Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Листи очікувань власника суб’єктів господарювання державного сектору економіки, функції з управління якими здійснює Кабінет Міністрів України
- Питома вага державного сектору в економіці
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Програма з підготовки публічних інвестиційних проєктів, що реалізується Агенцією ДПП за підтримки Світового банку
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проєктами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проєктів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проєктів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проєктів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Розвиток людського капіталу та соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проєктів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проєкти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Висновки щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про Всеосяжне економічне партнерство між Урядом України та Урядом Об’єднаних Арабських Еміратів
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
У Світовій організації торгівлі (далі – СОТ) 30 червня та 2 липня 2025 року було проведено засідання, присвячене восьмому Огляду торговельної політики Норвегії, що надало можливість членам СОТ поглибити своє розуміння основних змін торговельного, економічного та інвестиційного режимів Норвегії за період між попереднім Оглядом, проведеним у 2018 році.
Розглядалися два основні документи – звіти, підготовлені Урядом Королівства Норвегія та Секретаріатом СОТ (документи WT/TPR/G/473 і WT/TPR/S/473), а також письмові запитання інших членів СОТ. Всього Норвегії було завчасно направлено понад 400 письмових запитань від 28 членів СОТ, а безпосередньо під час засідання в обговоренні взяли участь представники 42 делегацій, у тому числі й України.
Учасники засідання відзначали стійкість економіки Норвегії, її швидке відновлення після негативного впливу пандемії COVID-19 та інших глобальних потрясінь, згадували про високий рівень життя та розвинену систему соціального забезпечення. Так, у 2024 році ВВП Норвегії збільшився на 0,2 відсотка у порівнянні з попереднім роком (до 483,8 млрд доларів США). Середній обсяг ВВП на душу населення, чисельність якого становить 5,5 млн осіб, склав майже 88,0 тис. доларів США, що є одним із найвищих показників у світі. Нерівність у доходах залишається відносно низькою, частково завдяки високому рівню зайнятості чоловіків та жінок та мінімальному гендерному розриву в оплаті праці. Зазначалося, що досягненню таких результатів сприяла зважена макроекономічна політика Норвегії, зокрема відповідальне та стратегічне управління доходами, отриманими від продажу нафти та газу. При цьому було відзначено внесок Норвегії у забезпечення енергетичної безпеки Європи.
Слід також зазначити, що у контексті глобального енергетичного переходу Уряд Норвегії приділяє значну увагу поступовій диверсифікації торгівлі та перерозподілу ресурсів з нафтогазового сектору до інших високопродуктивних секторів. Норвегія інтегрує питання запобігання зміні клімату та охорони довкілля в основу формування будь-якої своєї політики, зокрема і торговельної. З цією метою визначено дев’ять “зелених” пріоритетних секторів Норвегії, важливих з точки зору подальшого промислового розвитку, включаючи офшорну вітроенергетику, виробництво водню, акумуляторів, уловлювання вуглецю, сонячну енергетику, “зелене” судноплавство та енергоефективне виробництво.
Екологічна політика Норвегії викликала значний інтерес членів СОТ. У цьому зв’язку згадувався високий рівень амбіцій Норвегії щодо досягнення цілей скорочення викидів вуглецю, у тому числі за допомогою торгівлі. Зазначалося про використання “кліматичних та екологічних” критеріїв у державних закупівлях, застосування “екологічних” податків тощо. Багато членів СОТ, зокрема і Україна, висловлювали зацікавленість у можливій співпраці та вивченні відповідного досвіду Норвегії.
Учасники засідання вітали активну, принципову та конструктивну роль Норвегії в СОТ, відзначаючи швидку ратифікацію Угоди про субсидії на рибальство та її внесок у просування подальших переговорів у цій сфері. Згадувалася і участь Норвегії у спільних ініціативах СОТ стосовно внутрішнього регулювання у сфері послуг, електронної комерції, сприяння збільшенню інвестицій для розвитку, а також у роботі щодо забезпечення сталості навколишнього середовища, торгівлі та гендерної рівності. Особливо високо оцінювалося лідерство Норвегії в обговореннях щодо реформування системи вирішення спорів СОТ, її приєднання до тимчасової багатосторонньої апеляційної арбітражної угоди. Зазначалося і про важливу роль Норвегії у дискусіях, спрямованих на підтримку зусиль членів СОТ щодо реформування цієї міжнародної організації.
