та постанови № 308 стосовно кожного регуляторного акта послідовно здійснюються базове, повторне та періодичне відстеження його результативності.
План-графік здійснення у 2025 році заходів з відстеження результативності власних регуляторних актів та актів Кабінету Міністрів України, розробником яких було Мінекономіки (далі – План-графік) із змінами до нього, затверджено 27.12.2024 та розміщено на офіційному вебсайті Міністерства в рубриці «Діяльність», розділі «Регуляторна діяльність».
Відстеження результативності регуляторних актів включає:
- виконання заходів з відстеження результативності;
- підготовку та оприлюднення звіту про відстеження результативності.
Згідно із Планом-графіком на 2025 рік із змінами до нього Мінекономіки заплановано у 2025 році здійснити 61 захід з відстеження результативності регуляторних актів.
З метою оцінки стану впровадження регуляторного акта та досягнення цим актом цілей, задекларованих при його прийнятті, протягом І півріччя 2025 року Мінекономіки здійснено заходи з відстеження результативності 26 регуляторних актів, за результатами яких підготовлено:
5 звітів про базове, 1 звіт про повторне, 4 звіти про періодичне відстеження наказів Мінекономіки,
6 звітів щодо базових, 6 звітів щодо повторного та 4 звіти щодо періодичного відстеження постанов Кабінету Міністрів України.
Звіти про відстеження результативності регуляторних актів оприлюднювались на офіційному вебсайті Мінекономіки в рубриці «Діяльність», розділі «Регуляторна діяльність».
Підсумовуючи викладене, протягом І півріччя 2025 року регуляторна діяльність Мінекономіки здійснювалась відповідно до принципів державної регуляторної політики та була спрямована на вдосконалення та спрощення правового регулювання господарських відносин, підтримку з боку держави вітчизняного підприємництва та зменшення втручання державних органів у діяльність суб’єктів господарювання, особливо у період воєнного стану в Україні.