Міністерство економіки, довкілля та сільського господарства України
- Реалізація ініціативи ЄС “Ukraine Facility”
- Гуманітарне розмінування
- Інтелектуальна власність
- Рекомендації щодо відповідального використання ШІ: питання права інтелектуальної власності
- Національний перелік вебсайтів, що викликають занепокоєння щодо дотримання прав інтелектуальної власності
- Новини та анонси
- Нормативно-правові акти в сфері інтелектуальної власності
- Апеляційна палата
- Підтримка винахідництва, інновацій
- Колективне управління у сфері авторського права і суміжних прав
- Державний нагляд (контроль) у сфері інтелектуальної власності
- Стратегічне планування та макроекономічне прогнозування
- Промислова політика
- Визначення ступеня локалізації виробництва товарів під час публічних закупівель
- Фактична ціна реалізації природного газу
- Смартспеціалізація
- Гранти для переробних підприємств
- Фактична ціна реалізації руд заліза
- Зроблено в Україні
- Формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Часткова компенсація вартості сільськогосподарської техніки та обладнання вітчизняного виробництва
- Запит до Департаменту розвитку реального сектору економіки щодо формування переліку вітчизняної техніки та обладнання для агропромислового комплексу, вартість яких частково компенсується за рахунок бюджетних коштів
- Фактична ціна реалізації для нафти, конденсату
- Середня митна вартість імпортного природного газу, що склалася у процесі його митного оформлення під час ввезення на територію України
- Середня вартість дизельного палива та бензинів автомобільних
- Величина коригуючого коефіцієнту, що застосовується до ставки рентної плати у разі зміни тарифів на транспортування однієї тонни нафти магістральними нафтопроводами
- Корпоративне управління та реформування державної власності
- Управління державною власністю
- Листи очікувань власника суб’єктів господарювання державного сектору економіки, функції з управління якими здійснює Кабінет Міністрів України
- Питома вага державного сектору в економіці
- Здійснення спільної діяльності суб’єктами господарювання державного сектору економіки
- Реформування суб’єктів господарювання державного сектору економіки
- Фінансове планування підприємств
- Подання звітності в електронному вигляді
- Державне майно
- Документи
- Управління державною власністю
- Економіка оборони і безпеки
- Інноваційна діяльність
- Інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Управління публічними інвестиціями
- Проєкт «Стійке, інклюзивне та екологічно збалансоване підприємництво» (RISE)
- Співробітництво між Україною, ЄС та Світовим банком щодо підтримки УДФ в Україні
- Програма з підготовки публічних інвестиційних проєктів, що реалізується Агенцією ДПП за підтримки Світового банку
- Державно-приватне партнерство
- Державна інвестиційна політика та міжнародне інвестиційне співробітництво
- Інструменти залучення інвестицій
- Управління державними інвестиційними проєктами
- Нормативно-правові акти
- Діагностичне оцінювання управління державними інвестиціями (УДІ) в Україні - Звіт Світового банку
- Методичні рекомендації та роз'яснення
- Перелік державних інвестиційних проєктів
- Моніторинг стану виконання та реалізації державних інвестиційних проєктів
- Державна підтримка для реалізації інвестиційних проєктів
- Умови праці
- Трудова міграція
- Публічні закупівлі
- Розвиток людського капіталу та соціальний діалог
- Сфера зайнятості
- Адміністративні послуги
- Розвиток торгівлі та захист прав споживачів
- Регуляторна діяльність
- Перелік регуляторних актів Міністерства економіки України
- Нормативно-правові акти
- Розгляд скарг на рішення уповноваженого органу про необхідність усунення порушень принципів державної регуляторної політики
- Реалізація державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності
- Повідомлення про оприлюднення проєктів регуляторних актів
- Звіти про відстеження результативності прийнятих регуляторних актів
- Проєкти регуляторних актів, аналізи регуляторного впливу до них та інші супровідні документи
- Дозвільна система та ліцензування у сфері господарської діяльності
- Державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції
- Міжнародна торгівля
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Критичний імпорт
- Висновки щодо продовження граничних строків розрахунків за окремими операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національним банком
- Інформація щодо стану використання експортно-імпортних квот
- Нетарифне регулювання зовнішньоекономічної діяльності
- Середні рівні цін на кольорові метали за результатами моніторингу цін на Лондонській біржі металів та Нью-Йоркській торговій біржі
- Форма звіту про обсяги імпорту (експорту) спирту етилового, коньячного, плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів
- Середньоарифметичні значення цін товарів, на які встановлено вивізне мито, що нараховується за адвалорними ставками