У виступах багатьох учасників згадувалося про співробітництво з Норвегією в рамках регіональних торговельних угод або плани їх укладення.
Віталися зусилля Норвегії у сфері сприяння спрощенню торгівлі та покращення бізнес-середовища, включаючи збільшення використання цифрових інструментів у регуляторних процедурах. Аналізуючи діяльність та роль державних підприємств в економіці Норвегії, члени СОТ позитивно відзначали прозорість та підзвітність у їх управлінні.
Занепокоєння висловлювалися щодо сільськогосподарської політики Норвегії, яка, на думку деяких учасників, не повністю відповідає її надзвичайно відкритим торговельному та інвестиційному режимам. Зокрема, згадувалися високі та складні ввізні мита на сільськогосподарську продукцію, значний рівень внутрішньої підтримки, що може спотворювати торгівлю. Запитання порушувалися і щодо адміністрування та використання тарифних квот, імплементації санітарних та фітосанітарних заходів, наявності технічних бар’єрів у торгівлі. У цьому зв’язку члени СОТ пропонували Норвегії переглянути свою політику підтримки сільського господарства. Висловлювалися також пропозиції щодо застосування Норвегію заходів щодо національної безпеки, а також встановлення вимог щодо прозорості для великих компаній у спосіб, який би не призводив до надмірного обмеження участі іноземних компаній у норвезькій економіці.
Завчасно направлені запитання України до Норвегії стосувалися: процесу скринінгу прямих іноземних інвестицій; особливостей внутрішньої підтримки сільського господарства; оподаткування; технічного регулювання стосовно продукції зі значним впливом на довкілля; досвіду Норвегії у підтримці малих та середніх підприємств; системи оплати праці та участі в ній експортоорієнтованих підприємств; бачення Норвегії щодо перспектив досягнення результатів у переговорах в СОТ щодо сільського господарства та реформування цієї міжнародної організації тощо.
Зазначені питання були представлені делегацією України під час першого дня засідання. У виступі було відзначено високий рівень розвитку і стійкість економіки Норвегії, її активну роль у діяльності СОТ, зокрема участь у переговорах та спільних ініціативах. Зазначалося і про поточний стан двосторонньої торгівлі між Україною та Норвегією, зокрема значне зменшення обсягів у 2022 році через збройну агресію росії проти України та відновлення тенденції зростання у 2023 році. При цьому було висловлено впевненість у тому, що укладення модернізованої угоди про вільну торгівлю між Україною та державами Європейської асоціації вільної торгівлі, в тому числі Норвегією, забезпечить подальше збільшення обсягів торгівлі та інвестицій, сприятиме розвитку взаємовигідного співробітництва, а також відновленню та економічному зростанню України. Українською стороною було висловлено вдячність Норвегії за неухильну підтримку України і всю надану допомогу для подолання негативних наслідків російського вторгнення.
Довідково: у 2022 році через наслідки повномасштабного вторгнення росії в Україну обсяги двосторонньої торгівлі товарами України з Норвегією скоротилися на майже 30 відсотків у порівнянні з попереднім роком – з 428,7 до 305,0 млн доларів США. У 2023 році тенденція зростання двосторонньої торгівлі товарами відновилася (обсяги збільшилися на 22,9 відсотка у порівнянні з 2022 роком – до 375,0 млн доларів США), і продовжилася у 2024 році, досягнувши 453,5 млн доларів США.
З більш детальною інформацією щодо проведення восьмого Огляду торговельної політики Норвегії можна ознайомитися на офіційному веб-сайті СОТ за посиланням, де є доступними для завантаження звіти та інші матеріали, що стосуються цього заходу.