- Підтримка експорту
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Опитування щодо оновлення Експортної стратегії України
- Моніторинг реалізації Експортної стратегії України (exportstrategy.me.gov.ua)
- Нормативно-правові акти
- Інформаційні матеріали
- Секторальні та крос-секторальні експортні стратегії
- Інформаційні матеріали
- Сектор “Технічне обслуговування повітряних суден”
- Сектор Інформаційно-комунікаційні технології
- Сектор туризму
- Сектор машинобудування
- Сектор харчової та переробної промисловості
- Cектор «Креативні індустрії»
- Крос-сектор «Вдосконалення навичок»
- Крос-сектор «Торговельна інформація та просування експорту»
- Крос-сектор «Інновації для експорту»
- Крос-сектор «Транспортування та спрощення умов торгівлі»
- Виконання Експортної стратегії України
- Ринки у фокусі
- Рада з міжнародної торгівлі
- Інституційна підтримка експорту
- Виставково-ярмаркова діяльність
- Інформація для бізнесу
- Експортна стратегія України 2017 – 2021 роки
- Зовнішньоекономічна діяльність
- Преференційні торговельні угоди
- Генералізовані системи преференцій
- Регіональні торговельні угоди
- Економічні дослідження
- Чинні регіональні торговельні угоди
- Угода про вільну торгівлю між Кабінетом Міністрів України та Урядом Держави Ізраїль
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Канадою
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Республікою Північна Македонія
- Угода про вільну торгівлю між Україною та державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Чорногорії
- Угода про Всеосяжне економічне партнерство між Урядом України та Урядом Об’єднаних Арабських Еміратів
- Угода про вільну торгівлю між Україною та Державами ЄАВТ
- Угода про вільну торгівлю між Урядом України та Урядом Турецької Республіки
- Діяльність України у Світовій організації торгівлі
- Центр обробки запитів членів СОТ та нотифікування
- Національний комітет з питань спрощення процедур торгівлі
- Багатосторонні переговори
- Структуровані дискусії заінтересованих членів СОТ з питань торгівлі та сталого розвитку навколишнього середовища
- Обмеження (скасування) субсидій у галузі рибальства
- Доха раунд
- Електронна комерція
- Внутрішнє регулювання у сфері послуг
- Робоча програма для мікро-, малих та середніх підприємств
- Сприяння інвестуванню заради розвитку
- Розширення прав і можливостей жінок в економічній сфері
- Участь України в роботі регулярних органів СОТ
- Торговельний захист
- Україна – держава-кандидат на вступ до ЄС
- Комунікаційні заходи з євроінтеграції за участі Мінекономіки
- Зона вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та ЄС
- Комітет асоціації Україна - ЄС у торговельному складі
- Торговельно-економічне співробітництво між Україною та ЄС
- Імплементація Угоди про асоціацію в торговельній та економічній сферах
- Участь України у Регіональній Конвенції про пан-євро-середземноморські преференційні правила походження
- Євроатлантична інтеграція
- Річні національні програми співробітництва України з НАТО
- Рада Україна – НАТО
- Конференція національних директорів з озброєння (CNAD) НАТО
- Індивідуальна програма партнерства між Україною та НАТО
- Стратегія комунікації з питань євроатлантичної інтеграції України на період до 2025 року
- Міжвідомча експертна група з координації співробітництва України з НАТО в економічній сфері (МЕГ)
- Саміти НАТО
- Співробітництво між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Зона вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Угода про цифрову торгівлю між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Телефонна лінія для надання роз’яснень з питань функціонування зони вільної торгівлі між Україною та Сполученим Королівством Великої Британії і Північної Ірландії
- Технічне регулювання
- Технічні регламенти
- Переліки національних стандартів під технічні регламенти
- Метрологія
- Оцінка відповідності
- Акредитація органів з оцінки відповідності
- Стандартизація
- Припинення дії на території України стандартів колишнього СРСР (ГОСТ)
- Галузеві стандарти затверджені Держстандартом (Держспоживстандартом)
- Нормативно-правові акти
- Довідка щодо технічних умов підприємств (технічні умови не реєструються)
- Роз’яснення щодо обов’язкового застосування офіційних текстів національних, міжнародних чи європейських стандартів
- Прийняття та скасування національних стандартів (архів на 01.01.2015)
- Міжнародне співробітництво
- Загальна інформація щодо сфери технічного регулювання
- Національні класифікатори
- Оголошення
Інформація щодо участі України в роботі засідання Комітету СОТ з питань сільського господарства (23 – 24 червня 2025 року)
09.07.2025 | 15:23 | Департамент торговельних угод112-те офіційне засідання Комітету СОТ з питань сільського господарства (далі – Комітет) відбулось 23 – 24 червня 2025 року в м. Женеві (Швейцарська Конфедерація) у гібридному форматі.
Під час зазначеного засідання Комітету було порушено 180 питань щодо нотифікацій членів СОТ та виконання членами СОТ зобовʼязань за Угодою про сільське господарство. Питання, які були порушені вперше, стосувалися, серед іншого, видатків Австралії у галузі тваринництва, планів Китаю щодо нарощування постачання основних сільськогосподарських продуктів на внутрішній ринок, надзвичайних заходів з підтримки фермерів, впроваджених у ЄС, видатків Індії на загальні послуги для сільського господарства, екстреної економічної допомоги виробникам у США.
Україною разом з іншими співавторами (Австралія, Бразилія, Велика Британія, Канада, США, Швейцарія) було порушено питання прозорості у застосуванні Індією експортних обмежень на пшеницю та рис, які були запроваджені країною у 2022 році. З урахуванням того, що напередодні засідання Індія розповсюдила необхідні нотифікації за формою ER:1, представник делегації України подякував Індії за вказане, відзначивши, водночас, важливість забезпечення того, щоб обмеження експорту мали тимчасовий характер з метою мінімізації негативного впливу таких обмежень на міжнародну торгівлю та продовольчу безпеку інших членів СОТ.
У рамках розгляду пункту 2.С “Відкладені відповідіˮ порядку денного засідання та у відповідь на порушені росією питання стосовно так званих обмежувальних заходів щодо сільського господарства рф представники делегацій Австралії, Великої Британії, ЄС, Канади, Нової Зеландії, Норвегії та Японії засудили російську збройну агресію проти України, підтримали територіальну цілісність та суверенітет України, висловили готовність підтримувати населення України та її сільськогосподарський сектор, а також наголосили на тому, що повне відновлення міжнародної торгівлі та належне забезпечення глобальної продовольчої безпеки можливе лише після виведення рф своїх військ з території України та припинення росією атак на торговельні шляхи у Чорному морі.
Представник делегації України виголосив виступ, у якому навів низку конкретних прикладів збройних атак на сільськогосподарські підприємства і транспортну інфраструктуру України, здійснених російськими військами, та їхніх наслідків, поінформував членів СОТ про триваючу практику незаконного вивезення і продажу росією на зовнішні ринки сільськогосподарської продукції з тимчасово окупованих територій України та наголосив на тому, що збройна агресія росії проти України чинить руйнівний вплив на усі аспекти галузі сільського господарства України і шкодить інтересам України як члена СОТ. Він підкреслив, що відносне відновлення аграрного експорту з України стало можливим завдяки комплексним діям Уряду України та міжнародної спільноти, що дозволило підтримувати поставки продовольства на міжнародні ринки, необхідні для забезпечення глобальної продовольчої безпеки. Водночас, він зазначив, що російська збройна агресія продовжує чинити негативний вплив на виробництво та експорт сільськогосподарської продукції з України, та закликав до посилення дій, спрямованих на обмеження військових спроможностей росії, подякувавши членам СОТ, які вживають таких заходів.
У рамках цього ж пункту порядку денного засідання Україна спільно з Австралією, ЄС, Канадою та США порушила питання стосовно відповідності правилам СОТ заборони імпорту пшениці та експорту пшеничного борошна, запроваджених Пакистаном. Представниця української делегації у своєму коментарі відзначила, що вказані заходи Пакистану залишаються в силі вже майже рік, та що Україна продовжує очікувати від Пакистану відповіді по суті порушеного співавторами питання.
Питання, винесені на розгляд 112-го офіційного засідання Комітету, містяться у документі G/AG/W/255.
У рамках розгляду пункту порядку денного 2 “Інші питання, що належать до компетенції Комітету” члени розглянули, серед іншого, такі питання: перегляд дії Домовленості про положення щодо адміністрування тарифних квот на сільськогосподарську продукцію у розумінні статті 2 Угоди про сільське господарство (WT/MIN(13)/39 – WT/L/914, далі – Домовленість щодо тарифних квот), подальша робота з імплементації звіту і рекомендацій робочої групи на виконання параграфу 8 Декларації міністрів про надзвичайне реагування на відсутність продовольчої безпеки (G/AG/38), трансфер технологій.
Серед питань, розглянутих у рамках перегляду дії Домовленості щодо тарифних квот, були необхідність виконання рекомендацій попереднього перегляду, підвищення прозорості та повноти нотифікацій про доступ до ринку, особливо для тарифних квот з розподілом окремим країнам, а також включення тарифних даних до нотифікацій про тарифні квоти. Члени також закликали до вжиття заходів щодо недовикористання тарифних квот шляхом усунення таких перешкод, як обтяжливі вимоги до ліцензування, вдосконалення практик нотифікування, узагальнення поточних проблем та вивчення шляхів перерозподілу невикористаних квот для підвищення їх ефективності та прозорості.
Члени заслухали оновлену інформацію від міжнародних організацій-спостерігачів, включаючи Міжнародну раду по зерну (G/AG/GEN/251), Продовольчу та сільськогосподарську організацію ООН (G/AG/GEN/252) та Всесвітню продовольчу програму (G/AG/GEN/253) стосовно стану глобальної продовольчої безпеки. Представник Міжнародної ради по зерну повідомив, що перспективи наступного врожаю зерна залишаються загалом сприятливими. Оскільки очікується, що ринки зернових та олійних культур будуть забезпечені, він наголосив на важливості відкритої торгівлі, зазначивши, що на світову динаміку цін можуть сильно впливати заходи з боку попиту, включаючи торговельну політику. Представник ФАО поділився з членами основною інформацією, що міститься у звіті “Стан продовольчої безпеки та харчування у світіˮ (SOFI) за 2024 рік. У публікації підтверджено, що глобальний прогрес у досягненні мети подолання голоду не йде за планом, а хронічний голод та продовольча небезпека зберігаються на підвищеному рівні. Після різкого зростання між 2019 і 2021 роками поширеність недоїдання залишалася значно вищою за показники до пандемії COVID-19, досягнувши 9,1% у 2023 році. Це означає, що за оцінками, від 713 до 757 мільйонів людей стикаються з голодом, із середньою оцінкою в 733 мільйони – приблизно на 152 мільйони більше, ніж у 2019 році. Представниця Всесвітньої продовольчої програми зазначила, що рівень глобальної продовольчої небезпеки залишається тривожно високим. Вона заявила, що здійснення гуманітарних операцій обтяжене серйозною нестачею фінансування. Через це у 2025 році організація зможе охопити допомогою на 24 мільйони людей менше порівняно з 2024 роком.
Члени висловили зацікавленість у просуванні дискусій щодо трансферу технологій у харчовому та сільськогосподарському секторах. Делегації висловили підтримку продовженню обговорень з цієї теми, закликавши перейти від обміну досвідом до вивчення того, як правила СОТ можуть сприяти технологічному розвитку. Голова Комітету закликав делегації перетворити цей інтерес на конкретні, змістовні ідеї для спільного дослідження, використовуючи майже три десятиліття досвіду Комітету у впровадженні Угоди про сільське господарство.
Комітет СОТ з питань сільського господарства – орган у системі СОТ, підзвітний Раді з питань торгівлі товарами. Головне завдання: здійснення нагляду за виконанням Угоди про сільське господарство, надання членам СОТ можливості консультуватися з питань, пов'язаних із виконанням зобов’язань в СОТ, а також подавати запити щодо політики членів СОТ у сфері сільського господарства.